Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 5 July 2012

Berbakti Pada Tanah..

Kata pepatah berbudi pada tanah, ada juga faedahnya..... dapatlah merasa hasilnya, tanam rambutan dapatlah makan rambutan .......... tanam durian, dapatlah makan durian..... Baru-baru ni, masa OKje balik kampung, seplastik beso jugaklah OKje dapat bawak rambutan kuning. Walaupun bukan OKje yg tanam, tapi abg ipar OKje, KEPUASAN dapat memetik rambutan di atas tanah pemberian orang tua itu ada! Abg Ipar OKje dah pun meninggal dunia tapi hasil tanamannya dapat dirasai ....... Itulah yg dinamakan sedekah yg berpanjangan....... semoga pahalanya sampai kepada si mati.

Tengok jelah sempat lagi OKje dan Arjuna berposing bawah pokok rambutan dan durian. Jangan tak percaya durian OKje memang MELOTOP! Sedap beb..... pahit-pahit lemak gitu!
Nampak tu.........



Terima kasih  mak , terima kasih abah atas pemberian kebun ini, tanpa pemberian mak dan abah tak kan mampu OKje dan Arjuna nak memilikinya. Sekurang-kurangnya anak-anak OKje dapat jugak merasa makan buah dari kebun sendiri!

OKje pun nak ucapkan terima kasih dengan Kak Ros dan Abg Ramli yg menjadi mak dan ayah angkat kebun OKje. Memang betul respect dengan abg ipar OKje ( pencen cikgu! ) yg sorang ni.....begitu obses dengan KEBUN! Tengok jelah betapa bersihnya kebun yg dia kerjakan. Memang berbeza sungguh dengan dulu ( dulu macam hutan simpan! he...he... ).  Sebenarnya kebun dia (juga pemberian mak dan abah OKje!) sebelah ngan kebun OKje so.... dah jiran........ OKje pun mintak tolong dia kerjakan sekali. Nak harapkan Arjuna?  10 tahun lagi pun tak tentu....maklumlah tangan yg biasa dengan komputer jek!!!...   


Kadang-kadang OKje termenung sendiri.....  apa agaknya harta yang dapat OKje bagi pada anak-anak macam mak dan abah OKje bagi....... 


Entahlah..............

No comments:

Post a Comment