Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 2 August 2012

Kisah Bonda lagi!

Bengang sungguh OKje.... tengah-tengah dok syok nak melayari blog... laptop tak leh bukak.... connection problemlah...tah pape je.... nasib OKje kool je.... he..he...

Abah mertua OKje dah selamat pulang ke rumah OKje.... laju jek jalannya... dah sihat le tu.... kurang le sikit keje OKje meneman bonda mertua....   cuma pada keadaan kritikal barulah OKje turun 'menyelamat'  ahaks.....!

Boleh ke OKje hidup sebumbung dengan mertua yek?  BOLEH........ kalau dah tak de pilihan lain!.... macam sekarang ni.......  Teruk sangat ke OKje ni?  Biarlah diaorang duk sebelah rumah pun tak pe!......  Kalau duk sekali?  hu...hu.... TOLONGGGG Arjuna!!!!!.......

Bonda mertua OKje cukup baik orangnya.... tak banyak cakap..... baik budi bahasa.... cukup berlapik apabila bercakap.... berlainan dengan mak OKje sendiri CUMA keadaannya yang sakit tu aje yang membuatkan dia amat-amat memerlukan bantuan orang lain di tambah lagi dengan keadaan abah mertua OKje yang sakit juga!. Itulah OKje cakap ....... bukan senang untuk meredhokan hati ini berbakti kepada MERTUA yang berada didalam keadaan begitu! Apa yang OKje harapkan..... anak-anak yg lain jugak kena ambik bahagian....... bergilir-gilir! Inilah ujian bagi anak-anak! Allahu Akbar!

Semalam, juadah iftar ke 12....  OKje rasa macam tak 'masuk' je combination dish dia.... apa pun belasah ajelah.... he...he....

AYE MASAK KERUTUK tapi ... macam adik-beradik kari je....he...he.... Ulanng tayang lagi ...ASAM PEDAS (feveret abah......)














SAYUR je.... dan yang lain-lain.....macam biasalah tolong bagi bisness kat peniaga Bazar Ramadhan....hu...hu....

SEMPOI ajekan.....

3 comments:

  1. Sempoi .. ok lah tu..

    Bab Mertua nie.. masing2 laa.. ada yang boleh .. ada yang tak.. pada akak kalu terpaksa.. akak mengalah lah.. bukan apa..takut jadi konflik.. sebab kita nie menantu.. mana sama ngn anak sendiri.. takut perbuatan kita lebih ter.. itu dan ini.. :)..maap yer

    ReplyDelete
  2. sempoi2 pn, mesti sedap kan? rindu lak nk balik kampung, nak sahur dgn family..huhu

    ReplyDelete
  3. xpe..pahala besar tu..berbakti pdorg tua,,,

    ReplyDelete