Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 7 September 2012

'Sharing' pagi Jumaat.....

Sebelum OKje nak menjemur kain yg sedang  menunggu tu.........


Jom muhasabah diri dulu ek...... pagi-pagi Jumaat ni! 'BILA SAKIT INGAT MATI'...... Sebenarnya, pagi ni tajuk Tanyalah Ustaz, benda tu lah.........

Dalam OKje ke sana ke mari ( tah buat apa agaknya! he...he.....)  buat air milo bekal budak kecik tulah......

sambil menunggu Tahi Lalat Bawah Dagu bersiap nak gi sekolah Agama... walaupun tak FOKAS sangat apa yg Ustaz tu cakapkan,  tapi telinga ni macam satelite jugaklah, curi-curi dengar.......

Nama Ustaz tak sempat nak tulis..... PESANnya....

 'Berdoalah semoga kita diberi peringatan sebelum menemui Tuhan supaya kita dapat bersiap sedia dan mati dalam Islam dan Iman!'  lebih kurang gitulah bunyinya.......

Maksudnya 'peringatan' itu macam sakitlah ........ 'SAKIT' itu adalah nikmat yang Allah berikan kepada kita supaya kita sentiasa beringat dan dekat denganNya...... SEBAB selalunya bila kita sakit je kita akan mudah mengingati Allah!

Harap-harap apa yg OKje sharekan ini.... walaupun sedikit, walaupun ada diantara kita dah tau dan dah biasa dengar, tapi RENUNG-RENUNG kanlah ......... .

Sapa tengok "SEMANIS KURMA' malam tadi...... ada tips diet yang OKje nak sharekan.....
TUNGGUUUUUU......

6 comments:

  1. Sharing is caring.Ingat mati adalah 1 pahala.tapi kalau kata nak mati tu adalah 1 dosa..wallahu'alam.salam jumaat OKJE :)

    ReplyDelete
  2. Sis , Ty pun tertiba driving to office terfikir about death. Terus bersyukur Hari Jumaat ni masih ada untuk ty.

    ReplyDelete
  3. “Jumaat dinamakan sebagai ‘Saidul aiyam’ iaitu penghulu segala hari (hari yang sebaik hari).” (HR Abu Hurairah)

    ReplyDelete
  4. Salam Jumaat tuk Fahz jugak.....

    Bersyukurlah kita kerana masih diberikan minda yang sihat untuk terus bersyukur kepadanya...... Jangan sia-siakan nikmat hidup yg Allah pinjamkan ini!

    ReplyDelete
  5. Salam jumaat..Terima kasih atas perkongsian di hari jumaat yg mulia ini:D

    ReplyDelete