Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 12 September 2012

Syoh!....Syoh!......

Dah breakfast ke?....

OKje?  Mestilah dah....... apam polkadot semalam petang kan masih banyak lagi...... he...he... KASI HABISLAH .....apa lagi.......

Kalau tidak selalu, sesekali ......., jiwa kita ni perlukan pengisian ROHANI........... betul tak? Tak banyak, sikit.......... walaupun sedikit ...... sekurang-kurangnya kita dapat pengajaran daripadanya.......

So, pagi tadi, sambil sebok 'pegi mari', 'pegi mari' tu........ OKje dengarlah jugak Dato' Abu Hassan Din bercerita dan bergurau dalam 'Tanyalah Ustaz'.....  Dalam banyak-banyak dia berceramah tu, yang terbekas dalam hati  OKje yang ni.......

" Dah khusyuk tak solat kita? Kalau belum maksudnya masih banyak SYAITAN lagi dalam diri kita....."

Dia kata lagi.......

" Nak halau syaitan ni senang je....... lagi susah nak halau burung ke ayam makan padi..... "

MACAMANA? Dia ada bacakan hadis atau ayat al-Quran tapi OKje tak berapa nak ingat.... Dia kata.....

" Ambiklah masa sejenak....... fikirkanlah kesalahan-kesalahan yang telah kita lakukan dan janganlah diulangi lagi perkara itu, nescaya, akan LARI lah syaitan-syaitan yang ada...."

Sama-sama kita perbaiki diri ek....... semoga diri kita akan lebih baik dari semalam..... Insyaallah....

Apapun jom layan KUE TIAW KERANG ni....

Dah cakap malam tadi..... si Tahi Lalat Bawah Dagu teringin nak makan Mc Donald pulak hari ni.... sedap jugak tu......OKje pun macam teringin jugak tu....he...he...


5 comments:

  1. btul.....asyik pikir duniawi je kan....terlupa yg lg penting ukhrawi... mari le sama2 kt muhasabah kan diri....

    ReplyDelete
  2. pagiiiiiiiiiii!!
    dah sarapan dah!
    okje. g mcd nanti tulun makan kan GCB untuk sue erk
    huhuhuhuhu sini mcd jauhhhhhhhhhh~

    ReplyDelete
  3. Ingat mengingati itu sagt baik kan... semoga kt menjadi yang lebih baik setiap hari... :D
    Mc Lonal...satu boleh

    ReplyDelete
  4. Thank u mengingati Ty dan yang lain. Setuju sgt dengan OKje.

    ReplyDelete