Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 9 October 2012

Pergh!!!.... MACAM sedap je...

Salam tengahari geng!!!  ( bukan gengster tau he..he...)

OKje masak ni je tengahari ni.......

Ni IKAN BAWAL CERMIN namo eh...... bukan bawal hitam bukan bawal putih..... tapi masih adik beradik ikan bawal he..he..

Masak apa? OKje pun sendiri confuse.... he... he... Alah ..... masak macam ala-ala SWEET and SOUR le ...... Sepatutnya ikan tu goreng dulu........ tapi konon-konon nak kurangkan kolestrol ..... ( padahal malas! he..he....) OKje lebur je...    Nasib baik ikan tu cantik je hasilnya...... tak cerai barai..... he...he...



Dan OKje tambah ni....... KARI AYAM..... kalau lebih, esok pagi bolehlah buat cicah roti canai segera!       ( beyond the box nampak! he...he...)

  
Sebenarnya bukan rajin....tapi kalau masak sejenis ..... takut tak cukup sampai malam...... dan lagi tahu-tahu ajelah Tahi Lalat Bawah Dagu tu  ( Cik Sensei untuk pengetahuan Cik Sensei ...... TLBD ni anak OKje yg bongsu.... hari tu ada tanya kan...... ) manalah tahan pedas sangat!!! Itulah kisahnya!

SAYUR?... biasalah petang baru masak...... itupun kalau rajin....ha...ha...

Okaylah...... OKje nak beristirehat dulu ye......

21 comments:

  1. kalau macam ni la gaya masaknye hari2, harus incik suami kuarkan payment hari2 jugak..hehehe. spesel sgt sis masak ni.

    ReplyDelete
  2. nak resepi ikan bawal cermin tu boley tak, hehhhe..

    ReplyDelete
  3. rajin la tue kira kalau tak rajin ikan bilis goreng je hahahaha :p

    ReplyDelete
  4. Zilla FOC je...he..he... baik punya bini kan OKje ni... account akhirat! ha,..ha... ( masa tgh murah hati la ni...)

    Resepi... CintaZulaikha resepi? alahai bahan dia biasa-biasa aje agakanya CintaZulaikha selalu buat pun...

    Kiera... ikan bilis goreng pas tu ngan bawang dan cilipadi goreng mak ai...sodap tu!!!

    ReplyDelete
  5. alamakkk..sedapnya ikan bawal, nak cikit..

    ReplyDelete
  6. arini masak sardin n telur asin, sb husband xda nak beli lauk..hehehe, ritu da bt ala2 sweet sour tp ikan bawal itam sekali rasa mcm asam pedas plak =.="

    ReplyDelete
  7. BUKAN MACAM DAH NI .. MEMANG SEDAP .. ALA .. HEHE .. NAK MSUKKAN KAK OKJE LAM LIST NI .. ^_^

    ReplyDelete
  8. sedapnyeee ikan tuh...trliur d buatnyee

    ReplyDelete
  9. suri rumah ker kak OkJe ??.. huhu, tgk mcm dah bekerjaya .. best la hari2 lauk taraf hotel ni .. mak busy kije .. hari2 tapau luar je kak .. kadang2 lau rajin, anak2 bujang dia masak la skit2.. telur goreng ker, nasik goreng ker,, hehehe .. makan dgn kicap,, kadang2 tu cicah sos cili jer.. janji kenyang.. hehe

    ReplyDelete
  10. Sis..please share resepi..Teringin nak masak jugak tp tak tau..nak berGuru dengan sis..bleh tak..bleh takkkkkk... (buat muke comei)^_^

    ReplyDelete
  11. Ikan tu nampak sangat-sangat menyelerakan..alamak!!! lapau lak aku petang 2 ini

    ReplyDelete
  12. tu dah bkan macam sedap.. tapi memang sedap..!!
    terliur..~

    ReplyDelete
  13. Abiwan.... sian ko dik....he,..he... yelah Okje sekarang ni dh hampir setahun lebih jadi fulltime housewife.... dulu memang le bekerjaya he..he...
    Lauk telur tu sama ngan lauk anak OKje masa OKje keje dulu...ha..ha... sekarang kalau bagi telur dia dah tak lalu dah..

    cik azLyzah... OKje...OK jer...he...he... sediakan pengerasnya!!!

    Abg cik ni... tu kari ayam la...bukan daging...OKje mmg tau org Utara mmg suka karikan...

    TQ shinji...

    ReplyDelete
  14. mmg pnh masak sweet sour. tp nak banding ngn yg ini, ada perbezaan tak, heheh

    ReplyDelete
  15. ala bestnya leh mkan ikan.. encik suami eza tak minat sgt ikan.. stok dalam peti ais ada ayam saja.. daging kadang2.. ikan memang terlalu jarang2 ada.. sayur faveret karot... memang kalo nak memsak kena potong lebih... dua2 kesayangan hamba tu bedal dulu sebelum dapat masak.. kikiki

    ReplyDelete
  16. tbe2 pulak rasa lapar..ngidam ikan bawal tu..hihi

    nmpak menyelerakan je..

    ReplyDelete
  17. bawal ikan cermin??okje tau?? sue tak makan ikan bawal. huhuhuhuh. tensen dengan diri sendiri!. huhuhu tapi serius nampak mcam sedapnya sue memang suka laa yang masak2 macam tuh. huhuhuh

    ReplyDelete
  18. Ha..ha...nape tak makan ikan bawal... banyak betul pantang larang....heee

    ReplyDelete
  19. fav hubby sy tu sweet n sour... sedap gak dimasak 3 rasa.....
    lama dh rasanye x beli ikan cermin..

    ReplyDelete