Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 1 November 2012

Hukum kehidupan......



Eh...... dah masuk November rupanya.............

Sejak OKje dah duk rumah ni,  memang  'date' pun OKje tak ingat!  he...he...... Ye...... sedar-sedar je dah bertukar bulan....... Kalau masa keje dulu, tiap-tiap hari kita kena tengok kalender, sambil tu, menghitung hari bila nak dapat gaji....... he...he....

Sekarang? Gaji pun tak de......... Nak duit, mintak.......  kalau Arjuna bagi, bolehlah enjoy sikit!!,..... tak bagi, duk diam-diam ..... he..he...

Memanglah..... OKje akui, bila dah biasa pegang duit, tiba-tiba purse tu kosong, tak de duit, memang satu 'kejutan' le......... Tapi bukan ke kita dah prepare untuk itu...... so just take it easy beb!........

Tapi betul....... bila dah tak de duit sendiri ni, pandai pulak mengawal nafsu .......... tak de le beli benda yang bukan-bukan, kalau tak, beli tah pape je, so bila dah ada 'Finance Controller', beragak-agak jugak le nak membeli!  he..he...

Tapi itulah HUKUM KEHIDUPAN,......... amat jarang untuk memiliki kebahagiaan dalam satu masa......
Antara duit dan masa, kedua-duanya amat penting, apatah lagi dalam keadaan dunia sekarang ni! Tengok ajelah Arjuna...... 2/3 kehidupan dia sehari habis di tempat keje dan waktu tido malam.....



Weekend aje dapat rehat dengan anak bini.....

Sabar ajelah bang........ semoga ganjarannya besar di sisi Allah......

 

20 comments:

  1. Duit tu bonus dalam kebahagiaan yg dah mmg berbunga2. Tp kalo putik pon xde...duit tu tabur apa pon sama ;-)

    ReplyDelete
  2. Duit-duit di mana engkau duit...hehe,

    ReplyDelete
  3. dok rumah best kan ? ternak lemak

    ReplyDelete
  4. Uuntung dapat husband rajin tu sis..cari nafkah untuk kebahagiaan bersama..:)

    ReplyDelete
  5. btl tu gaji dan masa dua2 penting..tp jgn risau gaji di kaji semula skrg trmskla kenaikn gaji thnan

    ReplyDelete
  6. hehe, tapi kalau da pegang duit banyak2 memang rasa na habiskan je :D

    ReplyDelete
  7. tu la kan sis..sekejap je mase berlalu..tut2 nak masuk tahun baru da. ape pun xde lg tahun ni.ahhaha. duit melayan macam tu je., xde finance controler.hhaa

    ReplyDelete
  8. Dua-dua dah pernah rasa, masa byk duit bila dpt bonas, bila ada duit dan tak de duit langsung..... ha...ha.. semuanya meninggalkan kenangan....

    ReplyDelete
  9. weekend pun weekend laa kak kan? alhmdulillah at least akak masih ada masa :)

    ReplyDelete
  10. macam mama kira. dia xboleh duk kalau dlm purse takde duit. sebab tue papa selalu bekalkan dia duit klu tak dia susah hati hihihi

    ReplyDelete
  11. ada diketepikan bajet utk hainom dah kira bagus tu ..
    kira mcm gaji juga ...
    aby dah clearkan WV yg tiba2 muncul tu ..

    ReplyDelete
  12. duit kdg2 mcm air je ....yg penting kena pandai uruskan!.. dan yup masa mmg cepat betul skang ni

    ReplyDelete
  13. Betul tu KA duit ni memang berhantu, lagi banyak duit lagi besar angan-angan kitakan!!

    ReplyDelete
  14. duet bukan segalanya ,tapi segalanya memerlukan duet.

    ReplyDelete
  15. huhuhuhu tak per! hari2 minggu boleh duduk rehat dengan okje kan?? huhuhu. suh okje masak sedap2 hehehe

    ReplyDelete
  16. insyaAllah semoga pngorbanan hri ni mberikan pulangan yg trbaik di masa akn dtg..tringin jgk jd suri rumah spenuh msa..mbesarkn anak2 sdri..sglanya di depan mata :)salam kenal,jmput follow kmbali,ye :)

    ReplyDelete
  17. xpe, besar pahaala sng suami cari nafkah tuk anak2 n isteri tu.....yg pntng isteri n anak2 redha...

    ReplyDelete