Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 6 November 2012

PONTENG ajelah.....



Hari ni tak mo post pasal makanan ...... dah 3 hari asyik benda tu jekan......

Sekarang ni, budak-budak sekolah rendah je yang masih bersekolah. Sekolah menengah dah start cuti!

Hai!!! Macam-macam jugaklah alasan Si Tahi Lalat Bawah Dagu nak mengelat ponteng di waktu-waktu terakhir persekolahan ni....


Sebenarnya OKje suka jugak...... rehat sikit daripada menjadi 'supir' ni, tapi bagi OKje bukan satu keputusan yang baiklah rasanya sesuka hati memontengkan budak-budak ni?  Nanti diaorang naik lemak!  Kalau tanya Arjuna? Huh...... memang CUTI AGONG je.......

Bagi OKje, istilah PONTENG, memang tak de dalam hidup kecuali sakit!

Sudden Attack ngan Angry Bird cukup jeleous kalau tengok Tahi Lalat Bawah Dagu dipontengkan oleh OKje! Dia selalu complaint...... ' Kalau masa dia dulu, demam pun kena pegi sekolah....... bla...bla....'

Kadang tu pening jugak dengan perangai anak-anak ni, memberontak dalam diam......  Tapi ada betulnya jugak, bila tang yang bongsu ni, pendirian tu dah goyah, bukan pasal apa, tapi sebab pasal diri sendiri yang kena menghantar, kadang tu diri sendiri yang tak menyempatkan diri gosok baju sekolah budak tu, jadi jalan mudah dia PONTENG ajelah....... he...he... Berbeza dengan mereka yang kesemuanya disediakan oleh
BIBIK..... ( itu suatu masa dahululah...... )

Tapi bukan sewenang-wenangnya OKje memberi pelepasan ponteng......he..he...

Hish! dah nak pukul 10...... tak masak lagi ni....... nak ambik TLBD lagi........ Okaylah,    BYE....


16 comments:

  1. bila dpt pelepasan rasa hapy kan

    ReplyDelete
  2. hamboi bizinya mcm bizi kita yg nak kawen nie pulak hikhikhik. kira dlu cuti sekolah pnjg la yg palong ditunggu. dh keja melangut jela tgk kalendar tukar kaler kuning tueeeee

    ReplyDelete
  3. Ponteng je seeloknya diadakan minggu depan...bila semua org tak ke sekolah. Sha pon suka. Tapi ibu Sha la Sha kesian. Budak ponteng, dia kena pergi sekolah juga :(

    Tp kadang2 terpaksa juga pontengkan anak kan. Masak lunch sedap sikit dan tak payah bagi mereka duit belanja. Hehehe:)

    ReplyDelete
  4. dulu time duk asrama suke tul cari alasan nak cr MC hahaha trmasuk selimut tebal2

    ReplyDelete
  5. kalau saya dlu time skolah, mmg jangan haraplah nak ponteng2 nih.walaupon, lagi 3 ari nak abes penggal. sampai ke sudahlah ko gi skolah kan, mmg jenis mak saya tak suka anak2 dy ponteng tak tentu pasal. sbnrnya bagos gak buat gitu. sbnya, ujung tahunlah ujung tahun yg paling best..sb ada makan2...hehhehe

    ReplyDelete
  6. sama la kalo agak2 da nak cuti, cri alasan baik punye bagi sebab nape tak p sekolah, tp xboleh diamalkan selalu nti anak2 naik lemak tepu..hehehe.. mgu depan cuti lagi yeahhhhh

    ReplyDelete
  7. Bila kita berada di 'tempat budak' confirm memang malas jugak ni gi sekolah kan....he..he... nasib dah jadi 'emak budak'! lagi-lagi dah nak cuti panjang....

    Tapi kesianlah mereka yang bertugas sebagai 'guru'... dah memang sekolah tempat cari makan.... redho ajelah ye mak Sha!!

    CZ... OKje suka gi sekolah bila hujung-hujung penggal ni sebab tak belajar!!!!... syok tau berbual je...he..he..

    ReplyDelete
  8. anak2 KA pulak susah nk suruh ponteng sekolah, seronok jumpa kawan2 kat sekolah katanyer hehehe

    ReplyDelete
  9. kalau dulu2 masa zaman sekolah, nak ponteng or malas pi sekolah, mesti bgtau pada arwah mak..mula2 arwah mak memang suh pi jer sekolah, tapi bila pujuk2, arwah mak pun cakap lembut2, "suka hati engkau la.." sebab dia malas nak paksa2 kalau kitorang xnak..

    then bila abah balik, nampak kitorang x pi sekolah, konfem la kena rotan..huk2..

    tapi arwah mak backup la time kitorang kena rotan..:D

    ReplyDelete
  10. kat sekola bdk2 mmg slalu ponteng sekola ujung2 thn......muka yg sama je merajinkn diri dtg sekola.....tp dh x blaj pun, sibuk tlng cekgu organize mjlis akhir thn...

    ReplyDelete
  11. sebab dah tak belajor kot tu yg malas nk pegi sekolah kak...hehe..dulu2 sy pun mcm tu..
    lepas exam je mesti ada rasa liat2 sikit nk sekolah.ekekeh...:)

    ReplyDelete
  12. hehe...dulu sye suke ponteng..sekarang terfikir pulak mcm takde maknenya ponteng monteng ni..hehehe..

    ReplyDelete
  13. Tapi kalau ke sekolah sekarang pun dah tak belajar. Anak kakak siap bawa mainan cikgu bagi. Ada dam ularlah, ada scarbblelah, ada chestlah memang cikgu beri kelonggaran.

    ReplyDelete
  14. Memang pun dah tak belajar... tu yang tak mo pergi sekolah tu.....tak bolehlah ponteng tiap-tiap hari....semalam je... kira Monday Blues lah tu! he..he..

    ReplyDelete
  15. ponteng je , paling tidak pun hujung tahun dapar repot

    ReplyDelete
  16. huhuhuhuhu betul jugak kan okje??? huhuhuhu. nak wat mcm mana anak2 kan huhuhuhu

    ReplyDelete