Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 21 December 2012

Masjid Sultan Ibrahim..... kat Muar le apa lagi!

Oleh kerana hari ini hari Jumaat,...... so entri pagi ni pun, macam ala-ala kearah kebaikan gitu ...ha...ha...  'yo'lah tu OKje!

Sebenarnya pic ni OKje ambik betul-betul masa hari nak balik ke KL, alah...... masa OKje duk kampung seminggu hari tu....     Biasalahkan, sebelum meninggalkan MUAR, tanah tumpah darah ku, ( Jangan tak tau! Muar dah jadi Bandar Diraja! ) kenalah pekena Cendol Muo, kalau tak, nanti kempunan he...he.......

Tapi bukan gambar Cendol yang nak dipaparkan.... he..he... tapi gambar MASJID SULTAN IBRAHIM

Sebeb tulah si Arjuna beria sangat nak menyinggah setiap kali balik Muar, dia kata ambik berkat.....   sebab masjid tu nama dia! Ceh!.....

Bersebelahan dengan masjid ni, banglow persinggahan Sultan Johor!...
,

Jarang nak jumpa 'Jam Matahari' ni......
OKje pun baru perasan, walaupun selalu jugak
menyinggah  masjid ni.

Kalau tak de jam, HARUS berguna jam ni!







Untuk pelancong yang datang kot!

Mana pegi  dak Tahi Lalat Bawah Dagu eh?....
Masjid ni betul-betul terletak di tepi Sungai Muar, kat seberang tu pulak, ada sebuah lagi Masjid yang baru.


29 comments:

  1. kt jb pun ade masjid sultan ibrahim..classic look lg.... bndar muar pun org panggil bandar maharani kan?? nape ek?? tanya sejarah skit kat org jati muar ni...
    baru tau arjuna namanye ibrahim..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. He..he...intan ni saja he nk buat okje study... Ha'a kan....maharani tu rasanya sempena mama permaisuri sultan Abu Bakar yg di gelar Maharaja Abu Bakar....entahlah intan... Failed sungguh anak jati Muo ni!

      Delete
  2. emmm tenang kan masjid tepi sungai...:)

    ReplyDelete
  3. Cantik Masjid Muar ni ye..
    sejuk hati... ada sungai lg...
    Bos kmi kt sini org Muar juga Kak... baik sgt... mcm akak juga... hihi:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. He..he...Atie saja nak 'jek'akak le tu.... Luaran she nmpk mcm baik!....Tengok dalaman...lum tau...keturunan Tun Teja....he...he..

      Delete
  4. Kakak pernah lalu tapi tak pernah singgah. Hari itu masa ulangtahun kelahiran di Raja pun sambut di Muar. Sampai home stay belakang rumah akak kakak pun penuh dgn kakitangan yg meraikannya.

    ReplyDelete
  5. orang Muor rupanya... saya pernah sampai kat pekan muor jer... :D

    ReplyDelete
  6. Saya nie nama je org johor tp blm hbs lg jelajah johor tu..hihihi

    ReplyDelete
  7. skrg muo da jd bndau diraja.. nape tak roger2 kita.. dekaat je dgn rumah kite..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti satu masa kita Roger rogerlah Dysha...

      Delete
  8. cantik masjid tu... jam matahari tu pun menarik... baguslah letak jam matahari tu..

    ReplyDelete
  9. belom pernah sampai .. dapat kenal org sana pun dah best...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. He..he...kenal org duk Klang pun best!....dapat the strawberi! Hehe..

      Delete
  10. WAHHH .. BRU TGOK JAM TU AKAK . ANTIK .. HAAA .. KALO KAT MUOR MASJID SULTAN IBRAHIM .. KAT GANU MASJID KRISTAL DAN MASJID TERAPUNG .. JEMPUT2 DTG DAN SINGGAH .. HEHEHE

    ReplyDelete
  11. Okje dah sampai tu Deq....sekali dulu...next tunggu Deq kawen le! He..he..

    ReplyDelete
  12. Mana tahi lalat bawah dagu yang comel tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak manalah yg perasan ni...he..he...

      Delete
  13. Saya pun tak penah sampai ke Muar lagi, otak2 Muar jer penah merasa hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak oral muo tak terkenal MJ yg terkenal otak otak Kempas....

      Delete
  14. johor la satu2 negeri yg belum saya sampai kak..uniknya jam matahari tu..

    ReplyDelete
  15. Masjid klasik dan meninggalkan banyak kenangan. Cantik bila di cat biru dan putih.

    ReplyDelete