Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 7 December 2012

OLE-OLE dari seberang!.....

Tak beberapa minit lagi OKje akan menemui Arjuna, bagaikan kisah dongeng, bagaimana rindunya Romeo untuk menemui  Julietnya...... ( menyampah!!..... macamlah dia ada laki sorang! he...he... )

Kakak - kakak OKje dah balik dari Jogjakarta, seronoklah diaorang berjalan.....  tujuan utama sebenarnya nak merapatkan silaturahim dengan saki baki saudara yang ada disana.    Meraka yang masih ada disana  pun pangkat  cucu saudara kepada atuk OKje sebelah emak!

Layanan jangan cakaplah, memang teramat istimewa...... Menu paling top tentulah 'PECEL'
bahasa melayunya PECAL.... dan BEBEK goreng! he...he... Tau tak apa Bebek tu? Sila TEKA! he...he...

Tak sia-sia OKje ada kat kampung, dapat jugak cenderahati dari mereka.... Key chain  candi Borobodor, T-shirt dan purse! Terima kasih kakak-kakak ku dan anak saudaraku sayang!

Bakpia .... dalam dia ada inti samada kacang hijau,
 kacang merah,cheese yang ditumbuk halus! 
Ole-ole makanan jangan cakaplah...... yang aneh bagi OKje 'Bakpia dan Belut Goreng'!..... Ada berani rasa? ha...ha...


34 comments:

  1. nampaknya dapat pecel leleh la tu ..
    bebek tu adik entok ..
    nak tau bebek dan entok tu apa,
    kene tanya kak zakie ..
    hu..hu...

    ReplyDelete
  2. best tu dapat ole-ole dari seberang... :)

    ReplyDelete
  3. bestnya.. nak rasa belut goreng.. confirm kulit santek

    ReplyDelete
  4. Wah Aby lagi advanced..... dah pening okje jadinya...bebek dan entok bagai....he...he..

    ReplyDelete
  5. Pernah ingin mencuba belut di satu restoran tapi anak2 kata..tak mo..tak mo..

    ReplyDelete
  6. hamboii. ole ole. org disini xdapat ke ? hikhik

    ReplyDelete
  7. Dysha... emak okje aje yg santek... sebab dia aje yg mkn sorang! Hee

    KZ.... mmg le .... bentuknya tu yg buat kita seram nk mkn!

    Ha..ha.. Shasha tak dapek den nk nolong!

    ReplyDelete
  8. ya Allah..ni yang buat makin bertambah angau nak p jogja ni!!huhu

    ReplyDelete
  9. PECAL ? BEBEK ? BAKPIA ? APE TU KAK .. WAHHHH .. HEPI LEW TU .. DA LEH JUMPE ARJUNA .. HOKHOK

    ReplyDelete
  10. dapat juga kakak-kakak OKje jumpa sanak saudara di sana ye...macamana masih boleh berhubung tu ye..selalunya susah juga sebab faktor usia masing-masing la...susah nak mengenal kat kawasan mana sanak saudara tu ye..

    ReplyDelete
  11. huuuyoo, ole2 dari seberang tuuu...bilalah diri ini nak merasa ole2 dr seberang pulak..

    ReplyDelete
  12. untung la dapat makan authentic food.

    ReplyDelete
  13. tak sia2 la tolong jaga mak sementara akak2 gi bercuti..dpt juga buah tgn. Dah nak balik KL ye , sila tgok blog Ty. Jom kedarah buah2an!!! Ty rasa akak Hainom OKje mesti teruja.

    ReplyDelete
  14. wahh seronok lah nak Jumpa abg Arjuna dah.. melepas rindu le tu...haha..
    Kak OKje: Bebek tu = itik..betul kan?? haha..
    Belut goreng?? ohh tidakkkk.... hahaha:D

    ReplyDelete
  15. bestnyaaaa okje!!! huhuhuhu. tak nak share ngan sue ke??? huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  16. bebek tu itik .. sedap ke ? tak pernah lagi makan bebek ni..

    ReplyDelete
  17. ewahhhhh...ewahhhhh...Ole2 untuk cik tak de ke???

    ReplyDelete
  18. Laila, sekarangkan dah ada fb...... memudahkan keje mencari he...he.. yang berhubung sekarang tah generasi yg ke berapalah...

    Atie dan Sue....ye betullll..... bebek tu itik....pandaii pun!

    Cik dah habis honeymoon ke?

    ReplyDelete
  19. haha jumpa suami macam mula kahwin dulu la , RM 85 tu dapat dalam masa 2 bulan

    ReplyDelete
  20. nnt bg saya sket k :)

    saya dah update :)

    ReplyDelete
  21. Itik ein....

    Izan gambau takde...sebab Broadband lambat bebeno....mls nk layan

    ReplyDelete
  22. Itik ein....

    Izan gambau takde...sebab Broadband lambat bebeno....mls nk layan

    ReplyDelete
  23. Di Jawa Tengah yek..bibik. .kikikiki. Di mana Jogjakarta di Magelang...
    Jokes mlm2......hahaha.
    Bestnya dapat hadiah2 dan menemui suami tercinta setekah terpisah beberapa lama...hihihihi

    ReplyDelete
  24. amboi~!! seronok nya dpt ole-ole.. hehehe.. =)

    ReplyDelete
  25. Amboi sis Hainom OKje , marathon BW di blog Ty ke? Dah lik KL x?

    ReplyDelete
  26. CP tgk ade yang jawab belut goreng .. :P

    ReplyDelete
  27. Lum lg Ty.....kat PD....hari ni insyaallah...

    Mestilah Nep.....lama tak jumpa!

    ReplyDelete
  28. bebek goreng tu itik goreng ke?hahaha hentam jek ni,,

    wah syoklah dapat oleh2 ni =)

    ReplyDelete
  29. Bebek tatau bibik tau la hape dianya hahahahaha :p

    ReplyDelete
  30. pecel kat sne mmg terbaikkkkkkkkkkkkkkkkkkk (Y)

    ReplyDelete