Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 5 December 2012

Teringin nak berbisneslah pulak!.....

Pernah makan aiskrim cone tu kan....... alah yang macam kat Tesco tu ! RM 1 satu..... perasa vanila atau pun coklat.... ke tak makan aiskrim murah tu....he...he.. makan aiskrim Magnum, Baskin Robin bagai....

Bukan apa.... bila OKje tengok abang OKje jual benda ni, rasa  macam teringin pulak nak jual kat  KL ...... jual depan rumah, he...he....agaknya laku tak?  Ada ke orang yang nak beli? Kalau rugi macamana? Persoalan tu semua ada dalam kepala!

Sebab apa tiba-tiba OKje berminat eh... sebab macam senang je, semua benda dah siap hanya jual aje!..... ( nak keje senang aje! ) he...he...

OKje ni memang tak de tokoh langsung nak jadi businesswoman. Tulah kan.... tak berani nak mencuba...... macamana nak berjaya.....

Itulah masalah orang kita, OKjelah tu!! Pengecut...... walaupun sebenarnya adalah satu kejayaan bila kita telah mencuba walaupun kita gagal!

Tapi yg pasti geng bloggers kena beli aiskrim OKje nanti!

29 comments:

  1. ok..nanti cik Que order..jgn lupe inform kalo dah berjual aiskrim ye okje..hihihi=P=D

    ReplyDelete
  2. BELUM CUBE BELUM TAHU .. MNE TAW BISNESS YG AKAK NK WAT TU JLN LANCAAR .. NAH .. XKE REZEKI .. HOHO ..

    ReplyDelete
  3. mcm mana nak bli jauh..nanti cair..haha

    ReplyDelete
  4. buatlah bisnes ni kak nom. belum try, belum tau.

    ReplyDelete
  5. adess membangkitkn liur betulla kak nom ni siap sebut nama nama aiskrim tu.hehehe
    try la dulu manatau berjaya...

    ReplyDelete
  6. Percayalah sangat angan angan mat jenin okje ni

    ReplyDelete
  7. Kak...atie nak juga beli...tapi tolong pos ke Sabah ya..free pos lg...boleh?? hahaha...:D

    ReplyDelete
  8. Angan2 pun boleh jadi kenyataan Okje..yg penting berani....

    Reply komen@'Ehh Dah Pagi..."
    Okje pun pandai bermadah yek..jom kita buat contest!

    ReplyDelete
  9. klu rumah Okje laluan org slalu lalu apa salahnya mencuba. adda dua kemungkinan kat sini.

    gagal setelah mencuba kita akan puas hati sebab sekurangnya kita dh berusaha.

    gagal tanpa langsung mencuba. ;)

    ReplyDelete
  10. ha a, samalah kak, teringin gila nak berbisnes..sb bosan duk umah tak buat apa..

    ReplyDelete
  11. Ha...ha.... Atie....tak rupa aiskrim kalau sampai sabah !

    Betul tu Kiera.....biar gagal tapi dah mencuba! Puashatikan!

    ReplyDelete
  12. Cz bisnes nak yg senang je, modal tak besar, badan tak penat .... Ada? He...he...

    ReplyDelete
  13. why not, kalau area rumah ramai kids for sure laku.

    ReplyDelete
  14. hihi... leh try bisnes kat hari kantin ke, hari sukan ke... hihik.. gurau je..

    ReplyDelete
  15. hihi, saya macam okje juga, tapi saya nak jual keychain yg buat sendiri tu, tpi takut org x beli. pasa nak beli aiskrim kak okje tuh, saya kompom beli , tapi kalau dapat pos kan ke sabah lah hahaha.

    ReplyDelete
  16. cuba dulu...mulakan kecil2lan....mesti boleh....leh jd businesswoman laK PASNI....
    BARU MULA BLOGWALKING ARINI...FUH...PENAT MENGURUS HAL2 UMAHTANGGA BULAN NI...

    ReplyDelete
  17. Tak cuba tak tahu kak.. Try la.

    ReplyDelete
  18. Ha....ha....intan...nape sampai bizi sesangat

    ReplyDelete
  19. ok...kak bukak la cawangankt sabah..nt sy bli eskrim kak ari2...hehe

    ReplyDelete
  20. Baik puan.....kalau Puan jual aiskrik kami akan beli malah kami akan promotekan ...ehhehehe

    ReplyDelete
  21. boleh jer... gambar ader x? ekekeke...tengok sample dulu...

    tapi kalau meniaga eskem x ley la beli online...wakakaka... kena jumpa face 2 face...kalau tak cair nanty eskem tu...apa pown x bley nanty...

    ReplyDelete
  22. impian kena mula dari angan2 dulu ..
    pastu pelan2 kita zahirkan ..
    mana jadi pengedar lps menjual asikrim tu

    ReplyDelete
  23. He...he....senang ada geng bloggers yang rajin tolong kawan ni!..he,.he..
    Rezeki orang sapa tau kan Aby!

    ReplyDelete
  24. saya pernah jual aiskrim masa sekolah agama rakyat dulu tau hainom...seronok..makcik suruh tolong jual..saya pun tolongla makcik saya ni...yang sekarang ni dia jadi tulang belakang TNB...dan sedang sibuk berniaga alpha lipid...dan semangat berniaganya itu saya terbawa-bawa sampai sekarang...selamat mengorak langkah ke alam perniagaan...sangat menyeronokkan..

    ReplyDelete
  25. boleh , je , janganpikir rugi dlu , aiyak

    ReplyDelete
  26. Na stuju sgt tu Okjee..
    tapi pastu klau na dtg Na dpt free taw hihihi ;D

    ReplyDelete
  27. Tahniah Okje niat dah ada tu..In Shaa ALLAH one day k..

    ReplyDelete