Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 19 March 2013

Ubi GODOG...

Hari ni agak bersemangat sikit dari semalam.........

Apa taknya ........ pagi-pagi lagi dah pekena ROTI BUTTER TOFFEE ni........ Malam tadi, Arjuna bawak balik seplastik ........


Memang betul-betul sedap ......... sesiapa yang tak pernah makan, SILA CUBA.... anda tak akan menyesal!  Rege pun RM1.00 je....

Kalau makan roti tu seketul manalah kenyang.....  ( gelakkan OKjelah tue! ) Yelah.... OKjekan kena membanting tulang buat keje rumah! haha...... Tak delah, yang lebihnya nafsu tekak ni, teringin pulak nak makan Ubi Godog!

Haha........ baru tau pelik dan pening nak menyebutnya hehe......... Ubi godog tu dalam bahasa Jaws, sama maksud dengan ubi rebuslah....... Semalam rebusnya, beli kat Pasar Malam hari Ahad hari tu. Ubi ni tak tahan lamakan? Tu yang gigih merebus tu, takut masuk angin!


Ni makanan 'kakak-kakak aje', kalau 'adik-adik' mesti tak reti makan benda ni kot......hehe.....
Teringat pulak kat KZakiepurvit yang tengah menunaikan umrah.......... Dia pasti suka Ubi Rebus ni!

26 comments:

  1. sedap weh ubi rebus tuh..kak zu tak pernah makan dengan sambal bilis..selalu makan dengan kelapa jer..

    skrng ubi rebus ni dah dihidangkan kat hotel tau..jgn main main...

    ReplyDelete
  2. akakpun suka, maklum le asalnya dari kg

    ReplyDelete
  3. salam okje...ingatkan apa ubi godog tadi..makan ngan sambal ikan bilis yer...mesti seap kan...cuba okje makan ubi ngan kari ikan lak..tengok sedap ker idak..ni style orng sini lah ..heheh

    ReplyDelete
  4. Sedap tu kak...
    Nak2 cecah gula kelapa...
    Perghhhhh.....

    ReplyDelete
  5. sdap oo roti tu...mkn satu sure tak cukup..:)

    ReplyDelete
  6. wah...sedap nya Kak.. lama dah tak makan ubi rebus.. kami klu makan dgn ikan masin perah limau..nyum!..
    Roti butter Toffe tu blm pernah jumpa di LD ni..haha (kesian!):)

    ReplyDelete
  7. OKJe...simpankan sikit untuk Farah... erkss...ke dah abis..kalau simpankan nanti balik kerja sampai... ekekekeke.... sedap tu...gerek sey... lama x makan tu tau OKJe...erkss... Farah tergolong dalam golongan kakak2 ek? ekekekeke...

    ReplyDelete
  8. wah..arjuna balik bawa ROTI BUTTER TOFFEE terus mood ok yer,..hihi

    ubi rebus tu makan dengan kelapa time hujan petang petang,..pekena lak ngan kopi kaw kaw punya..wah merebees ayaq liuq woo...selera kite lah..hiih

    tapi,,,itulah tak berani makan dah...hangin satu badan nnt..maklumlah kite ni..dah nak masuk usia emas dah,,,cian kite....hiih...

    ReplyDelete
  9. kak, roti tu memang dap dap.. wahh ubi godod..mkn time ujan cicah ngan smbl tumis bilis memang mabeless

    ReplyDelete
  10. ubi rebus tu mmg pebret saya la...tp lepas mkn biasanya perut jadi sebu mcm angin...pastu rasa nk kentut2.

    ReplyDelete
  11. eeee dap nya ubi rebus... kita suka makan ubi tu tau OKje..
    kena plak ngan sambal ikan bilis atau kelapa.. perrgghh mmg terbaekk :)

    ReplyDelete
  12. ubi godo? rasanya ubi kayukan? mcm2 namalah pulak heeee

    ReplyDelete
  13. Roti Gardenia tu selalu aku pajak balik sabah klu pegi Kl...x jual kat sabah...hehe
    Ubi Rebus tu memang mantap, tetiba mengidam ubi rebus cicah ikan masin...sedapnya

    ReplyDelete
  14. alamak mak mertua akak baru lagi kata teringin nak makan.. akak tak buat2pun padahal senangjer kot...

    ReplyDelete
  15. kira tak suka makan dgn sambal bilis lagi suka dgn gula :D

    ReplyDelete
  16. ini namanya ubi kayu rebus Okje...kat tganu pggl dgn nama tu...;p

    ReplyDelete
  17. ubi kayu kan, boleh masuk angin eh, tak pernah tau pulak. (nampak sangat main hentam jer masak).
    sedap kalau makan time ujan, tapi kami biasa makan ngan kelapa parut.

    ReplyDelete
  18. salam hainom ..
    aby memang sukak mangan ubi godok ..
    lps dogok ... goreng pulak ..
    memang rangup rasanay ...

    veteng nyeleh plak weroh ubi godok neng gambar ..

    ReplyDelete
  19. Ubi godog.. Hahahaha.... Awat nama dia camtu.. Godog pun godog
    lah, yang pasti rebus lepas tu cicah kelapa parut, perkena kopi.. Peghh.. Marvellous.. Hu la la... Kalah pizza tau...

    ReplyDelete
  20. ubi tu kalau ada kelapa parut sikit, gula sikit tambah ump nom...

    ReplyDelete
  21. la... ubi rebus ke...?! heheh ingatkan ubi menda tadi heheh

    ReplyDelete
  22. roti tu mmg sedap... sambal! fuh..naseb x terliur..sbb semlm msk sambal...hihihi

    ReplyDelete
  23. Ohh..ubi rebus rupanya..kureng suka ubi.. Roti atas tu suka. hehe.

    ReplyDelete
  24. peh peh peh peh peh..dah lama gila aku x dengar or baca perkataan godog tu kak nom..terus teringat kat arwah mak..

    dulu2 arwah mak selalu la rebus ubi, cicah dgn sambal tumis..memang meletop..

    eh aku pun jawa jugak tau kak nom..:D

    ReplyDelete