Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 7 May 2013

Arjunaaa.... baliklah cepat!

Selamat berhari Selasa.....
Keputusan PRU 13 dah pun diumumkan......... Sama ada suka ke, tak suka ke, terimalah dengan hati yang lapang. Apa yang kita harapkan, YB yang menang dapat menunaikan tanggungjawab dengan baik dan yang penting,  dapat menyampaikan suara rakyat!

Seronoklah jugak OKje sebab Arjuna dapat CUTI FREE semalam...... sekurang-kurangnya OKje tak le keseorangan di rumah....... huhu.....

Cerita masa hari mengundi hari tu....
Balik dari mengundi, rupanya dah ada tetamu yang menunggu.........
Kalau setakat tekak kami anak beranak memang makan luar ajelah jawabnya tengahari tu......

Untuk memudahkan kerja, beli ayam panggang seekor kat AEON dan masak 'lebih kurang', hidang.......
Ingatkan dah habis satu bab, rupanya ada pulak tetamu lain yang nak menjengah disebelah petangnya........ hoho...... ( memang kerja buat air ajelah mak hari tu! )

Betul, tetamu tu membawa rezeki dan menghapus dosa....... tapi kalau selalu...... boleh mengganggu rutin kita  jugak ek! Lagi-lagi kalau tetamu yang datang tu sedara belah mike mike........haha

Bila dah hari bekerja balik ni, mak pun dah start termenung mengenangkan nasib! hehe....
Apa pun sabau ajelah selagi boleh..... layan setakat yang termampu, jadi diri sendiri.....

Arjunaaaaa...... baliklah cepatttt!!!


27 comments:

  1. wahhh ramai tetamu yg dtg :)

    semoga rezeki akak dan family bertambah

    :)

    ReplyDelete
  2. Waahhhh... Non-stop tetamu datang ye...

    ReplyDelete
  3. Meriah tuh okje tetamu berduyun2 dtg..dorang tak bgtau dl ker sblm dtg..? kurang2 bolehlah okje buat persediaan mental & makanan kan..kalau tiba2 surprise gitu mmg paham perasaan okje..takperlah sabau jerlah okje kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.... suka dengar perkataan berduyun2 tu UA hehe....
      Tak bagi tau lagi senang UA...tak yah nak bersedia sangat, hidang apa yang ada je...

      Delete
  4. murah rezeki akak nanti..aamiin

    ReplyDelete
  5. wah...meriah tul...ramai betul tetamu yang datang... plus another one...me! he he he....

    ReplyDelete
  6. Hahaha...sunyi leww tu! layan lappy & TV lah kak..hehe..
    main masak2 ker...sabar je lah menanti kepulangan Abg Arjuna..
    InsyaAllah tetamu yg dtg membawa rezeki..ikhlas kan hati..:)

    ReplyDelete
  7. Masya-Allah... tak kanlah pepagi dah nak kena balik... Sabarlah sikit. Layankan aje kerenah dia. Org tua tu ada genetiknya dalam darah TLBD dan anak-anak lain tau. Ingat... innallah hama'assobirin...

    ReplyDelete
  8. ramai tetamu ye kak.. terimalah dgn hati yg terbuka.. jgn lupe pintu pun terbuka la skali.. hihihi...

    ReplyDelete
  9. meriah tau kalau ada yg sudi datang rumah ni, KY suka

    ReplyDelete
  10. kalu saya suka sgt2, mklm le sedara mara dok jauh2, sesekali mereka singgah kemain lagi hepi, rela ambik cuti ntuk sediakan makan minum buat mereka semua...

    ReplyDelete
  11. seronokler ada orang sudi datang rumah kita ... tanda orang suka kitakan.. cam kitaler pergi rumah orang yang kita suka jer yang tak berapa nak suka (tak kenal) takkan kita nak terjah gakkan... dulu opah ngan emak akak sangat sukakan tetamu datang.. tapi masatu kita kecik rasa cam tak bestjer .. sebab tengh tengok tv orang datang dah tak boleh tengok tv lagi...

    ReplyDelete
  12. Betul tu Okje....tetamu ni datang kita memang tahu mesti dilayan dengan sebaik2nya tapi kalau tak kena masa memang kadangkala merimaskan....
    Sebab tu kalau aku nak bertandang ke rumah orang, sedara mara ke, mesti kol dorang dulu, senang ke ok ke sekarang....sebab aku paham perasaan dorang..hehe

    ReplyDelete
  13. Bila bersama tidak terasa kehadiranku...Bila tiada mulalah mencari. Masa senang lupa seketika, bila susah barulah terasa amat memerlukanku.
    Begitulah aku...suami kepada isteriku yang tercinta :)

    ReplyDelete
  14. tetamu datang kenalah sambut dan layan tetapi sebagai tetamu pun kena tahu adab2 menjadi tetamu..

    ReplyDelete
  15. bila ada org tua yg tinggal dgn kita , itulah risiko yg kita kena terima dan harus berdepan . Kami pun sama . Bila awal bulan jer atau cuti umum , kena pastikan peti sejuk tu penuh . sbb ada adik beradik / anak buah yg akan dtg menjenguk ibu / nenek mereka . Saya seronok bila tgk ibu gembira bila ada anak 2 n cucu dtg melawat mereka ... ibu saya berumur 75 thn lbh muda dri mak ok jer ...

    ReplyDelete
  16. kalau dah bagi tau..tahan lagi okje..kot tiba2 muncul..kena pulak sampainya waktu tengahari dan kita pulak tak masak..lagi kalut

    ReplyDelete
  17. kak suka p rumah sedara mara, adik beradik bawa makanan yang boleh makan bersama-sama jam tu jugak:D))
    kena saling faham memahami...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okje suka jugak cenggitu Anim tapi bukan kita yg jadi host!hehe

      Delete
  18. suka jugaklah kalau ramai yang dtg berkunjng tapi kdg2 tu penat oo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suka jugak.....tp tak yah masak...boleh?huhu

      Delete
  19. hai...mai bertamu sini laa..lama tak mai cni,..cepat arr hidang ayaq..haus nih..hihihi... tetamu kena dimuliakan... mulut mau manis,..ehe... mg bertambah laa rezeki...

    ReplyDelete
  20. sabar selagi kita mampu..jgn melawan..heeee

    ReplyDelete
  21. sokong... 100%.... eh saya ni cam sahabat yang bertanduk aje lah.. no gooooddd.....

    ReplyDelete
  22. seronok juga bila boleh bermanja-manja dengan suami ni kan...

    ReplyDelete
  23. suke jugak kalau ade tetamu..tapi sebelom datang tu kene bg tahu awal2...so boleh prepare ape yg patut,..ye tak..kehkehekhhh

    ReplyDelete