Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 23 May 2013

Tunggu dan lihat ajelah....

Bila baca entri Kerabu Mangga Kanda, petang hari yang sama jugak jolok mangga depan rumah.....
hehe....... Terliur bebbbb bila tengok pic dia.....


Itulah susahnya bila ada tekak yang cepat mengidam ni....... mengalahkan Mak Buyung Fiji  dan  Mak Buyung Bubbly........ sabau aje le......

Lastly tersadai kat bench depan rumah........ sampai pagi ni duk situ lagi........ ( Sabau ajelah dapat tukang jolok yang 'rajin' cenggitu! )......


Tunggu dan lihat ajelah....... bila agaknya nak transform jadi Kerabu Mangga....... haha.....

30 comments:

  1. Salam, nak buat kerabu mangga ni kalau ada pisau parut tu semangat skit. Ala-ala somtam siam tu... hehe Nanti dah buat silalah update pic..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada dah SH.... beli kat Pasar Tani dulu....macam macam gaya ada!!!
      OK...boleh aje update nanti...Tunggu yeh!

      Delete
  2. Replies
    1. Mmg masam M3H....Arjuna suka ni ...OKje kurenggg

      Delete
  3. urmmmmmmmm mgknkah TLBD nak adik kot?? ahakkkkkkkkk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaaa????? Idaklah mungkinnya...hehe... Tutup kilang dah UA!!!!

      Delete
  4. perrgghhh buat kerabu mangga tu mmg terbaik lah OKje.. ;)

    ReplyDelete
  5. Oh.. ini mangga epal dinda. Kanda suka sangat sebab bau dia tu.
    Tak payah kearbu kalau cecah dgn cili kicap pun sedap:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe....biasanya mangga epal ni makan gitu je ke Kanda?...La....

      Delete
  6. Hahaha..beriya2 mengait mangga tgk2 masih dok bersadai lagi yer okje...sedap tuh mangga epal buat cicah colek..eeee....kecur liur lah...(tp boleh tahan jer skrang nie bab makan asam.nat urgent pun..heheh)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha...semangat mau tinggi UA... selepas tu jatuh terjunam suam suam kuku pun tak pe hehe

      Delete
  7. ingat ada yg mengidam tadi he heee......buat kan lah....kesian si Arjuna tu....nak makan....

    ReplyDelete
  8. alamak..tingin plak kerabu mangga ciken rice shop

    ReplyDelete
  9. kecur liur tgk mangga tu Kak...isk! rasa nak makan skrg juga..haha:)

    ReplyDelete
  10. salam okje….ko berjangkit dgn mak buyung tu semua kot :P

    ReplyDelete
  11. kalo yg ni jgn kata org ngidam.. deqla tgk gmbo pun dah terliur tau...huhu

    ReplyDelete
  12. sebarang jenis kerabu memang x makan...dan x pernah makan... *_^... cuba OKje buat Farah rasa...

    ReplyDelete
  13. dah transform ke kerabu mangga ke belum...

    ReplyDelete
  14. Ya Allah Okje..sedapnya tgk mangga tu..terliur dibuatnya...sedapnya cecah smbl kicap perghh....

    ReplyDelete
  15. Wat mkn ngan pulut+santan jalah mangga tu hihi

    ReplyDelete
  16. senang je tu sis...kalau tak nak kupas2 bagai tu..telan je terus..nanti dalam perut pandai lah mangga tu jadik kerabu dengan sendiri nye...hahahahhahahaha

    ReplyDelete
  17. sedapnya kalau dah jadi kerabu mangga... yum yum...

    ReplyDelete
  18. Depan umah ada 2 pokok...nanti saya poskan..kikiki

    ReplyDelete
  19. no asam2.... tekak tak berapa leh telan..

    ReplyDelete
  20. wat makang colek nisang sedap gok ning...nyum2;)

    ReplyDelete