Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, 1 June 2013

TIME RAJIN, time malas...

Selalu sangat berlebih macam ni tau!..... Jarang betul habis licin .....ngam-ngam....
Ikan tu nampak je tinggal tulang...... tak nampak ke? Tuuuu... bawah telur, tapi masih bersisa isinya, nak buang sayang!......


Kalau TIME RAJIN tu........ selalunya pagi-pagi lagi OKje dah transformkan dia jadi NASI GORENG hehe.......
Memang lakulah lagi lagi kalau ada budak SA tu.....


Tapi, kalau TIME MALAS........ tak dapek den nak nolongnya, keras kejung gitulah dalam fridge menunggu untuk dibuang! hehe......

Haiii.... siannya Anak Pak Rahman, dapat bini cenggini!.....


33 comments:

  1. Kt rumah Teena pun mcm tu jugak, kalau lebih buat nasi goreng pg2 tu, x pun kalau nasi tu elok lg, makan dgn lauk yg baru..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadang tu yg lebih sikit beno Teena, nk buat nasi goreng pun tak berbaloi!

      Delete
  2. kalau ada nasi mmg sumbat periuk dalam peti ais..hihihi..paksa hangatkan juga makan bg perabif..rugi nak buang..kalau lauk paksa meratah juga...huhu....sayang tau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah kita beb....okje campuq ngan nasi baru.....
      lack lebih.... kalau ikutkan hati nk ngap je tp... Tak molah tambah lemak yg dah sedia ada hehe

      Delete
  3. Same lah 2 sis...cik pon ape kurang nye..asyik menangis jea nasi tu mintak di masakkan...hahahhaa

    ReplyDelete
  4. Samalah kita okje..bab menggoreng nasik nie banyak time malas kengkadang tuh..tp big boss bising kalau buang nasi..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arjuna lagi haru UA....tak pernah ambik tau haha.....

      Delete
  5. if me..racik2 bawang..letak ikan bilis..racik cili skit..goreng lebih kurang pas tu bawak pi kerja..makan ramai2..best giler..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau masa keje dulu lagilah malas okje nk masak AS.......tp kalau bawak office mmg laki punya!

      Delete
  6. salam..

    alaaahhh.. dari membazir.. ini yang terbaik.. hmmm.. tambah sikit bawzk.. dah okay dah tu..^^nyum!!

    p/s: terimahlah saya jadi pengikut setia.. muahahaha..^^
    oppsss..maapkan saya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.....
      Nak jadi pengikut setiap? Ok jerr hehe

      Delete
  7. ahhaha... sama lah kita kak.. nak sedap kan hati sendiri letak juga lah dlm fridge..lama2 dah tak tertahan nengok dlm fridge tak juga makan masuk bakul sampah lah jawab nya..haha:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'akan Atie.... Tp kalau sambal tu, selagi boleh mmg okje panaskan

      Delete
  8. Biasalah tu kak, rajin malas tu mmg naik turun. Saya ni haaa entah bila la nk rajin ke dapur pun tak tau lah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.....Tp okje masa anak dara pun malas jugak BC....

      Delete
  9. heheee...sedap sangat kut..

    ReplyDelete
  10. sy klu nasi tak habis simpan dlm peti ais,esok msk nasi cmpur dengan nasik yg lama dlm fridge tu.syg kot nak buang..membazir amalan syaitan.haha..klu rajin buat nasik oreng pun sodap!

    ReplyDelete
  11. Perangatkan dlm microwave hainom, akak Bila malas buat camtu jer ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah CP,.... Nk makan baru panaskan....tu dah tentu okje yg kena bagi perabis Tu CP

      Delete
  12. kita sama..nak buang sayang..bila dah penuh peti ais tu..lama2 buang juga..atau kalau rajin jadilah nasi goreng seminggu..

    ReplyDelete
  13. sekala mood malas dtg...nak buat camne kan...hihi;p

    ReplyDelete
  14. XPE .. MAK DORG ADE MASE2 JE MALAS .. BYAK RAJIN .. HIHI

    ReplyDelete
  15. hehehe samalah kita.. maaf lambat terjah, kebusyan sgt2 skang ni

    ReplyDelete
  16. Rajin malas ni...tempat kerja pun sama gak..kikikiki
    Global utk suri rumah dan pekerja

    ReplyDelete
  17. akak yang kreatif..transformasi mnjadi masakan yg best...:)

    ReplyDelete
  18. laa... membazir ni.. deqla pulak kalo mkn jrg kot x habiskan...hihi.. nasi goreng nmpk sedap!! =)

    ReplyDelete
  19. yang ni x tau nak comment apa... eh... cam mana pun... OKje lah yang terbaik buat Arjuna tu tau...

    ReplyDelete
  20. memang sayang nak buang.. lagi2 nasi yang berlebihan..
    tapi bila dah transform jd nasi goreng, memang sodappppp hehhee

    ReplyDelete