Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 1 July 2013

Memenuhi hajat MEREKA!

Psst....... 
Ni nak habaq mai ni......hehe.... sambung balik entri pagi tadi sebenarnya........ 
Pasal balik kampung MEMENUHI HAJAT........

Selain memenuhi hajat mak OKje yang nak lepas rindu dengan anak bongsu terutamanya                  ( perahsan! )..... selain menantu dan cucu sebulan sekali, Arjuna jugak memenuhi hajat MEREKA sebenarnya...... 

Nampak tak...... 'MEREKA' yang duk dibelakang  Ketua Rombongan
pakai baju Pink yang duk depan sekali tu....hehe
Menantu hantu jadi mamarazzi.....hehe....
Apabila FIL menyampaikan hajat nak pergi jenguk kubur ATOK aka parent FIL sebelum Ramadhan, dan kebetulan pulak memang kitaorang belum balik kampung lagi bulan ni, so Arjuna pun ajaklah mereka sekali.

Mula-mula tu PIL tak mo bermalam, nak BALIK HARI je, biasalah kalau bermalam rumah orang ni, mestilah tak sama dengan rumah sendiri, tak cakap mereka, OKje sendiri pun, wa'ima ( best pulak guna word ni! ) rumah adik beradik sendiri. Adik beradik PIL memang ramai kat Muar pun.
Kamikan orang MUARRR......hehe.....

Tapi akhirnya TEWAS jugak dengan 'hukum' anak hehe.....
(So, Arjuna dan OKje, bersedialah kamu untuk kena hukum dengan anak nanti ye!!! hehe......)

Sangat LEGA bila hajat-hajat mereka telah dipenuhi!
Alhamdulilah....

41 comments:

  1. belum pernah sampai ke Muar lagi...:)

    ReplyDelete
  2. mee bandung udang muar terbaikkk. hehe

    ReplyDelete
  3. Hukuman anak...aisahhh...

    Kat Johor hanya Muar je akak pernah sampai, lain2 lain kali kot...ngeee...

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah... Tercapai dan terlaksana juga hajat kan... Yelah, kalau boleh dipenuhi, kita cuba penuhi...

    ReplyDelete
  5. yeahhhh.....baikkkkkk nye menantu...kehkehkehhhh

    ReplyDelete
  6. Tak kesahlah...yang penting dapat memenuhi hajat orang tua.

    ReplyDelete
  7. hajat sudah tercapai, alhamdulillah

    ReplyDelete
  8. last pi muar tahun 1996 kot hikhik
    waktu tu darjah 3 hoho
    pi kenduri kawin pakcik kite

    dah lama tak pi sana hihi

    ReplyDelete
  9. Dekat Tanjung malam tu kan ada slide JDT lawan TRW. Kanda tahu sebab anak saudara kanda melepak menonton di situ. Dinda tak jalan sampai Tanjung ke? Kalau sampai sana memang sesaklah umat manusia.

    So kira turun Muar melepaskan 'hajat' selain hajat nak ziarah kubur ye:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke Kanda.... Dinda kalau dah kat rumah mak tu dilarang keras keluar rumah kanda...nanti emak tu asyik telefon tak berhenti.... kat mana...kat mana... hehe....

      Arjuna dan PIL yg gi ziarah kanda, okje duk rumah emak je...

      Delete
  10. ishh.. x baik tau akak ni ckp menantu tu hantu.. tgk baik punya menantu tu.. mana nk cari..? hihihihi...

    ReplyDelete
  11. owh, orang muoo la nie, samalah...

    ReplyDelete
  12. sebut muar igt mee bandung. ush..sedapnya..

    ReplyDelete
  13. alhamdulillah...ada anak dan menantu yg baik ni..insyaAllah bila kita tua nnti anak anak kita akan layan kita dgn baik juga...

    ReplyDelete
  14. Belum pernah singgah ke muar, lalu jer. Tapi me bandung muar mmg sedap, tu pun paste yang d kirim dari kawan

    ReplyDelete
  15. menantu hantu..seramnya ayat tu..

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah, banyak pahala bila menggembirakan hati orang tua....

    ReplyDelete
  17. Alhamdulillah Okje..senang aje nak buat parents kita bahagiakan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang senang Raudzah...tapi dugaannya kadang kadang mmg cukup hebat!

      Delete
  18. lama tak pekena murtabak singapore kat tanjung agas tu. balik raya nanti...mesti tutup kan..

    p/s tolong makankan bagi pihak kak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari tu pun Okje tak singgah Anim...

      Delete
  19. kalau menantu hantu..habis lah..
    hehehe..

    tak pernah pun sampai kat johor

    ReplyDelete
  20. menantu baik ni sbnrnya...tgk tu siap tunaikan hajat org tua lg..:)

    ReplyDelete
  21. agaknya sapa yang amik foto rombongan tu dari belakang??..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa lagi kalau tak hantu! haha.....

      Delete
  22. Bila nak blk muar lg?nak ikut juga..nak gi mkn lg mee bandung muar yg sedappp tu hihi

    ReplyDelete
  23. Replies
    1. yelah tuuuu.... terbaek le sangat!!! perli ke apa ni? hehe

      Delete
  24. Untung dpt menantu mcm ni..SA belum ada mertua lg ni...x tau la nanti mcm mn kan?

    ReplyDelete
  25. Menantu hantu yang baik, okje cover line jer duk cakap hantu2, sebenarnya okje menantu yang sangat baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...eh tak delah MJ... mmg betul....kadang kadang jadi hantu! hehe....

      Delete
  26. Alhamdulillah dh termakbul hajatnya,tak tahan baca part menantu hantu..huhu

    ReplyDelete
  27. teringin nak ke muar, in shaa allah jika diiizinkanNya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jalanlah sekali sekali UA....best tau! pas tu bolehlah gi Legoland!

      Delete
  28. walau nottii mcm mana pn menantu yg sorang ni, tapi hati nya tetap baikkk hehehe

    ReplyDelete