Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 12 July 2013

USTAZ kata.....

Psst...... Arjuna dah start membanting tulang balik ( macamlah kat sawah! hehe ), so nampak gayanya bolehlah mak melayan BLOG dengan jayanya.........
Nak blogwalking pun senang sikit, tak de yang memerhatikan .... huhu....

Hari ni nampaknya berlimalah OKje berbuka pose!
Sebab ANAK JANTAN ku balik!...... hehe
Tapi....... sian pulak bila mengenangkan Arjuna yang bekerja hari ni.......mengkin terpaksa BERBUKA  dalam kereta aje le........ 

credit pic ikhlas-atilia
Lawaklah pulak tengok pic ni....hehe
Sambil melayan 'TANYALAH USTAZ' pagi ni....

Ustaz kata.....
Untuk menghapuskan dosa-dosa kecil, banyakkanlah BERISTIGHFAR sekurang-kurangnya 100 x sehari...
Itu NABIlah, yang dah tentu masuk syurga, kalau kita yang belum tentu ni, gandakanlah beristighfar sebanyak yang mungkin!.....

Ustaz kata lagi....
Banyakkanlah beristighfar semasa waktu berSAHUR kerana ia adalah waktu yang paling baik!
Astaghfirullahalazim....

Sebenarnya dah banyak kali kita dengar pasal nikan, kalau diikutkan..... tapi itulah, namanya pun manusia, memang MUDAH LUPA ( OKjelah tu....hehe..... ). Kena selalu diingatkan!


37 comments:

  1. jangan lupa puasa :)
    lawak kartun tue.

    ReplyDelete
  2. eeemmm...betul tu Okje, kita ni mudah sangat lupa perkara yg mendapat kebaikkan...nauzubillah...
    terima kasih sebab mengingatkan..selamat berpuasa dan selamat berblogwaking heee

    ReplyDelete
  3. tq tlg bg ingat, mmg mudah lupa bab tuu,,,
    wah makan besar nampak,,,kikikik,,
    hari ni apa menu

    ReplyDelete
  4. terima kasih kerana ingatkan saya untuk ini... :)

    ReplyDelete
  5. haha.. kelakar betul pic tu..:)- selamat berpuasa Okje:;

    ReplyDelete
  6. yup manusia mmg mudah lupa... kita perlu sentiasa diingatkan

    ReplyDelete
  7. Amboi...juadah berbuka untuk 2-3 hari kot dalam kartun tu..hehe...
    terima kasih kongsi pesan ustaz tu

    ReplyDelete
  8. Terima kasih Ustazah... Tengok juga pagi tadi, pasal dosa percuma...hati2 dengan apa yang terlintas dihati, takut ianya menjadi dosa...inikan pula dgn apa yg di kata dan di tulis... Tanyalah Ustazah OKje...Betul tak? (jangan ada rasa riak di hati pulak...hehe)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heehe... tak de maknanya nak riak!...hanya nak berkongsi kpd teman blogger yg tak berkesempatan nak tgk Tanyalah ustaz hehe

      Delete
    2. BM...kalau ada sifat riak tu kena rawat hati ni gamaknya ...dgn zikrullah pulak...hehe

      Delete
  9. perbanyakkan berzikir... :)

    ReplyDelete
  10. gambo dlm pic tu kak mcm nak kenduri je...hehe..
    InsyaAllah kena perbanyakkan zikir..sama2 cari pahala..TQ kak krn mengingatkan jg..:)

    ReplyDelete
  11. Bagus okje kongsikan kata2 ustaz tuh.leh jd pedoman sama2..
    wahmakin meriahlah yer anak jantan balik berbuka posa sama2..jgn sampai jd cam dlm kartun tuh sudahlah yer okje..

    ReplyDelete
  12. Satu pengkongsian yang amat berguna dari sahabat mayaku buat kita semua, moga esok ada pengkongsian terbaru yang boleh dijadikan pedoman...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe....ni perli ke apa ni fren maya? hoho
      Oooo dah jemu baca cerita seharian okje yeh!!

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Sekurang2nya kehadiran Ramadhan telah merubah sebahagian kecil corak kehidupan OKje ke arah yang lebih baik dari semalam, ala2 ustazah pilihan gitu, UA gak le yang tetap xmo berubah..

      Jangan marah, kang kurang pahala tu, hihihihi...

      Delete
  13. marilah sama2 kita saling mengingatkan...rindu lah I kat U laling...lame tak berBW:)

    ReplyDelete
  14. Salam hainom,
    Meriah la masa brbuka nnti yer.
    Yup, prbnyakan kalimah yg mengingati allah swt keluar dr mulut kita sepanjang ramadan ni

    ReplyDelete
  15. Salam okje...meriahla bbuka puasa today nampaknya.menu pun mesti istimewa ni.haha suka kartun tu

    ReplyDelete
  16. salam jumaat ok je..berbuka pae ptg nanti

    ReplyDelete
  17. biar diingatkan banyak kali dari langsung tak ingat.. ;)

    ReplyDelete
  18. In shaa Allah..tq sis sebab ingatkan cikkk....

    ReplyDelete
  19. tq sama2 ingat mengingatkan yer

    ReplyDelete
  20. Mesti seronok buka pose hrni ramai2 kan.. :)
    tq OKje sbb mengingatkan.

    ReplyDelete
  21. deqla sendiri lupa dan alpa.. padahal dah tahu.. cuba kalo dah biasa buat, mmg jadi amalan trs.. xkan lupa dah..huhu..

    ReplyDelete
  22. Peringatan yg baik di bulan mulia ni.

    ReplyDelete
  23. alhamdulillah..dapat tazkirah subuh nih..

    ReplyDelete
  24. Peringatan yang baik Okje. Biarpun hanya sepotong ayat, besar makna nyakan...

    ReplyDelete
  25. tak salah saling ingat mengingati :)

    selamat bersahur kak :)

    ReplyDelete
  26. Haha, kelakar la gambar tu, tp Muz mmg pesen xleh mkn2 bnyk time posa ni, even sahur atau brbuka, mmg takleh masuk bnyk..

    ReplyDelete
  27. a'ah selalu lupa mujur OKjer ingatkan. mekasihhhhh :D

    ReplyDelete
  28. terima kasih kak sbb ingatkan kita. kadang2 tak sedar pun

    ReplyDelete
  29. Terima kasih sebab saling ingat mengingati OKje ;)

    ReplyDelete