Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 10 February 2014

Makhluk Allah mintak simpati!

Salam Isnin.....
Salam 1 Malaysia.......( tetiba!!!.....hehe )......

Schoolmate OKje yang koma ( ada cerita dalam entri Diriku Sendiri ) dah  pun meninggal dunia semalam. Meninggalkan isteri dan anak anak yang masih kecil. Yang paling besar baru berumur 12 tahun. Masa ziarah semalam tak tau pun dia dah meninggal..... sampai sampai jenazah dah siap duk atas troli nak tolak pi mandi.... Terkejut mak! Tapi sempat jugaklah tengok muka dia buat kali terakhir. Alfatihah....moga rohnya ditempatkan dikalangan orang yang beriman.....

Mintak maaf  le tak dapat nak bw macam selalu.....faham sendiri sudahlah yek  ....... Ni pun curi masa dalam bilik guna Hp tulis entri, Masyaallah!!! Banyak lecehlah...

Tetiba..... masa nak jemur baju tadi, ada makhluk Allah mintak simpati...... Bersungguh betul dia nak masuk melalui pagar OKje yang cantik tu....hehe...


Cantik bulunya, kembang! Macam Pan Asian gitu....Tengoklah tu, kecik lagi tapi misai dah panjang! Sah.....keturunan Timur Tengah!...... Rasanya sebaya ngan Nazef ni.....hehe!


Tengok anak bulus.....teringat Deqla dengan Cik Azliejah...... kalau kome dekat, dah lama OKje pungut ini kucen kasi korang!


Dak TLBD sure suka ni......dari hari tu lagi dia mintak kucing!..

40 comments:

  1. Al-Fatihah...ala comeinye dia....anak blus...

    ReplyDelete
  2. mg rohnya ditempatkan dikalangan org yg beriman....
    takziah buat keluarganya :(

    anak bulus... kalau izan mau tgg mia balik... hahaha.. goli...

    ReplyDelete
  3. Innalillah.. Alfatihah buat arwah.. wpun hanya sempat ziarah beliau masa koma, sekurang2nya buat kali terakhir dapat jg OKje jmpa.
    oiitt kucing tu nak mintak makanan tu.. dia tau OKje buat kek coklat kot.. hehehe

    ReplyDelete
  4. Ala siannye tersepit! Kejam Okje...xkan tengok jer, huhu....

    ReplyDelete
  5. innalillahhiwainnailaihirojiun.

    nak minta makan le tu..

    ReplyDelete
  6. takziah utk keluarga arwah...

    sian kucing tu OKje..lapar agaknya. tu yg dia bersungguh menyelit celah pagar tu..

    ReplyDelete
  7. dihantarkan kucing kerumah kita olehNYA .utk kita berkongsi rezeki...

    ReplyDelete
  8. Alfatihah buat arwah... Moga rohnya sentiasa dicucuri rahmat... Comey nya kucing tu... ^__^

    ReplyDelete
  9. Takziah buat familynya, makhluk gebu susah nak shoo tu :)

    ReplyDelete
  10. Alfatihah buat arwah..takziah buat family arwah,semoga tabah menghadapi ujian dari NYA.

    kesian beno aq melihat tamu muh tu weii..tersepit gamoknyerr ..:)

    ReplyDelete
  11. Takziah buat keluarga mrk..
    pastuh kucen nie okje buat aper? biar gitu jer ker amek tulun bg makan..comey2 camni bwk jerlah masuk umah..mesti tldb sanggup bersusah payah tuh

    ReplyDelete
  12. alahai cian nya ,bersungguh nak masuk...

    ReplyDelete
  13. Al-fatihah.

    Alololo...siannya makhluk allah tu. Bersungguh2 nak masuk.

    ReplyDelete
  14. Al-Fatihah buat Arwah kawan OKjer.

    eh eh.. tersepit ke anak bulus tuh?
    comel tu~ bulu kembang lagi tu~
    boleh lah bela buat teman kat rumah. :)

    ReplyDelete
  15. Al-Fatihah buat kawan akak..sedihnya...
    tetamu dr luar plak nak mai ye.. kuceng ohh kuceng...hihi.. nak masuk sgt tu kak bila tgk pic tu...
    amboiii.. update N3 dlm bilik nampaknya...hehe

    ReplyDelete
  16. inalilahiwainalilahirojiun, semoga dia ditempatkan dikalangan orang yang beriman

    ni pahala mudah ni okje, tolong dapat pahala =)
    apa jadi pada kucing tu lepas tu

    ReplyDelete
  17. Al-fatihah...

    #alolololo...comei nye kucim tu..bulu lebat...

    ReplyDelete
  18. Al fatihah.......

    ala siannya si comel tu.....kalau dekatlah....yan dah pergi ambil dah.....yan nie....memang pencinta kucing kat rumah nie......macam2 kucing ada....

    ReplyDelete
  19. Innalillahi wainnailairojiuun... akhirnya dia pergi juga dinda. Sedihnya... moga rohnya dicucuri rahmat Allah..

    Kucing? Kalau kanda upah pun tak berani nak ambil.. bagi makan bolehlah.

    ReplyDelete
  20. Al-fatihah..
    Sura sekeluarga suka kucing tapi dah duk umah bertengket2 ni xsesuai nak membela..sian kucing tu..sedaya upaya nak meloloskan dirinya masuk..kalau dah bagi makan .x lari dah kucing tu..:)

    ReplyDelete
  21. salam takziah buat famili kawan akak
    pastu akak ambik tak budak oren tu jadi anak angkat
    comey sesangat kan

    ReplyDelete
  22. Al Fatihah utk kawan hainom tu...

    Beriye kucing tu nak masuk rumah hainom tu sampai tersepit kepala tu :)

    ReplyDelete
  23. Moga arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman...takziah buat keluarganya...

    Sy x bole bela kucing ni okje...asthma..! Mau hari2 semput!

    ReplyDelete
  24. al fatihah buat sahabat..

    Cantiknya kucing tu tp kami xleh nak bela sbb anak teruna no. 2 alergik bulu kucing, kejap jer abis gatal 1 badan

    ReplyDelete
  25. Al-Fatihah.. moga ruh beliau bersama dgn ruh2 yang bertaqwa amin..
    Oh kucing ke makhluk tu.. tak bagi kat orng jual kat kedai pun boleh hahaha :D

    ReplyDelete
  26. mesti kucing tu tercium Okje tengah masak sedap2.. sbb cuba juga nak menyelit ikut pagar tu… mmg cantik kucing tu….

    ReplyDelete
  27. salam hainom ..
    takziah kpd keluarga kwn okjer tu ..
    yg ditinggal, semoga terus cekal meneruskan kehidupan ..
    orak di gekel jer meow kuwi ..

    ReplyDelete
  28. Kelalen riko pun sukak meow yek...
    hehe... di ben key waey.... ndelok semangat tey arek melbu..

    ReplyDelete
  29. al fatihah buat kawan okjer...
    comelnyer kucing tu okjer..pan asia yer...haha...mesti bijok tu...

    ReplyDelete
  30. Af fatihah untuk kawan OKje...

    Sian tucen tu...lapar agaknya...

    ReplyDelete
  31. Al fatihah dan salam takziah buat keluarga kawan OKje tu. Dah sampai masanya untuk pergi. Sebak dan insaf pula bila mengingati perkara begini.

    Saya ni setakat kucing suka tengok ajelah, suruh bela memang tidak. Saya ni memang bukan jenis prihatin dengan haiwan :)

    ReplyDelete
  32. amboii ada hati nk bg kat kite yee... hihi.. akak belalah...comel tau.. kaler oren mcm garfield.. nape x bg nama dia garfield jer? hihihi...

    ReplyDelete
  33. innalilah.
    alfatihah

    tercapai hasrat tlbd..
    jaga la okje

    ReplyDelete
  34. Takziah kepada keluarga yang terlibat ni.. semoga rohnya di tempatkan dengan orang2 yg soleh...

    Teringat pula kes kematian masa kami menunggu nak masuk wad tu. Alahai.. sedih dpn mata tgk orang lain sambut kematian ahli keluarga...

    ReplyDelete
  35. Alfatihah utk arwah....

    Si wak sendur la makhluk tu ye.....

    ReplyDelete
  36. ajal maut tak kira masa..semoga rohnya tenang disana..

    comel kucingnya..dia dh mintak simpati tu apalgi..bg je kt TLBD

    ReplyDelete
  37. al-fatihah..

    alahai ciannya kucen tu,,

    ReplyDelete