Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 2 April 2014

Ayok!!! Tak tau.....


Salam Rabu

Konfius mak tau!!......... Mama Zir duduk kat kilang biskut ke, Mama Zir duduk kat rumah ni ?


Terkejut tengok bil bulan lepas......
Sejak tariff letrik dah naik ni, bukan main lagi mencanak canak bil letriknya..... Ingatkan ada tunggakkan! Rupanya ada tambahan deposit RM150.00 sebab penggunaan letrik lebih RM300 kot!. Selalunya paling banyak pun dalam RM235......

Rumah korang bil letrik berapa henggit?

Ayok!!! Tak tauuuu......
Yang pasti bukan Mama Zir jaga remote aircond bilik. Nampaknya kena pencen buat roti ni!!




53 comments:

  1. kat rumah cik jah range sebulan dlm x sampai rm80 itu pn trmasuk penggunaan air cond tiap2 mlm.. lagi2 time cuaca panas ni.. almost 24jam on air cond.. mungkin sbb rumah cik jah ni kecik mcm pondok je tu yg bill pn x sampai 100 sebulan..

    rumah cik bedah banglo mmg lah bill mahal hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saja kan cik Jah nak perli rumah cik Bedah yg sekangkang kera ni hehe....
      Beb..... banglo apa mendenya....teres 2 tingkat je pun....18 x 65....mana banglonya....
      3 bilik tidur, 3 aircond kot... Takkan nak suh mereka tido sekali ngan cik Bedah kot..... menganga le cik Bedah cenggitu hehe .... Agaknya memasing bukan main lagi bukak aircond sampai pagi....huh....

      Delete
    2. Haha.. tumoang gelak dgn komen2 ni.. saya pun syak rumah Okje banglo buka 8 bilik tadi.. hihi..

      Delete
  2. fuihhh...banyak nyer...umah noe bawah RM100 je...

    ReplyDelete
  3. peh, banyaknya dik hainom.....bil rupa tu boleh buat 3 bulan kat rumah akak ni.

    ReplyDelete
  4. Ya Allah banyaknya sampai RM472, kuat benor guna elektrik tu. Rumah saya sekitar RM100 jer, kadang2 RM150

    ReplyDelete
  5. bila ada aircond, tangan dok gatal nak on je..bila mr hubby tanya saya kata "ada kemudahan, kena guna pa" kuikuikui

    ReplyDelete
  6. fuhyoo, menangis nak bayar ni
    mungkin sebab penggunaan aircond kot sampai 3 biji tu
    saya paling banyak rm150

    ReplyDelete
  7. Banyak tu. Bil umah saya tak sampai RM50.

    ReplyDelete
  8. latest one adalah RM178.00 sebab Ash dok ber-air cond jer OKje ... ha ha ha, tak kira hujan ribut petir, dia steady jer...kalau tak bukak aircond dia meragam.... yang mummy dah mengelatuk sejuknya...

    ReplyDelete
  9. biasanya seratus lebih, dolu2 pnah gak cecah ratus2 sbb psg aircond siang mlm tp berjimat punya pasal, guna aircond bila perlu w/pun berpeluh2 kt ruang tamu tu..

    ReplyDelete
  10. Tingginya bil! Siapa yg dok kat umah je tu mesti tau sebabnye...
    Bil saya tak pernah lebih 50 hengget...

    ReplyDelete
  11. telan ailio jap tengok rate gitu..fuhhh nasib zee punya sikit..

    ReplyDelete
  12. Cuba tengok jenis bacaan bil. Kadang E (Estimate) kadang N (Normal). Bil baru ni ia akan tulis either Bacaan Sebenar atau Bacaan Anggaran. Kalau Anggaran memang mereka akan estimate aje bil bulan ini.

    ReplyDelete
  13. ekon le tu okje.
    saya tak sampai RM50

    ReplyDelete
  14. banyaknyer..semuanya gara2 econ kan..yg meroti pun boleh jd penyebab ker okje..:)

    ReplyDelete
  15. Same jugak lah mak...lebih kurang..kurang lebih lah dengan bil mak tu....tu pon nasib baik aircond cik laki bini dah hantar klat kampung....tu pon masih bertingkek-tingkek lagi bil ne...

    ReplyDelete
  16. aircond kat rmh knor ada dua..tapi bil idak le gitu banyaknya...kalau panas melampau dua2 on..
    ha..tak tau"

    p/s..yg gambar mkn setalam tu bkn anak knor..dia tukang ambik gambor jew..
    darah tinggi tu cer klik kat tajuknya..

    ReplyDelete
  17. Bíl neng umah koyo bil seng d tonjok kuwi. Kuwi pun masak banyu enggo gas uduk karen.
    Bil kt umah tinggi sbb kena bg sejuk meow2 yg ada kt umah tu. Tu yg bil mencecah atas rm400

    ReplyDelete
  18. tudiaaaaa... pitam jap tengok bill letrik cam nih..
    umah zura, bil letrik sekita rm36 hengget ajer.
    umah x de air cond.. peti ais kecik. tv pon bukak time weken n malam jer.. siang xde orang kat rumah. hehehehe.

    ReplyDelete
  19. Akak bila pasang dua -dua ekon.. memang kena dalam seratus lebih.. tapi tak lah sampai RM400 tu hainom... ayok.. bayar sendiri hahahaha

    ReplyDelete
  20. erkkk..terkejut jugak rengok bil tu..umah saya biasa rm47.21 je

    ReplyDelete
  21. Mak aihhh.....tingginya bil. Okje buat apa kat rumah...hehe
    Bil letrik kat rumah dalam RM 35 - 40 je sebulan. :)

    ReplyDelete
  22. Banyaknya bayaran elektrik. Kalau macam ni kat rumah saya, gaji habis buat bayar bil jer la. Kat rumah saya bil sebulan cuma RM30-RM40. Memang amalkan jimat cermat. Apa yang boleh dikurangkan, memang kena kurangkan.

    ReplyDelete
  23. wahhhh... so dasat arggghhhhhh..... :)

    ReplyDelete
  24. Wah, ni memang confirmed ada kilang roti nih! Asyik dok uli roti pakai karan sampai rentung kot tu yang jadi cenggini. Rumah kita pasang air cond pun paling mahal RM200++. Eh, nak check balik kat e-tnb mana tau tetiba naik RM500 sebab dia tahu niat kita nak bukak bakery kat rumah!

    ReplyDelete
  25. tudiaaa...bil kami dlm RM35 je sbulan :)

    ReplyDelete
  26. AYOKKKK!!!!!!!manyak mahai maaaa. apa bikin?

    ReplyDelete
  27. Ahahahaaa...rumah kite bil 35 hengget jew. Kalau panas anak2 berendam le dalam bilik air...

    ReplyDelete
  28. mahal bil tu OKje..SB hampir tiap hari guna letrik berlebihan spt BM,MO,ketuhar lagi,mixer lagi..rata2 RM180 sebulan..itu yang paling tinggi.

    ReplyDelete
  29. mahal nyer... takut kalau kita yang menerimanyer... tu sebab campur 150 kan... mak kat kampungpun cam kena tapi der ler orang TNB terangkan camner tah... terkejut orang kampung...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kitaorg CZ...TNB ada bagi surat lepas tu pasal RM150 deposit ...hehe mak okje kat kg jangankan RM400....kena bil letrik RM30 pun dah gigil hehe

      Delete
  30. kat umah ni klu kerap guna oven , pressure cooker , bil cecah rm100 lbh lah ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah....agaknya bulan lepas selain pasang 3 aircond tok hengat dunia, okje banyak jugak guna oven....

      Delete
  31. Salam Sayang,
    Biar menjadi orang yang pertama mengucapkan nya.
    "Selamat menyambut hari lahir esok 3 Apr'14".....
    Semoga ALLAH SWT sentiasa merahmati mu dalam kebahagian bersama keluarga tercinta.
    Kasih sayang bersama-sama abang dan anak-anak amatlah dihargai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana aci ucap hari ni!....esok ucap lagi tau!!!....hehe

      Delete
    2. Bila nak balik tumahnya ni????

      Delete
  32. hb OKjer.. bagusnya awal2 lagi insan tersayang sudah berikan ucapan, moga kebahgiaan ini berkekalan hingga ke akhirnya, aamiin...

    ReplyDelete
  33. walla byk tu, cuba cek dgn tnb semula.. done nuffnangx2 tuk bayar bil letrik yer

    ReplyDelete
  34. wowo mahalnyer...mau terduduk mak hencik tau...kat umah lizz paling tinggi 203 hinggit...bulan lepas...

    ReplyDelete
  35. kan., same la kita kak., aku biasa RM30-40 jer., tp dpt bil aritu RM360 nk jadi otomen jer raser.,

    ReplyDelete
  36. Torkojut den..he..he..Dua bulan rupanya...Kita sikit aje..bawah RM50 tau..he..he

    ReplyDelete
  37. hehe tak pernah lak sampai gni... boleh lak cagaran ditambhakan ye..

    ReplyDelete
  38. Makk aii...mahal gila Kak..terkejut den.... isk..isk... sabor je lah kan...
    bil letrik rumah sy paling mahal pun rm42 kak..yelah kmi 3 beranak je....hehe

    ReplyDelete
  39. Maaakkkkkkk aiiiiii...mahalnye....mkin menjadi jadi plak

    ReplyDelete
  40. mg betul mahal ni okje..seriau tgok..baru tahu klu bil lebih 300 kn bayar deposit..dah macam lebih dr setahun sy punya bil letrik ja..haha

    ReplyDelete
  41. Rumah kami paling mahal pun 100 lebih je. 1 aircond je pun. Oven yg ada jadi perhiasan je, maka memang rate biasa 80-90 je.. hihi.. terkejutkan masa dapat tu.. sabarlah banyak2 ya.. harap lepas ni kurang drp ni ya

    ReplyDelete
  42. :O :O :O OKje.... rumah ai tak pernah smpi rm200.... kalau dpt bil RM200... mau pitam ai... nikan pulak 400++ huhuhu oh... pening... pening!

    ReplyDelete