Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 5 June 2014

Korang ada PETUA?

Salam Khamis.....

Hujan pagi ni......
Kalau sambung tidur memang sedap banget ni! Tapi sejak dah berkilau kilau ni, susah pulak nak lelapkan mata selepas Subuh. Best lagi layan blog hehe.....

Papa Zir sepatutnya cuti hari ni, tapi macam macam masaalahlah pulak kat office tu, so agak agaklah kan..... takkan nak buat tak tau! Sabar ajelah bang, awak tu makan gaji aje, kang mak missed soru kang! Sapa nak bertanggungjawab hehe....

Cawan bawah tu dah 5 hari dah duk tepi sinki......
Tak boleh nak cabut !!! Entah sapalah punya kerja. Suspek utama?????
Budak paling kecik dalam rumahlah! haha.....
Gelas tu dapat free daripada orang kawen. Benda baruuuuuu...... budak budak sukalah! Banyak kali jugaklah OKje tengok dak TLBD minum susu pakai gelas tu.  Perasan macam kat TV, iklan susulah tuuuu......

Jenuh OKje try mencabutnya. Buh air sabun, tak mau jugak!.......  Korang ada petua macamana nak keluarkan gelas tu? Mana KA ?? Biasanya dia banyak petua.....

   
Ada......   ada........ buang dalam tong sampah haha......

29 comments:

  1. Salam Okje....pernah jadi juga jadi beberapa kali. Payah benar membukanya. Tapi kan gelas yang jadi macam ni, kalau kita paksa tarik memang tak lepas tu Okje....nak tarik pelan2 dan penuh kelembutan. :P
    Kalau tak dapat juga, jangan dibuang...simpan buat kenang-kenangan kihkihkih

    ReplyDelete
  2. Kita pun tak tau Okje..Tapi guna air sabun tu ada jugak buat. So far it works...

    ReplyDelete
  3. cuba penuhkn air dlm cawan tu....pastu letak sabun then tarik slow2....salu gak jadi mcm nie

    ReplyDelete
  4. Biasanya buh je air penuh-penuh dalam cawan... Pastu biar je dulu air tu meresap kt kelilingnya... Gtu je dok buat...

    ReplyDelete
  5. Aaa..sejuk kan pagi ni. Nampak Nazif tadi melingkar je kat dada papanya bila nak dihantar ke taska. Kalau dah siap tanda exm pasti saya pun nak tarik selimut juga.

    Hasil seni tu Okje. Nak jimatkan ruang dalam sinki tu kot. Boleh la cuba lagi, kalau tak pamer je macam tu kat depan. Bagi lebih ingatan supaya lain kali tak buat lagi cam tu.

    ReplyDelete
  6. cer rendam separuh gelas tu k dlm air panas, kalu nasib baik, boleh pisahkan kembar siam tak seiras, kalu nasib tak baik.. kemungkinan besar pecah, redha jer geng..

    ReplyDelete
  7. hihihi kalau sy rendam dulu...nanti hogeh2 dapat la keluarkan mug tu

    ReplyDelete
  8. try rendam air panas kak..:)

    ReplyDelete
  9. Kalau petua Kamek rendam dengan air panas spt komen Normi dan Umi alya tu.. insyaAllah kamek buat menjadik hahahha..

    Kalau mama zir buat tak jadi jgn di buang buat nota kat gelas tu "jangan tindih gelas begini lagi susah nak keluar" hahaha kira peringatan lah tu :P

    ReplyDelete
  10. jangan dibuang hainom....ikhtiar dulu ,kalau tak boleh juga baru boleh buang.akak biasa nya memang guna air panas....selalu nya lepas dgn senang je....belum ada yg kena campak kat tong sampah lagi.

    ReplyDelete
  11. hehehe lieya pun penah jadi gitu...tapi hati2 tau tarik.... kang takut cawan pecah kene plak tangan nanti..... tapi ikut senang mmg campak dlm tong sampah jek okje...tapi syg le plak heheheeheh... lieya selalu angin ngan budak2 ni sbb suke tindih2 gelas gini laaaa... tapi lepas kene marah tak berani dah buat hahaahahaha....

    ReplyDelete
  12. pernah gak jadi camni tapi lupa la pulak camaner buat..slalu soh laki jer pikir cara..heheeee..
    jangan dibuang la kak..sayang tu elok lagi..

    ReplyDelete
  13. sayang klu nak buang gelas tu Kak.. pernah jadi kat rumah, tapi lupa buat mcm mana kak..haha (maklum daya ingatan makin tipis..haha)...

    ReplyDelete
  14. rendam je dalam air sabun tu okje..lama2 nanti mau la dia...toksah buang ye..sayang

    ReplyDelete
  15. rebus dalam air panas tengok Okje. tengok jadi macam mana hihihihi :p

    1) kami masih berPJJ

    2) yg layan kira masa renew mykad tue lelaki hahahaha :p

    3) kek cheese leleh tue memanggggggg sedap

    ReplyDelete
  16. petua seng buang jero tong sampah kui memang mujarab,,bahahah :D

    ReplyDelete
  17. cuba sapu minnyak keliling dia.kalo rasa membazir guna minyak lebih goreng ikan yg nk dibuang..

    ReplyDelete
  18. Baru jek nak bagi idea bernas suruh lantingkan aje kat mana patut tetiba dia dah letak nota kaki pulak :) Macam pengomen yang lain-lain, selalunya kita letak air panas lepas tu tarik dengan penuh kelembutan. Kalau tak keluar gak, kita rentap aje kasi pecah. Habis cerita. Bernas tak idea kita ni OKje?

    ReplyDelete
  19. hahaha....itu LAWAK!:-) penat gelak.hehe

    ReplyDelete
  20. pergghh niat utama cik jah mmg nak sambung tdo je tadi.. haha
    tapi apa kan daya karang miss soru jugak plak.. terpaksa lah bangun gi kerja.. hehehe

    Cawan tu?? pecahkan je.. lepas tu baru masuk dlm tong sampah.. puas hati hehehehe

    Pssttt lately ni malas nau nak update blog.. macam tk ada semangat je.. tak tau lah kenapa.. hehehe

    ReplyDelete
  21. tak boleh ke rendamkan dalam air sabun...lepas tu tarik.. atau pusingkan

    ReplyDelete
  22. cuba rendam dalam air ye..pastu cuba lah kluarkan pelan2..kalo wat macam2 tak berhasil gak..tong sampah kan ada..

    ReplyDelete
  23. alam hainom ..
    carik baki2 lebihan minyak enjin yg papa zir buat servis krete tu ..
    sapukan kt gelas tu ..
    lps tu .. alon2 tarik ..

    ReplyDelete
  24. kalo bubuh minyak masak ker minyak aper2 lah..rsnya blh kuar kot..takpun paksa tldb cabut sampai terkeluar ..hehehhe

    ReplyDelete
  25. kalau g mintak kat kenduri sekali lg..agak2 tuan rumah bg tak?
    nak buat kenangan..

    ReplyDelete
  26. sy tak pernah plak jadi camni..nk bg petua pun takde.tp klu buang dlm tong sampah tu mmg selesai la masalah.huhu

    ReplyDelete
  27. rendam lelama.. mana tau berhasil.. kalau x berhasil.. simpan buat kenang kenangan..hihi

    ReplyDelete
  28. Masukkan cawan tuh dgn air kak..biarkan dlu pastu try cabut perlahan lahan

    ReplyDelete