Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, 6 September 2014

Dah beso rupanya AWAK yek....

Salam Sabtu......

Semalam, habis je meeting lepas solat maghrib bagai, Pak Jilap terus berdezup ke Tronoh ambik anak bujang...... Tiket keretapi malam tadi punya, habis katanya. Kalau ikut Mak Jilap, suruh aje SA naik keretapi pagi ni. Habis cerita......

Kasih ayahlah sangat......hehe


Dah beso rupanya awak yek.......
Hampir tak terasa dah 18 tahun ibu ayah hidup dengan awak.
Terasa macam baru semalam ibu melahirkan awak. Ngilu jahitan pembedahan pun masih terasa......
Apalagi kelasakan dan kenakalan awak sebagai anak lelaki, masih lagi terbayang dimata ibu......


Gitulah salah satu nikmat Allah yang tidak boleh didustakan....

Dah namanya pun Anak Jilap.......
berselfie pun mestilah dengan kaum kerabat hehe....

Terima kasih bang....... kerana dengan ragam awak yang ada kalanya pahit, manis, masam, lemak, masin itulah yang memberi peluang kami untuk belajar menjadi ibu dan ayah seadanya.

HAPPY BEZDAY bang.....
Doa ibu dan ayah semoga awak sentiasa dibawah lindungan rahmat Allah walau dimana jua awak berada. Semoga awak akan terus cemerlang dunia dan akhirat.

Tak de apa yang dapat ibu berikan kecuali jack ayah, kita MAKAN BESAR hari ni hehe....

35 comments:

  1. Selamat Hari Lahir buat abang..

    Cuti semester ya??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq auntie..... bagi pihak....hehe.....
      2 minggu dah....tp seminggu ni dia jadi faci budak budak sekolah.

      Delete
  2. Happy birthday SA.. belajar rajin2 tau.. jadi kebanggan ibu dan ayah yg memelihara awak sampai ke 18tahun ni.. dah habis belajar sok cuba lah nasib masuk reality tv "mimbar pencetus ummah" mana tau bleh jd ustaz pilihan heheh..

    klakar plak gambar SA dgn jilap kat zoo tu.. mmg dari dulu smpai skrg keturunan jilap tak dpt.dipisahkan.. heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.......kena mengaji kat Mesir tu nampaknya Cik Bedah kalau nak ganti Ustaz Asyraf.....
      Gitulah Cik Bedah..... tak de sapa yang tahu suatu masa gambar tu begitu berharga, kena pulak dengan maskot blog Mak Jilap hehe

      Delete
  3. Hepy besday abang. Moga jadi anak yg soleh...

    ReplyDelete
  4. Selamat hari lahir abang... may Allah bless u. U are very lucky to have a loving parents.

    ReplyDelete
  5. Sanah helwah utk si abang tu..perit ye keluar kut tingkap.semoga dpt mengembirakn hati bunda dn ayahanda.jdi anak yg soleh.

    ReplyDelete
  6. Selamat hari lahir utk anak teruna okje ... dah jadi anak bujang dah kan. Tak sedar ... pejam celik pejam celik tiba2 okje dah ada menantu kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hish......bab menantu tu yg seram hehe...

      Delete
  7. Selamat hari jadi buat SA.. wah.. comelnya gambo tengah menangis tu.. hihi..

    Semoga Abang yang baik ni akan sihat selalu, berjaya, sentiasa menghormati ornag tua dan jadi anak yang berbudi ya.. tambah sikit, lagi bagus kalau nanti cari menantu yabg dekat-dekat je ya.. mudah ibu jumpa anak cucu dia nanti.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminnn..... terima kasih cikgu atas nasihatnya.....
      Hehe..... betul jugak tu AN....Abang, sila take note hehe

      Delete
    2. haha.. kalau dah jodoh tak ke mana, jauh dan dekat

      Delete
  8. Selamat hari lahir buat anak OKje..
    Memang tak sedar masa berlalu kan..
    Sedar tak sedar, anak sulung saya dah nak masuk sekolah tahun depan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul DZ..... terasa sekejap sangat mereka dah besar....
      Tengok anak DZ yang baru nak masuk darjah satu terasa jauh lagi perjalanana tu hehe

      Delete
  9. Happy bezday...dah besar panjang ya..

    ReplyDelete
  10. Salam Kak Okje

    SIhat tak? Lama tak ziarah sini :)

    OO belajar kat UTP ke, nanti kalau ke Ipoh kabo le kat kite. hihi
    :D

    Byw anak Okje sebaya adik kite je. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sihat Zana....yelah lama jugak yek Zana tak datang sini....
      Insyaallah kalau ada masa nanti boleh jer kabo hehe

      Delete
  11. selamat hari lahir SA....
    sekejap je masa berlalu kan hainom ,sedar2 anak dah bujang......kejam celik kejam celik dah ada menantu pulak nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah SI.....Tapi kita bagi chance SI dululah.....hehe

      Delete
  12. Dah besar abang tapi mama masih terasa sakit pembedahan.. itulah kasih seorang ibu abg, jadinya abg hargailah mama sepanjang hidup abg ye..
    Selamat hari lahir SA ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak rasa pun CH hehe....wayang jer tu .......

      Delete
  13. selamat hari lahir abang..semoga menjadi anak yang solleh

    ReplyDelete
  14. salam hainom ..
    selamat hari kelahiran utk kakang nya ..
    wes gedi yor bujangngay ..
    ngarang koya mak/bapak ea ..
    wes nduwey mambang dak bocah kuwi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Embohlah..... agak ey wes dak...... Bocah sa'iki opo kenek dikandani....

      Delete
  15. selamat hari ulang tahun buat abg..

    ReplyDelete
  16. selamat hari lahir utk anak akak, moga jd anak yg soleh n diberkati....

    ReplyDelete
  17. Cepat je masa berlalu kan kak. Semoga terus menjadi anak yg baik, berjaya dunia akhirat

    ReplyDelete
  18. Selamat Hari lahir hensom boy~
    makin hensem plak untie nengok.. hehehe

    ReplyDelete
  19. Happy belated birthday, SA. Memang dah besar rupanya awak. Dah hensem dah sekarang ni. Minta maaflah masa awak kecik-kecik, akak (oppsss akak pulak!) errr, aunty tak kenal lagi mak SA di alam maya. Kalau tidak tetiap tahun aunty datang rumah, nak ikut sekali makan kek kat SR....

    Jadi anak yang baik dan membanggakan ibubapa selagi hayat mereka dikandung badan. Bila dah berjaya nanti, jangan lupa kat makpak. Ngilu kena operate tu sampai ke tua pun tak hilang tau :)

    ReplyDelete
  20. Happy belated birthday SA.. moga menjadi anak soleh..kebanggaan IBu & ayah...InsyaAllah... beruntung ada mak ayah yg amat menyayangi... :)

    ReplyDelete
  21. hepy besday abg. moga terus berjaya dunia dan akhirat amin. betoi kan okje. anak laki ni lasak dia Ya Rabbi!!!!!

    ReplyDelete
  22. Happy birthday ... semoga menjadi insan cemerlang ... aaamin.

    ReplyDelete
  23. Barakallahufiq abg... dah besar la anak bujang okje... seronoknya... dah kena jadi kawan2 pd abg..

    ReplyDelete
  24. dah jadi bujang dah si SA ni
    tak lama lagi dapat menantu aje OKje
    apapun happy belated birthday abang SA, moga panjang umur
    dan dimurahkan rezeki, paling penting sentiasa dalam rahmat ALLAH

    ReplyDelete