Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 2 September 2015

Kuah Laksa Johor segera

Salam Rabu korang.....
Hari ni mak tak tersyasyul 'hari' ye Dik Sal, Kak Ton...... Hari ni mak waras ekekeke.....

Pernah tak tengok paket Kuah Laksa Johor segera ni ? Orang Johor mesti pernah kot, sebab ni keluaran Kampung Dato Onn JB. OKje tak pernah....... nilah baru first time. Kalau Pes Mee Bandung pernahlah.
















Benda ni jiran yang bagi sebenarnya masa bulan puasa hari tu. Dia bagi 2 paket. Baru pagi nilah mak dapat rasanya. Kebetulan pulak, 2 hari lepas, jiran yang sama bagi Spaghetti Bolognese, kuahnya habis, spaghettinya lebih. Tu yang teringat kat Kuah Laksa Johor segera tu. Nampak tak betapa mabelesnya jiran mak? Memanjang mak makan free hihi.....

Rumah ni macam biasalah...... bukannya makan sangat benda benda gini. Kek kurang makan, mee kurang makan. Entah apa yang makan tah..... Memanjang mak yang syok sendiri habiskan dah macam DBKL jadinya. Memang sadis sungguhlah!

So kalau dah cenggitu gayanya, baiklah mak layan Laksa Johor sesorang pagi ni sambil layan blog . Tak gitu? Kehkehkeh....

Rupa Kuah Laksa Johor segera yang baru dikeluarkan dari paket.
Masukkan spaghetti, panaskan dalan mikrowave 2 minit, dan dah boleh makan!
Tak payah ler sambal belacan dan ulam bagai tu hihi.... kosong pun dah sedap! 





Not bad rasa dia, sedap !!! Cuma kurang rasa ikanlah, lebih rasa kerisek! Tapi bolehlah...... kalau setakat tekak sendiri teringin. Tak kuasa nak rebus ikan tenggiri bagai tu weyh..... Baiklah beli jer Kuah Laksa Johor segera ni. Panaskan sekejap, dah boleh makan!



25 comments:

  1. Cepat dimasak sedap dimakan tu Hainom...
    Udah terliur pulak CH menengok nya..
    Nanti boleh kirim kat anak buah yg duduk JB tu ..
    Murah rezeki ko ye Nom..
    Ada jer jiran menghulur makanan kesebelah ye..
    Tambah tembam lah pipi tu ye :D

    ReplyDelete
  2. alahai kak..buat saya terliur jer..:)

    ReplyDelete
  3. Awat kita orang Johor tak tahu pun pasal ni? Tapi, bukan kita seorang aje tak tahu, Mak pun tak tahu jugakan! Oh, kat mana nak dapat ni, Mak? Janganlah suruh balik Johor membeli. Cuba Mak tanya kat jiran Mak tu dia beli kat mana. Tetiba pulak kita rasa teringin nak masak instant macam ni. Jemulah makan maggi 2 minit tu. Nak juga makan 'spaghetti sauce' siram atas spaghetti uzbek yang tak habis-habis kat rumah ni!

    ReplyDelete
  4. alaaa kat mana nak beli nyer??nak la jugak rasa!!

    ReplyDelete
  5. rezeki namanya tu....klu ada nk jugak bli...time xde mood nk msk...dah siap menu segera yg shat...

    ReplyDelete
  6. senang gile skrang kan kak..semua ade instant..selalu beli yg mee rebus atau mee bandung jek...pasni leh try cari laksa johor plak....lieya ni nak buat sendiri tak berbaloi sebb org kat rumah ni tak gemorr laksa2.....

    ReplyDelete
  7. Org memberi kita merasa ye dok, rezeki jgn ditolak, gitu kan.
    Kes menjadi DBKL ni biasalah bagi mak2 cam kita ni, tak caya tanya saya.

    ReplyDelete
  8. gitu je tak yah masak2 ek ......

    ReplyDelete
  9. singgah rabu
    hari ni anum bz sangat2
    x sempat BW

    ReplyDelete
  10. rajinnya puan hainom masak..
    bak sepiringlah gitu...

    ReplyDelete
  11. Baik hatinya jiran hainom ....hari2 memberi ,murah rezeki.
    Makan sorang oklah,kalau rumah kakak bab laksa ni xpernah cukup..harus beli berpeket2 kalau guna segera ni....cuma cik somi je agak pemilih bab makan ni.

    ReplyDelete
  12. fuyoooo.... raya haji nnti nk cari lah... bagus nih kak... utk org yg kurang rajin mcm kite heheheh...

    kalu kurang rasa ikan kang tambah la skit ikan nyer kan... aduh2 tak sabo teman nk cari

    ReplyDelete
  13. Orang yang rajin macam kak zai memang sukalah kalau jumpa benda yang segera2 ni. Maklumlah mcm kata hainom makan sorang2. Kat nana nak cari ya hainom.

    ReplyDelete
  14. my feveret tu..laksa johor..kasi pekat lebeh sikit..mabales..tapi tak pandai buat sendiri..memang elok beno le kalau ada segera punya..mai sepeket!!

    ReplyDelete
  15. sekarang sumernya senang kan kak..takde alasan nak bermalasan lagi..

    ReplyDelete
  16. amboi..nak yang mudah aje dia tu..ahhaha...hantar la ke penang sepeket..kami kat penang dah lama tak rasa laksa johor..dah lupa pun rasanya cemana..hahah

    ReplyDelete
  17. Nak rasa juga, apa kata okjer wat biz kecil2an, pasti ramai yg minat & ingin merasa keenakkannya..

    ReplyDelete
  18. hehehe...tak pernah jumpa lagi. tekak saya nie susah nak menerima kuah selain kuah lemak (laksa kelantan). huhuhu

    ReplyDelete
  19. instant pun boleh apa., snang., haha

    ReplyDelete
  20. seumur hidup penah sekali je makan laksa johor. yummy! teringat

    ReplyDelete
  21. Alahai... sedap pulak nmpknya tu...

    ReplyDelete
  22. nampak sedaplah okje
    bikin lapar saya dibuatnya

    ReplyDelete
  23. rupa dia macam kuah kacang nasi impit tu errrrrrr

    ReplyDelete
  24. Klu yg segera ni sekali sekala makan ok lah ... tapi mmg x boleh lawan yg masak sendiri kan okje.

    ReplyDelete