Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 9 March 2017

Apa nak malu, haih !

Salam Khamis...

Sebab nak jadikan modal entri, acah acahlah ( sepatah kata Seorang Syed ) macam ada orang tanya sapa yang tolong ambikkan gambar mak sekeluarga bila datang sawan tu hihi...... Tapi memang betullah, ada orang pernah tanya, Kalau tak silap mak, orang yang tanya tu Mak Sri Kandi lah sangat dengan Mak Ton lah sangat yang lama mengeram tu. Elehh..... nak cakap mak buh kamera atas tin lah tu..... 

Ingat apa? Che Ta sorang je yang ada cameraman peribadi? haha.....
Mak guna Tripod. Acah acah macam ada kamera DSLR lah sangat ajekan haha...... Harga mampu milik je, RM70 henggit kalau tak silap.



Yang jadi dalang suruh ayah dia beli benda ni, dah tentulah budak paling kecik dalam rumah ni. Siapa lagi kalau bukan budak pompuan yang pakai spek tu.  Budak tu kalau bab bab selain daripada baca buku memang laju je lah, haih.... Tak padan, cita cita tinggi melangit, kejap nak jadi Doktor Haiwan macam Dr Rozita Abd Rahman. Sebabnya dia suka kucing macam Hayati Ghazali katanya. 

Kejap kang nak jadi Fotographer pulak. Tak habis habis melobi suruh beli kamera DSLR. Ingat ayahnya cop duit ke hape ..... 

Bila Tripod dah keluar daripada sarung, apa lagi? Seluk poket....... keluarkan lah handphone hahaha......  Apa nak malu haih!






24 comments:

  1. Janji ada gambar family bonding ye Nom..
    Tak kiralah guna handphone atau DSLR ..
    Kenangan berlima tu yg penting ada hahaha..
    Tak lah jenuh nak berselpie jer..
    Muka orang depan jer penuh..

    Yang anak CH .. Si Nabilah tu pun sama..
    Asyik mengajak abahnya beli gopro ajer..
    Udahnya abah nya beli yg cap ayam..
    Melayang juga RM150 hahhaha..

    ReplyDelete
  2. btl kak nom... bkn kite curik kan...
    tak kaco org pun... yg penting cun je gambo sekeluarga kak nom

    ReplyDelete
  3. wahhhh pi mana2 senang la tak yah nk selfie je kan ... nk amik gambar sekeluarga

    ReplyDelete
  4. haa dok carila tripod ni yg mini atau yg besar cmni tak tau nak cari mana . nak selfie, buat video ke senang sikit hehe

    ReplyDelete
  5. apa nak malu..gambar hnpon lagi cntik sr dslr..hihi

    ReplyDelete
  6. Apa pun yang penting ada gambaq. Makchaq ni pulak selalu lupa nak ambik gambaq.... tak dak kenangan...

    ReplyDelete
  7. cantik gambarnya sis wlupun guna hp... senang nak bawa...

    ReplyDelete
  8. Sekeluarga sehati sejiwa...layan je, kan?... :)

    ReplyDelete
  9. malu x malu, yg penting bergambar kan

    ReplyDelete
  10. Untung anak beranak jenis suka posing...
    Setakat ni Aisyah jer yg sejiwa dgn kita mak..
    Yg lain, mcm2 alasan tak nak bergambar... huhuhu

    ReplyDelete
  11. Sebenarnya akak pun tertanya2 juga bagaimana ambil gambar anak beranak tu...terfikir dalam hati mungkin guna alatan canggih agaknya..sbb akak tak jadi tanya.Tak kisahlah nom murah ke mahal ,janji dapat ambil gambar anak.beranak.

    ReplyDelete
  12. Handphone pun handphone lah, asal boleh tangkap gambar kan, Hainom?

    ReplyDelete
  13. Hihi, ko mak, aku mmg tak taulah sbb aku tk ikut pun perkembangan alat2 canggih tu. Malas ah.

    ReplyDelete
  14. seronoklah macam ni sekeluarga sehati sejiwa

    ReplyDelete
  15. haha..ingat sungguh mak macam che ta ada private photographer..hihi

    ReplyDelete
  16. malu tolak tepi yg penting amik gmbar puashati haha :D

    ReplyDelete
  17. bagus ambik gambar dengan tripod ni, tak la gambar blur. cantik ja. kalau kena dengan kamera cantik, mesti lawa lah gambar

    ReplyDelete
  18. hahahha okay juga kak kalau ada tripod ni. At least kita boleh setting sendiri kan macam mana nak tangkap gambar. Kalau tak, kena selfie jelah ataupun sorang kena korbankan diri jadi photographer. lawak la baru perasan nama saya kat situ! kahkah.

    ReplyDelete
  19. apa nak malu ?!
    bukan kita curik.
    yg penting kita happy.

    ReplyDelete
  20. bila dah ada tripod ni ... sah la lg sawan bergambar..:)

    ReplyDelete
  21. Handphone pun boleh jer... betul tu apa nak malu.. hehehe tak kacau orang pun kan...

    ReplyDelete
  22. alaaaaa letak je. hp pun bukan cap ayam. takde apa nak malukan. janji gambo kenangan dengan keluarga ada ye tak

    ReplyDelete