Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 14 December 2012

Amacam..... ada TERLIUQ?

Assalamualaikum.....

Seronok le 'mike' ye.... hari 'Jom'at', ......  rehatkan panjang!....... Bolehlah makan kat luar kawasan dari biasa..... he..he... Dulu masa OKje keje, ( dah start nak cite dolu-dolu dahhhh.....he..he... malas le 'mike' nak mendengonya tu.......) rajinlah jugak gi Midvalley ngan member-member. Cari makanan sedap sikit daripada biasa.......hu..hu....

Arjuna's Pok Su dan Mok Su menumpang tido rumah OKje malam tadi..... sebab tu le pagi-pagi OKje senyap yo! COVER LINE BEB! Kalau tak, mau pagi subuh dah mengadap... hi...hi...

Oleh kerana Mok Sunya lebih kurang sebaya...... jadi, taklah malu sangat, lebih kurang je le.....

Sebenarnya, kat depan rumah OKje tu ada POKOK MANGGA, tak tau sapa tanam, jiran sebelah kot! Tapi yang pasti bukan Arjuna...he...he.... mananya dia rajin bab-bab menanam ni.

Buah dia punyalah banyak! Tapi masam ya Rabbi! Mengenyit-ngenyit mata OKje bila makan! Pergh!!!...

OKje sebenarnya tak de le HANTU sangat benda ni...... yang hantu benda masam-masam ni  Arjunalah.... terbalik ek!

Entah mimpi apa agaknya Arjuna tu, dia petik banyak-banyak lepas tu dia suruh OKje bagi jiran-jiran....  

Pandai sungguh laki aku ni.... bab bagi jiran disuruhnya OKje!



Hari tu dah try buat Kerabu Mangga, malam tadi buat benda ni pulak!

Mangga masam cicah Sambal Kicap campur belacan..... FIRST TIME buat sambal cam ni.... tu pun Mok Su yang ajar!

Amacam ada TERLIUQ?  ......


35 comments:

  1. teliuq...asiq telaq ayaq liuq...hahaha...ni kalo mkn sambil sembang2 ptg mmg sodap

    ReplyDelete
  2. Berkerut muka sambil telan air liur tgk gambar...masam!!

    ReplyDelete
  3. amboi..sakan depa makan mangga..dok teliuq gak nie....bak mai pos kat kiter..hahahah....sedap-sedap....

    ReplyDelete
    Replies
    1. He...he...sakanlah jugak no! Mike jgn jeles!!!

      Delete
  4. Fuhh...da terliur la nie..saya mmg suka mangga muda nie lagi2 kalau ada smbl cicahnya..perghh....

    ReplyDelete
  5. kureng sket mkn benda2 masam ni...kecuq air liuq ni tgk gambo tu..heheh

    ReplyDelete
  6. Terliurrr dah tgk mangga tu Kak..
    sedappp & suka...:)

    ReplyDelete
  7. dulu kan saya selalu pi cari kat pasar malam taman tun tu, 4 biji yg kecik2 tu dekat rm10 atau lebih rasanya. ingat sampai skang betapa mahal sebab saya terkujat di situ. huhuhu tp beli jugak pasal pregnantkan si Jelita.

    ReplyDelete
  8. wow wee memang terlioq dah ni

    salam kenal dari blog izan :)

    ReplyDelete
  9. Dulu2 masa muda belia memang suka mangga cicah ngan kicap dan cili.

    ReplyDelete
  10. yummyliciousnyer... alamaks...terliur Farah lah OKje...nasib belum preggy lagi...ekekekeke... ^_^

    ReplyDelete
  11. CP hantu benda masam :P kurang suke benda manis , memang terliur !

    ReplyDelete
  12. terliur.. tapi bila tahu mangga tu masam, memang tak akan makanlah... tak berapa suka makan benda2 masam ni...

    ReplyDelete
  13. comel aje banner kak okje bermain2 kat atas tu... ^_^

    ReplyDelete
  14. Huwaa, buah kegemaran saya... kat sini tak boleh makan selalu sbb mahal.... sob sob!

    ReplyDelete
  15. semalam baru member bagi sebijik..masam..buat sambal je jawabnye..heheh..salam kenal dtg dari blog izan mama mi ;)

    ReplyDelete
  16. ish... tak terliur pun. Selalunya yang terliur tengok buah nie golongan hawa. Anyway, selamat berulam.

    ReplyDelete
  17. aduh! sedapnya okje! huhuhuhu. sungguh terliuq dah neh. kalau kat kampung ler panjat pkok! terus amek. tak yah panjat petik jerk. pokok dengan tuan sama tinggi jerk! hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bestkan Sue....okje suka mangga yg besau ...haa puas makan..hehe

      Delete
  18. Kalau banyak sangat buat aje jeruk segera. Kakak buah pelam/mangga ni suka tak kiralah. Ada org buat paceri tau. Tapi akak tak tahu macam mana. Kena googlelah..

    ReplyDelete
  19. Perhhhh fevret Na tu okje!!! :)
    Buat laa giveawy dpt mangga confirm Na join :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau Na sprang je yg masuk nak buat apa....he..he..

      Delete
  20. reply dari komen CP :

    owh CP taw yang tuh , tuh pown CP pernah tgk gk , tapi yang kuning+hitam tuh cantek sikit :P

    ReplyDelete
  21. Wah OKje Bestnya..dah lama tak macan cicah ni..kena balik kampung next week..sekarang musim buah..

    ReplyDelete
  22. pstttt arjuna Okje mengidam kot? kihkihkih :p

    kira bab menyicah suka cicah dgn garam hihihi

    ReplyDelete
  23. ish...tersa sampai dalam mulut ni....

    ReplyDelete