Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 18 December 2012

HATI..... antara NAK dan TAK NAK je....

Bukak tingkap....... rupanya gerimis, kalau sambung tidur, pasti bangun pukul 12! Semua kerja terbengkalai! he...he....

Pokok pangkalnya HATI kan! Kalau ikutkan hati yang malas ni....... dengan suasana yang nyaman, bunyi titisan air yang jatuh menyembah bumi pun dah macam irama muzik sentimental yang best....... Pergh!!! pasti tarik selimut balik.....

Tapi kalau HATI ini dipandu dengan mengikut fikiran yang waras, banyak perkara bermanfaat boleh kita buat selain sambung tidur balik! Cuma NAK dengan TAK NAK aje!

Cakap memang senangkan.....
Memanglah senang, sebab tu bercakap! he..he..  

Zaman OKje anak sorang dulu-dulu........ OKje rajin jugak tidur balik lepas solat Subuh, walaupun tahu dah, yang tidur selepas subuh tu 'Mewarisi Kepapaan' .....   Tapi buat  jugak! Patut pun sampai sudah tak kaya-kaya! ha..ha..

Tapi bila anak dah bertambah, anak-anak dah pandai mintak breakfast pagi-pagi, lagi-lagi bila dah TAKDE MAID ( ini faktor terbesar! he...he... ) OKje dah kurang melayan manja HATI ni untuk sambung tidur balik! Banyak benda yang boleh OKje settlekan dalam jangkamasa tu!......

Kesimpulannya..... apa yang kita lakukan dipentas dunia ni, kebanyakannya mengikut pertimbangan kata HATI! Kalau kata hati kita ini memilih positif ..... positiflah jadinya, begitulah sebaliknya!
                                                                                   
Sebagai contohnya ......ni ha... OKje tengah malas ni nak menggosok baju Arjuna ni...... Hei, negatif le gamaknya kata hati OKje ni sekarang ni........hu..hu....

38 comments:

  1. Lawan perasaan hati yg negetif tak mudah kalau tak kuat kan. Kakak ni selalu tewas juga hainom. Mulut kata lawan tapi hati tewas. Lemah kan kakak nie...

    ReplyDelete
  2. Samalah KZ... hish susah nak mengubahnyakan...

    ReplyDelete
  3. betul tuh tapi jarang kite leyh lawan nafsu tuh , hehehehe ~

    CP pown kuat tido lepas subuh lagik2 kalaw dapat cuti original :P

    lagik la sengaja membabaskan diri , hehehehe ~

    ReplyDelete
  4. haha..sy tdo kjap lps sbuh tp kna bg blk nak g kerja..haha

    ReplyDelete
  5. klo ikut..lg lemak lah eh..setan setia dimana2 kn..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah....setan dlm diri tu yg susah nk halau tu...

      Delete
  6. kdg2 kata hati kata 'MALASNYA...', terukkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg umialya....tu masalah biasa.....sama le... Kdg tu terpaksa rajinkan jugaklah....

      Delete
  7. Penasihat hati ni, akal dan nafsu. Nafsu plak ada yg utk kebaikan dan kejahatan. Akal akan berperang dgn nafsu sebelum hati mngikut. Hati plak kenala pilih yg mana baik utk dituruti. Tk gitua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Aby.... Kena pilih yang terbaik walaupun kadang tu terbabas jugak he..he..

      Delete
  8. btul tu okje..ikt kehendak hati yg mls mesti dilwn dgn perasaan rajin..huhuhu..

    ReplyDelete
  9. zaman single mcm ni.. da ade anak nti x tau la sy.. haha =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasanya kalau dh ada anak ...akan jadi lebih baik dpd anak data...he..he...harao harap le...

      Delete
  10. terkadang..perlu melawan kata hati bila kata hati tu nak buat yg negatif.. xleh ikut sangat kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang....disitulah akal yg waras memainkan peranannya!

      Delete
  11. mmg syok tidut bila hujan pagi2 hehehe

    ReplyDelete
  12. kalau hujan memang syok tido

    ReplyDelete
  13. betoilertu kalau ikut hati binasa... memang kalau nak buattu semuapun boleh...

    ReplyDelete
  14. CP tekan rply tak lepas lak , hehehe ~

    ape yang ye tak ye ?? hehehe

    reply dari entry CP :

    memang kebetulan la tuh okje , CP ade rendam baju tapi dah setel dah CP basuh cuma agak tergendala la ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg Cp reply dia....mcm pape tah...tak leh nk reply individually...

      Delete
  15. chaiyok Okje, U can do it. hehe

    ReplyDelete
  16. lawan jangan tak lawan... :D ikut hati mati nanti..

    ReplyDelete
  17. dah ada anak takleh terlajak tido dah..sweet je rasa layan anak n suami :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kdg tu tak de sweetnya Tihara....hu...hu...

      Delete
  18. ade anak kecik2..dah xde istilah tido siang.....x sempat...\
    sgt setuju ttg hati!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaupun okje tak de anak kecik tp tak mo biasakan nnti ketagih!

      Delete
  19. HEHEHEHE .. POSITIF KAK .. POSITIF

    ReplyDelete
  20. betul kena positif selalu kalau nak benda positif datang

    ReplyDelete
  21. hujan pagi memang godaan yang hebat OKje... kalau hari kerja tu...cam alamaks...boley x kalau nak sambung tido balik...ekekekeke...

    tapi kenalah lawan kan...kalau nak tarik selimut jer... jawabnya x ke office la kan...

    occay...jom kita positive walaupown memang susah kowt biler cuaca cosy...

    ReplyDelete
  22. mmg hati tu nak senang je kan ?

    ReplyDelete
  23. kadang2 penyakit M akan menyerang. masa tu la baru ada perasaan ini..

    ReplyDelete
  24. saya pun kerap tdo lepas subuh ..haha...anak dara x senonoh btol...

    ReplyDelete
  25. ada anak sorang pun jenuh berjaga malam sbb anak xnak tido...bila siang..anak tido..tumpang laa tidos sekali..

    ReplyDelete
  26. klu tak silap kira sepanjang lepas kawen nie dah tak tido lepas subuh. sbb time kira cuti suami keja jadinya keja siapkn bekpes anta segala buat keja lagi. tugas seorang isteri la katakan kihkihkih :p

    ReplyDelete