Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 7 December 2012

Suka dalam sayu.....

Menghampiri weekend dahhh.......

Maksudnya, OKje dah nak balik KL........ tersangat rindu dengan 'my home sweet home'.......
Tersangat rindu dgn unifi yang laju kat rumah tu, tak sabar nak mengupload banner Mia, tak sabar nak mengupload pic penyeri entri, tak sabar nak blogwalking tanpa gangguan ala-ala siput sedut.... dan macam-macam tak sabar lagilah.....he..he...

Dalam masa yang sama, sayu jugak nak meninggalkan emak yang keseorangan dirumah peninggalan arwah abah ni, walaupun hakikatnya adik beradik OKje tinggal berdekatan aje....

Nanti mesti rindu dengan irama tongkat empat kaki emak pagi-pagi, rindu dengan perintah emak dikala OKje baru nak melabuhkan punggung dan rindu dengan pertanyaan emak yang diulang berkali-kali......

Emm......

Tapi itulah hukum kehidupan, bila anak-anak dah berkawen dan mempunyai keluarga sendiri, emak ayah terpaksa akur yang mereka akan kembali berdua ! Masih beruntung kepada mereka yang masih ditemani suami atau isteri disisi.....

Macam emak OKje, terpaksalah melayan emosi bersendirian....... sehinggalah malam berkunjung tiba, menanti anak cucu yang datang meneman bergilir..... Kalau bernasib baik, kakak dan abang datang menjengah dikala petang, menjadi peneman bual.....

Alahai sunyinya hidup ditinggal suamikan....... manakan sama sentuhan kasih dari seorang anak dan belaian manja dari seorang suami.....

Sampai masa OKje akan melalui saat tua jugak.......  semoga dikala itu masih berdua.....


22 comments:

  1. baca entry ni sambil tengok bunga2 berguguran...terus feeling..lebih2 lagi part akhir tu....romantic... =)

    ReplyDelete
  2. kita tua2 esok, camner la yer.. u make me think here.

    ReplyDelete
  3. Kalau boleh memang ingin hidup dan mati bersama..tapi itu semua ketentuan Allah..

    ReplyDelete
  4. betul tu sampai masa akan tinggal berdua..anak-anak akan berkahwin dan akan membawa haluan masing-masing

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum Ainom.
    singgah baca.

    ReplyDelete
  6. smua org akn ada perasaan RINDU tu..
    mcm Na RINDUKAN okje selalu
    hahahah tapi okje jee gego xnk bgtw yg okje RINDU kat Na hahahaha *perasan!

    ReplyDelete
  7. lumrah kehidupan.......
    xtau lg kite camne nnti....hrp2 anak2 yg membesar ni x mensia2kan kite di masa tua!!!

    ReplyDelete
  8. Lumrah kehidupan kak Kak..
    sayu hati mengenang kan saat2 itu.. same lah mak sy kak..mcm tu juga.. Arwah ayah dh lama pergi.. bergilir-gilir je balik tgk...
    Harap2 kita menjadi anak yg baik pd mereka selagi mrk msh ada...:(

    ReplyDelete
  9. macam tu r resam hidup kan.. bertemu berpisah.. yang penting.. hargai masa sekarang =)

    ReplyDelete
  10. bila bace entry okje ni, cik Que dah terbayang dah 10 tahun masa akn dtg..huhuhu..

    ReplyDelete
  11. bila arjuna nak ambil hainom..

    ReplyDelete
  12. Hari ni dia balik muo laila!...

    Yelah kan.... apa yg kita nak tak semestinya semuanya tercapai!

    ReplyDelete
  13. uishh., touching la plak bcer entry ni., ni msti sbb bunga yg jtuh2 ni., tu yg buat ati aku cm ader tman jer., kekeke

    ReplyDelete
  14. dah jadi lumrah alam okje. :) kena redho dengan ketentuan dia

    ReplyDelete
  15. sedih laaaa pulak baca entry neh! huhuhuhu. kenapa ya?? asyik rasa tersentuh jerkk sejak2 akhir neh uhuhuhu

    ReplyDelete
  16. mudah2an kite sentiasa dikelilingi keluarga anak n cucu time tua2 nnt =)

    ReplyDelete
  17. sedih kan Okje bila dah selalu ada suami temankan tp tetiba pulak takde hurmmm

    ReplyDelete