Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 3 December 2012

Tapi itu DULU.......

Sob...sob....... Arjuna dah balik KL dah...... petang tadi, naik bas......ni yg sedih ni!....... Cembeng!! Sempat lagi ambik gambar Arjuna dalam bas......he...he.... Bukan senang nak naik bas lagi kalau ye tak ye......Nak upload gambar, tapi, mak ai lambat bebeno!... maklumlah kannn... he...he...

Kalau dah sampai kampung ni, perkara pertama yg OKje kana buat tentulah..... cleaning....... faham - faham ajelah rumah yang penghuninya 'Warga emas yang tak berdaya'....... habuk jangan cakaplah..... ' Kan best kalau ada bibik '.....

 Bila OKje perhati rumah mak, terkenang OKje yg rumah ni pernah menjadi
 'Mahligai bahagia OKje ' satu masa dulu! Walaupun hanya sebuah rumah papan, walaupun hanya berlatarkan belukar dan berlamankan kerikil........ tapi itu DULU!...

Tapi kini, ........ rumah ku syurga ku nun di KL jugak yang tetap ku rindu!..... hu...hu.....

Golongan manusia apakah OKje ni........ lupa daratankah? hu...hu

Oh tidak!!.....

Baru sekarang dapat mengimbau balik gambau yang tak dapat nak upload masa kat kampung........ hu..hu...




35 comments:

  1. lupa dataran jer. :p tp umah kampung best!!! biasa la dah ada umah sendiri, bertukar la mhligai nyer.

    ReplyDelete
  2. rumah kg la best.lagi2 kat situ tersimpan byk kenangan :)

    ReplyDelete
  3. Kenangan di rumah lama pasti tersimpan kukuh dlm ingatan walau sejauh mana kita merantau.

    ReplyDelete
  4. nth , CP tak pernah ade rumah laen so tak paham perasaan tuh ..

    ReplyDelete
  5. Ty teringin nk duk di kg tpi bersih amn damai tenang...

    ReplyDelete
  6. Ye cik Nor.... balik kampung!

    He...he... kalau dh memang asal kg....kg tetap di hati, tapi.... rumahku syurga tetap no 1....

    ReplyDelete
  7. betoi OKje...kita mst mula rindukan rumah kita kan....walaupun sebenarnya rumah kg la mula kita membesar....

    ReplyDelete
  8. hehehe...duk kg best ape..
    boleh santai2 menghirup udara segar...hehe.
    Takut kak OKje rindu kt arjuna je...ahaha:)

    ReplyDelete
  9. klu dlu kita selalu mengeluh bila tok opah xnk tido umah kita, xnk tgal umah depa. tapi bila kita dah besar dan dah berkeluarga baru kita paham kan hihihi

    ReplyDelete
  10. Ty biasanya org yg duk bandar memang cam tu....teringin duk kg.... tp yg memang dh asalnya kg.... teringin nk duk bandar pulak.... he...he...

    ReplyDelete
  11. Betul tu Cik Pa.....

    Atie, yg bawah tu.... memang confirm! He....he...

    Kiera, betul tu..... kita dah jadi mcm diaorangkan..... buruk buruk pun rumah kita!

    ReplyDelete
  12. hoho...lame xsinggah sini...biase la tu...bg org yg asal dr kg mcm sy nih...kalo serabut duk k.l mesti blk kg jugak..tenang jer...sbb disitulah tempat kita membesar..hee

    ReplyDelete
  13. Rumah emak kita rindu kerana penghuninya.
    Rumah kita kita rindu kerana pemiliknya.
    Bahan jadi milikan...mestilah rindu.
    Lagi2 kalau susah nak dptkan.

    Sama macam penghuni rumah emak.
    Satu2 dalam dunia kan?

    ReplyDelete
  14. Simple tapi penuh makna Sha....

    ReplyDelete
  15. KENANGAN DEMI KENANGAN YG TERCIPTA KAT UMAH .. TMPAT BERKUMPULNYE ADIK BRADIK .. WAHHH .. BESHHH .. TP ITU DLU .. SKNG SUME DA BESAR .. DA DE KEJE MASING2 .. BUSY JE KAN .. KDG2 RAYE PUN XDPT BLIK .. SUASANA RAYE BETOL2 RAYE BERSAME2 ADIK2 DPT RASE DLU .. WAKTU ZAMAN SKOLAH RENDAH N MENENGAH JR ..

    OK DA .. HOHO ..

    ReplyDelete
  16. siapa yang tak berdaya tu.. aduii...huhu :)

    ReplyDelete
  17. Amat bertuah masih ada runah di kampung..
    Baru kita dapat menilai antara Kampung & Kota.
    Masih beruntung kerana anak2 dapat merasa kehidupan tenang di kampung and kesibukan kota.
    Masih ada kesempatan beramah mesra bersama keluara di kampung.
    Terpenting sekali masih bertuah mempunyai seorang Ibu untuk dicium tangannya.
    Hargailah rumah kta, rumahtangga kita, rumah persingghan sementara kita...

    ReplyDelete
  18. Masih teringat-ingat lagi pertembungan mata pertama kali di dalam bas ke KL.
    Tak disangka akhirnya membawa ke jinjang perkahwinan.
    Didalam bas kekadang teringat, bertapa susahnya dulu sebelum mempunyai kenderaan sendiri.
    Semoga menjadi ingatan tidak menyombong diri...

    ReplyDelete
  19. Bestnya balik kampung ^_^
    Wilma kalau dah balik kampung, tak ingat nak balik rumah dah...
    Apa boleh buat kena kerja...Kalau tak, duduk kat kampung jak la jadinya...

    ReplyDelete
  20. Kasih pada rumah zaman anak-anak lain nilainya hainom. Kakak balik kampung jenguk rumah penuh nostalgia kakak paling lewat pun sebulan sekali.

    ReplyDelete
  21. tempat jatuh lagikan dikenang kan!

    ReplyDelete
  22. dulu rumah mak adalah rumah kita, bila kita dah punya rumah itu rumah kita pula..memanglah rindu sbb kita dah biasa duduk rumah tu..tapi rumah mak..tetap dalam kenangan, sekali sekala balik memang menyeronokkan

    ReplyDelete
  23. ''warga emas yg tak berdaya'' hehehe..biasalah..dah tak larat nak kemas..kita anak2 la yang kena buat kan sis..=D

    ReplyDelete
  24. suka suasana kampung.. tenang je.~! =) biasa la kak, da usia emas, kudrat x sekuat kita yg muda.. =)

    ReplyDelete
  25. sangat suka suasana kampung... rumah di kl tetap dirindui... ^_^

    ReplyDelete
  26. Kira blh brsyukur lg sbb masih ada rumah kmpung utk d ziarah. Apa tah lg org tua masih ada. Dapat tmbah pahala bila kita ziarah depa

    ReplyDelete
  27. Betul tu.... cuma kdg tu meroyan sbb laki jauh....heeee

    ReplyDelete
  28. kampung ku pun syurga ku jugak, ye dok hihihi

    ReplyDelete
  29. Okjeee jgn lupaaa nty upload pix kampunggg ye!!! ;D

    ReplyDelete
  30. bila dah ada keluarga sendiri mestilah rindu rumah skrg kan..

    ReplyDelete