Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 4 March 2013

No...no...no...

Salam Monday Blues.....
Tak yah le blues-blues sangat ........ apa kata tukar K-pop le pulakkkkk....hehe...

Emm..... baju MIL masih tak berhantar lagi....... Ada tuu...... tergantung dalam bilik bawah. Bersemangatlah OKje nak berjumpa dengann MIL ( ehem...ehem.... ) semalam, siap dah buat seloyang kuih bakar, tapi Arjuna cakap dia letih sangat...... Penat 'mak' buat tau!!!!

Kebetulan Sudden Attack (SA) pun balik minggu ni, lepas class hari Sabtu....... so memang kebizian melanda sikit dari biasalah.

Nak mencari songkok baru untuk SA lagi, ( dah 'berpuluh kali' hilang sejak dia duk hostel, sabar ajelah ). Nak mencari lagi baju MPP yang dia kata besar...... ( hei.... anak remaja sekarang ni,,,, ).
Mana nak menghantar SA lagi, mana nak melawat MIL kat Puchong...... Walaupun 'macam' tak jauh jika di tenang dari angle alititudenya ( ada kena mengena ke? hehe.... sedapkan ayat ajelah....), tapi kudrat empunya emak tak mampu!.....

Layan ajelah 'kucen' come ni...... walaupun
tak de kena mengena ngan entri...hehe 
So..... apalah yang mampu dilakukan oleh 'mak'  sebagai menantu..... hehe.......  Jangan pulak kata OKje yang tak mo pergi melawat emak dia!  No...no.....no....no...

Tulah kan ..... kadang-kadang bukan tak mo menjenguk orang tua, malahan emak OKje kat kampung tu pun........ tapi, tengok ajelah macam-macam benda nak dilakukan bila weekend!

Psst...... yang 'kome' kata OKje ni menantu kesayangan le, menantu contoh le...... tu semua nak 'PERLI' OKje le tu.....kan...kan..... hehe....

Buat mana termampu ajelah, walaupun malas...... haha....

46 comments:

  1. k pop ye? betul tu, kita cubalah dgn kemampuan yg kita ada, bukan nk bodek mentua...

    ReplyDelete
  2. menantu mithali , macam anak sendiri juga le , kalau derhaka , balasannya sama macam mak kandung hehe, berbaktilah sementara mereka belum ' pergi'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhu....betul...betul..apa yg terdaya dan termampu...

      Delete
  3. bagi saya je la kuih bakar tu!=)

    ReplyDelete
  4. mana kuih bakar tuu..tayang ler..heh..malu2 lak yer..kikiki

    ReplyDelete
  5. kucing tu sangat comel.... >_<

    ReplyDelete
  6. Betul apa...mmg menantu contoh.....ikhlas tau....hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hish malulah...terlampau kecil nak dicontohi mia...

      Delete
  7. Anak tak ramai mana tapi sibuk kita mengalahkan mereka yg punya anak ramai kan. Kekangan masa bukan tak nak jenguk MIL tu.. Kakak rasa org tua sekarang amat maklum - kita aje kena squeeze masa selagi boleh. Letih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'akan KZ....macam macam benda nk dibuat kalau hujung minggu....

      Delete
  8. Bz melanda.. byk bnda nk buat smpai tak larat nk hadapi smua.. hehe.. harap bersabar..

    ReplyDelete
  9. hahaha...tetibe ade gambo kucing comel sebelah tu...jgn kate No No No byk sgt sbb tu 'negative word'.
    Meh kite tukar Yes, Yes, Yes, pulak!hihihi;p
    (jgn marah yer;p)

    ReplyDelete
  10. Kak..im coming walau pun semangat tak berapa nak pulih lagi..huhu...
    uiks! Rajin akak...siap buat kuih utk MIL.. boleh jd contoh ni..hehe...
    Takpe boleh buat pahala kan kak? :)

    ReplyDelete
  11. salam isnin.. harini deqla x monday blues.. deqla monday pinkies.. hahaa

    ReplyDelete
  12. menantu yang baik...aaah tukar kpop best gak hehe

    ReplyDelete
  13. ber BW sambil layan kpop pun bes gak..hehehe
    wah..menantu pilihan nih..bertuah ur MIL...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha....yan, ni menantu hantu namanya..

      Delete
  14. Hehe..nak tukar kpop pun boleh..hehe. Betul kak, buat mana yang termampu je..Fuhh..saya baca pun letih..banyak nak kena buat. Memang menantu contoh ni. hee.

    ReplyDelete
  15. kak zu pu hujung minggu takleh nak lepak lepak manja kat umah..sabtu anak yang itu hari ahad melawat anak yg ini...penat?allah saja yg tahu...

    ReplyDelete
  16. fuhh rutin harian akak mmg terbaek, salute la! :D Sbb tu jd menantu kesayangan kan..hihihihihi :D :P

    ReplyDelete
  17. mmg sellau tak menang tangan.. kadang jeles ngan orang yang mmp buat macam2... tapi okjer ni kira dasatler tu..

    ReplyDelete
  18. Kita jujur tau bukan perli, heeeee...

    ReplyDelete
  19. tak eh, akak tak perli2pun, mmg betul okjer menantu kesayangan, cer tenung semula ayat kat atas tu, siap masak kuih bakar lagi ntuk mil

    ReplyDelete
    Replies
    1. UA...time rajin tu..kalau time malas .... Sampai kena sodok pun tak jalan haha

      Delete
  20. gitulah bila ada keluarga sendiri dan anak2 ada2 je hal yg nak diuruskan hehehe

    ReplyDelete
  21. Wahh so bzy mak.... hehehe... banyak tul xtvt ni yek, kalau masa ank2 kecik, bzynye lain, bila anak2 dah besar, bznya lain lah pulak kan.. semua nak kena kejar sampai tak terkejar... sapa kata Surirumah tak bzy... kan OKje...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye betullll...mmg bizi....sayang MFM....hanya jauhari mengenal manikam...hehe...eh? Ada kena mengena ke?

      Delete
  22. nape kucing, pilih lah gambar saya ke.. hahahaha

    ReplyDelete
  23. terpedaya aby kali ni ..
    tiba2 rasa nape okjer buat entri psl meow ..
    rupanya tk berkaitan ..
    wong jawa cakap,
    kecelik rupanya ..

    ReplyDelete
  24. menantu contohlah nie...ye...he heee....yan nie..mertua dah tak ada...mak jauh disinun.....

    ReplyDelete
  25. Menantu kesayangan....kikikik.
    Comel kucing tu walau pun tak kena mengena dgn entri ini..hihi

    ReplyDelete
  26. assalamualaikum ... menantu kesayangan kan ... mak mertua tentu faham ... heheeee

    ReplyDelete
  27. Hehehe, tu semua doa utk okje biar jadi menantu kesayangan...

    Bila anak makin besar, makin banyak rutin yg kena buat kan? Macam saya dulu, masa anak-anak kecil mmg balik kg jenguk mak dan mak mertua setiap minggu.. tapi bila anak-anak dah mula sekolah, dua minggu sekali jer sempat jenguk mereka.. Tak cukup kudrat rasanya nak jenguk tiap2 minggu bila anak dah mula sekolah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin...tulah...nk balik kg pun tak leh..mgu ni diaorg sek ganti pereksa pulak tu....

      Delete
  28. mana ada perli lah...ikhlas dari hati tau...

    ReplyDelete
  29. mana ada perli, kalau kami kata okje menantu hantu kang kang kang, hahahaha itu la kan kalau dah kebizian melanda, nak wat lagu mana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata menantu hantu pun ok jerrrr
      ..hehe

      Delete
  30. kan kadang org tgk kita rilex je tapi sibuknya kita kat belakang tabir tue x sape yang tau huuu

    ReplyDelete