Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 11 March 2013

Rezeki Meow ...

Jumpa lagi di hari Isnin yang K-Pop ni...... haha.... ( jangan salah sangka pulak, I tak minat K-Pop pun..... saja je nak menyedapkan ayat je yang lebihnya hehe..... )

Ni kerja TLBDlah ni, balik dari sekolah hari Sabtu baru-baru ni, dia mintak KFC ngan ayah dia, ( ayah dia pulak, kalau permintaan anak, memang susah nak tolak, selagi mampu ).

OKje sebenarnya dah masak 'Ketam Cincai' untuk lauk TLBD, macam yang dah OKje cerita dalam entri sebelum ni.  Sebenarnya, KFC tu beli yang 'Snack Plate' je pun! Tapi tak berhabis jugak, sampai esok pagi!


Biasanya, benda tak berhabis macam ni, OKjelah jadi 'Tukang habisnya'........ Sebab  SAYANG! ...... bukan senang nak cari duit!
  
Tapi kali ni, 'tak dapek den nak nolongnya!' Lupa masuk fridge!
KFC tu tak basi pun, OK lagi sebenarnya! Tapi, entahlah ........ dah tak larat nak jadi DBKL kot semalam haha..... 

Kat rumah ni, kalau bukan OKje yang masukkan makanan lebih dalam fridge, memang duk dalam tudung saji sampai esok pagilah jawabnya! huhu....

Lastnya, memang REZEKI MEOWlah nampak gayanya.....

Makan besarlah nampaknya kau Meow!..... bukan senang nak dapat tu....
selalunya 'meow besau' dalam rumah yang habiskan sampai tak berbaki, hehe....
Anak beranak meow terbiar ni memang selalu duk belakang rumah menunggu rezeki!
Tamak jugak anak meow ni, sikit tak bagi mak dia...... makan sorang-sorang!


42 comments:

  1. Samelaa. Makanan tak habes mmg bagi meoww le hihi.

    ReplyDelete
  2. org lama2 pesan jgn mkn lebih anak nnt anak naik toncang,...dl masa xder anak mmg rasa boleh bt,..tapi...sayangkan rezeki dibazirkan...jln penyelesaiannya buat kedekut dgn anak tapi bukan ajar anak kedekut yaa..jgn slh fakta..bg sikit-sikit je.makan ingat sama kat org tgh berperang mn ada mkn sedap..hiihhhi... jenuh laa Mia..mama dia dok ceramah sampai ke palestine sana..hihihi...

    tapi itulah,..setuju dgn OKJE,..papa kalau anak minta apa pun ..bagi je,..hihihi...(hati mereka mudah cair ngan anak )...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe....wa pulak tengok keadaan mood masa tu hehe...

      Delete
  3. Takpe kak....
    Rezeki dia... =D
    Kenyang makan KFC la diorang aritu ye...

    ReplyDelete
  4. mmg rezeki meow la tu..da lme x mkn kepci tu..bsr pahala bg kucen mkn..saya pun sama kalo ikan grg x abes mkn..mesti pas kt meow..

    ReplyDelete
  5. Itulah, kawasan rumah saya ni ada kucing entah siapa punya..kalau makanan dlm tong sampah kami memang ada harinya kena selongkar dgn kucing..sepah jadinya. Bukan nak membazir sebenarnya, tapi ada masanya walaupun sikit jumlahnya, tetap juga tak habis makan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu AN...sayangkan...tapi nk buat camne, ada masa okje dah tak larat nak makan itulah jalan akhirnya..

      Delete
  6. "rezeki baekkkk" kata meow tu. Ha selalu mak mak la yg sapu licin kan, I pun selalu jadi alam flora ni. hihihi tak baik bazir. Kami memang pantang sikit bab buang2 makanan ni, ada kucing macam tu ok la, at least takder la bazir. sini nak tak nak mmg kena habiskan kalau tak I mogok tak masak hahaha.

    ReplyDelete
  7. Hmm..jeles tgk kucing tuh dpt makan KFC ..kita kat sini tak jumper kfc..patutnya OKje post kak UA nie..hehehe

    ReplyDelete
  8. hihi.. kucing mkn kepsi.. semlm pun deqla bawak blk ayam kepsi bg kat kucing deqla.. =)

    ReplyDelete
  9. wahhh untung lah kucing hainom tu... makan sedap..

    ReplyDelete
  10. singgah pagi Isnin..as salam..

    ReplyDelete
  11. Rezeki kucing..hehe..
    erm! kt umah pun sama Kak, bukan sy yg masuk makanan dlm frigde erm..asyik2 basi je lah..huhu..
    Abg Arjuna sama dgn Kuling ku..klu dak Tumpis tu yg mintak kompom dapat..(unsur2 ibu yg jeles)haha:p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha...agaknya sebab dia tak beranakkan jadi dia rasa seboleh mungkin nak memenuhi hasrat anak anak...

      Delete
  12. Rejeki Meow tu..
    elok lah dari terbuang je kan OKje :)

    ReplyDelete
  13. kalu tengok makanan terbuang, sayu jer rasa hati, maklum le asalnya dari keluarga susah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu UA....sayang sangat dengan makanan yg berlebih tu tp nk buat cam ne.... sekurang kurang ada meow....

      Delete
  14. seronok meow dapat makan kepsi...he he he... cakap dengan TLBD lain kali share dengan aunty Farah...ekekekeke...

    ReplyDelete
  15. meow tu jd kedekut ngan maknya sampai dia tak bg sikit pun coz dia jrg dpt rasa kfc tu..dok rasa sedap sgt tu yg smpi jd kedekut heheheh

    ReplyDelete
  16. meow skang dh moden..mkn kepci

    ReplyDelete
  17. OKje, tak dapat tengok pun gambarnya. Tapi mewah betul lah kucing tu yek, dapat KFC. Tak reti lah pulak nak komen bila tak nampak keseluruhan n3 nye.. adoi lah.

    ReplyDelete
  18. Alhamdulillah dapat meow makan kfc..
    dirumah pun sama..acik suka simpan dalam peti ais..sayang kan

    ReplyDelete
  19. Hmmm.. dah on off dah komputer ni, tapi still tak kuar gambar tu.

    ReplyDelete
  20. nanti tak pasal jadi cite batu belah batu bertangkup meow tue heee :p

    ReplyDelete
  21. Alhamdulillah...dpt jugak kucing2 tu merasa KFC :D

    ReplyDelete
  22. macam sedekahler jugakkan.. takperler dah rezeki diakan.. anak2 memang nasihat banyak kalipoun kadang tak nak dengar ;.... jangan membazir. ....

    ReplyDelete
  23. Mak kucing selalu mengalah tau kakak perhatikan. Belakang dapur kakak pun ada kucing terbiar. selalu kalau nasi berbaki dan kepala ikan goreng akak bagi pd kucing-kucing inilah..

    TLBD dah jemu sebenarnya dgn KFC tu yg tak habis. Makan ketam mama dia masak lagi sedap..

    ReplyDelete
  24. betul mmg rezeki kucinglah tu.

    kalau di mkn habis barulah di katakan rezeki kita.
    mcm baju..masih elok di beri pada orang bermakna baju itu juga bukan rezeki kita..jika rezeki kita bermakna kita pakai baju itu sampai lusuh.

    ReplyDelete
  25. Ak Ok, gambar2 dah kuar.. ohhh sihat2 kucingnya... memang dapat makan hasil airtangan OKje sokmo2 le ni yek. heheee... Saya ni kalau bab2 kucing ni ada suka dan ada tak suka... suka tengok tapi tak suka nak jaga.. sebab tersalah masuk golongan "Rajin sangatttt"... hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dapatlah jugak rasa...tp tulang je hehe....
      Samalah MFM...okje pun kurang suka nk menjaga sebab dalam golongan tuuuuu...haha...

      Delete
  26. Jgn tk tau, kucing ni pun tau rumah sapa2 yg pemurah. Sbb tu meow ni akan brtndang kt rumah org pemurah yg sedia brkongsi rezeki dgn mereka.
    Klu meow tau sapa org yg pemurah, yg d atas tu psti lg tau kan

    ReplyDelete
  27. hehehe..selalu macam tu kan kak..mesti rezeki kucing. Nasib baik ada kucing belakang rumah.

    ReplyDelete
  28. Kelasss kucing mkn ayam kepsi.....hehe

    ReplyDelete
  29. jelesnya saya kat kucing2 tu.... beraya mereka makan ayam kepci... saya pun dah setahun lebih tak jamah kepci, hehhehe

    ReplyDelete
  30. rezeki meow. dari buang jea baik bagi kucing kan kak.tak ada la membazir.

    untung meow.sekali sekala blh mkn kfc lagi

    ReplyDelete
  31. hihi..lawak la akak..ade lak DBKL..
    besa la..depa mn amk kisah psal basi ke tidak..kita ni yg kesah..sebab SAYANG..ishh

    ReplyDelete
  32. bagus jugak...rezeki kucing la tu...dapat jugak meow2 ni semua mkn kfc...sekali sekala diorang nak rasa jugak KFC kan...hihihi;p

    ReplyDelete