Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 3 October 2012

Nama pun MANUSIA......

Sambil mengadap laptop, sambil menjaga masa nak mengejutkan Tahi Lalat Bawah Dagu, ( hari ni budak kecik tu dah sekolah balik! ) telinga OKje ni curi-curi dengar ustaz tu berceramah dalam 'Tanyalah Ustaz' pagi ni.  Tajuk dia 'PINTU TAUBAT!'

Biasalah kalau dah buat 2 kerja dalam satu masa kan......... kejap dengar...... kejap hanyut........ pas tu dengar balik he...he...

Antara yang tak hanyut....... lebih kurang macam nilah......

'Pesanan Imam Malik kepada Imam Ghazali jangan kau hilangkan cahaya dimukamu dengan JAUHKAN MAKSIAT dan BANYAKKAN BERISTIGHFAR kerana dengan beristighfar boleh meluaskan pintu rezeki dari mana mana lubang yang kita tidak ketahui dan beristighfar jugak boleh melapangkan segala kesulitan........

Pesanan OKje untuk geng Bloggers yang masih belajar atau pun yang dah bekerja atau pun yang dah berhenti keje, yang sedang menghadapi kesulitan atau pun yang sedang bergembira dan diri OKje yang menunggu anggur berbuah ni he...he...... banyakkan BERISTIGHFAR ..... tak susah mana pun kan???? tapi dah nama pun MANUSIA....mudah leka!!!


Layan aje le BELIMBING BULUH ni.....
OKje snap jiran sebelah punya pokok lepas balik hantar TLBD tadi...... heeee


15 comments:

  1. InshaAllah ^^
    thanks sbb mengingatkan ;D

    ReplyDelete
  2. setujuu, & again tq for the support ye

    ReplyDelete
  3. Mudah utk diamalkan.
    Belimbing tu masak sambil sardin sedap tau:)

    ReplyDelete
  4. Sedap jugak kalau buat sambal belacan.. :D

    ReplyDelete
  5. No issue geng! Kitakan sahabat seblog...he..he... ingat mengingati adalah tanggungjawab bersama!!

    Lama tak buat sambal sardin ni...teringin pulak!hee

    ReplyDelete
  6. tq for sharing..eee lama da x mkn belimbing kecik2 tu sedap! ;p

    ReplyDelete
  7. terima kasih sharing..

    insyaAllah..byk2 kan beristighfar...

    ReplyDelete
  8. hurm. huhuhuhu. sue pun suke gak sambil2 dengar ceramah cam gitu. sebab memang akan buat kita terutama sue yang mudah lupa neh kembali ke pangkal jalan. uhuhuhuhu. tapi makan tetap makan uhuhu. tak pandai makan laa okje buah belimbing tu apa rasa dia erk?? mcm kfc tak??? hehehehehe

    ReplyDelete
  9. bende simple pun kekadang kite x buat kan....
    teruknye sy yg bergelar hamba ni...
    thanks for the reminder....

    ReplyDelete
  10. Belimbing buluh tu memang ada rasa KFC sikit Sue...he...he..

    ReplyDelete
  11. tiap2 pg sblum merempit g kerja smpat gak la lyan "Tanylah Usataz" nih. bagus gak., tak silap aku klu 3ari bturut3 kita tak dgar cermah agama nnti hati jd gelap.,

    ReplyDelete
  12. he..he...ye ke Zuhdi mau dah hitam hati OKje ni..apa pun kita kena ada perasaan dan action untuk lebih baik dari semalam kan!!

    ReplyDelete
  13. insyaAllah kalau tak boleh tido pun elok la berzikir kan dari kira kambing bape ekor tue hihihi

    ReplyDelete
  14. iyela sis..thanks ats peringatan tu..bersyukur dgn ape yg ade :-)

    ReplyDelete
  15. nama pun manusia kan..
    kita kembali kepada Allah..insyaAllah semua dugaan tidak membebankan

    ReplyDelete