Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 7 November 2012

Tak de AIR pulak dah!.....



Petang ni panas..............  tapi panas dia lain macam je, macam nak hujan.........

Tengahari tadi, ingat nak masak Asam Pedas ......... habis satu fridge OKje geledah cari halia,...... Tak de sikit pun yang tinggal! So nampaknya kena cancel le ......... Makan lebih lauk semalam ajelah...... tambah telur dadar!

'Dan dan' tu pulak paip tak keluar air....... Notice tak de, apa pun tak de...... Nak 'KENA' SYABAS ni.......

Kita tengok sampai bila eh.........  Jarang sangat kawasan OKje ni tak de air, biasanya  kalau tak de pun sekejap je.


Nak kata kering kontang kolam tadahan tu, hujan melimpah ruah tiap-tiap hari.......... apa masalahnya tak taulah! Jangan jadi Krisis Air macam tahun 1998, sudah!!.... Masa tu pegi keje pun tak mandi! ha..ha..

Selagi masih ada lagi air tangki tu, OKje masih OK lagilah...... kalau dah habis, barulah meroyan..... ha...ha...
Biarlah TAK DE LETRIK daripada TAK DE AIR! Tapi kalau boleh nak dua-dua!

Yelah boleh dikatakan kebanyakan aktiviti seharian kita mesti menggunakan air! Nasib bertiga aje sekarang ni, kalau ramai isi rumah, SENGSARA jugaklah! ha...ha....

Part TAK DE AIR ni memang OKje, TAK OK! hu...hu.....
 

26 comments:

  1. arggggg anum biar x de api jgn air

    ReplyDelete
  2. tak de karan tak pa, tak dak air , habis crita , tutup kedai le , gi tengok air lombong la

    ReplyDelete
  3. mmg paling susah bila takde air.Kat tempat kita ni pun cuaca ptg ni tak ujan...kalau tak hari2 ujan ptg.Boleh la gi psr mlm jap lg.

    ReplyDelete
  4. itulah kata orang lebih baik tak ada letrik dr tak ada air..kan?

    ReplyDelete
  5. Kita bako Syabas kita bakoo..
    Betul tu lebih baik xde api dari xde air..
    air tu keperluan tuu..

    ReplyDelete
  6. xde air slalu yg tak bestnya kak adalah bila nak mandi. hehe. takpun waktu nak basuh pinggan. hehe. salam kenal

    ReplyDelete
  7. I follow you and I hope you will reciprocate...
    http://www.5minutiearrivo.com/

    ReplyDelete
  8. Bang Cik ... tak de lombong dekat-dekat sini...he..he...

    Ina.... OKje suka jugak gi pasar malam.... beli Yong Taufu

    ReplyDelete
  9. Hish Eiqa, syyy... ni berbau hasutan ni.....he...he

    Betul tu, tak de air, nak basuh pinggan pun susah, nak masak apa lagi.... ambik peluang le Razik...

    Done follow you Lorena....

    ReplyDelete
  10. Nasib petang ni air dah keluar... bolehlah mandi...he...he..

    ReplyDelete
  11. geram juga bila buka paip, air tak ada...
    dan dan aje tak ada air waktu nak masak...
    rumah sy tak ada tengah hari semalam... lepas zohor ada smula airnya...

    ReplyDelete
  12. kalau buatnya sehari suntuk x de air naya.....nk memerot cemana? huhuhuuuu

    ReplyDelete
  13. Air sgt2 lah penting nya kak..
    mau pengsan kalau tak dapt mandi..ahaha :)

    ReplyDelete
  14. org pompuan kalu xde air dah gelabah dah..baik xde letrik lagi dr takde air...kang nak kencing kang nak basuh ngan apa??? heheheh...x mandi xpe lagi....bab kencing berak yg x tahan tuh....

    ReplyDelete
  15. biar tak berelektrik jangan tak berair...panas satu badan kalau tak dapat mandi ooi....tapi bila tak ada elektrik pula gelap gelita pula malam jadinya...jadi seelok-eloknya biar ada kedua-duanya...tak nak diberi pilihan...zaman dah berubah...nak kembali ke dulu2 mungkin boleh pada waktu yang singkat je...

    ReplyDelete
  16. Meh datang umah izan meh.. kat umah kami ada air terjun... boleh mandi puas2.. :D

    ReplyDelete
  17. Betul tu.... Laila, Zehan, kalau mandi tak pe lagi, kalau berak kencing tu yang tak sanggup! biarlah kedua-dua sekali ada.... memang dah tak sanggup nak kembali ke zaman mak-mak kita dulu-dulu tu.....

    Izan kat mana eh?

    ReplyDelete
  18. KJ.... memerot gi aje le Petronas!!! he...he...

    ReplyDelete
  19. takde air means...susah nak berak kan?
    Hehehe...tapi ntah macam mana di hostel dulu takde air macam syok pula. Busuk betul kami bila ke sekolah.

    Itulah, kita bila dah dewasa banyak berfikir. Masa budak2 kurang sikit:)

    ReplyDelete
  20. huhuhu teringat masa dok study dlu...jenuh la kena mandi kat masjid kalu kat hostel xdak ayaq...tp ttp kena mandi.. kalu x...xleh nk pegi class hehe:)

    ReplyDelete
  21. Teringat masa kat hostel dulu, air paip kecik Ya Rabbi.... bangun kena pagi sebab nak tadah air dan berebut nak mandi! siksanya!!!

    ReplyDelete
  22. okje kan skrng hujann jee so mandi hujan bersama keluarga pun syok heheh (sorry lambat cmmnt entry ni)

    ReplyDelete
  23. tak der letrik tak per lagi. kalau tak der air hadoiii semua keja nak wat payah. huhuhuhu

    ReplyDelete
  24. itulah kira pun sama biar takde api jangan takde air merana nak berak pun susah huuuuu

    ReplyDelete