Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 19 June 2013

JIRAN SEBELAH

Bila Arjuna highlight pasal kereta JIRAN SEBELAH yang dah lama tak bergerak malam tadi, barulah datang tanda tanya dalam diri ni.......
credit pic mksyahir

Betul jugak...... lama dah tak nampak JIRAN SEBELAH......  Mana pergi agaknya.......

Idaklah TEMAN RINDU, tapi atenya TEMAN PERIHATIN ......hehe.......

Selalu dengar jugak dia start motor pergi kerja.....
Nak kata balik kampung,  bukan Gong Xi Fa Chai pun kan...........


Jiran sebelah kiri OKje ni Cina, duda ....... .
Dah bercucu pun. Dia duduk dengan anak lelaki bujang dia. Anak beranak tak berat mulut, maulah jugak berbual.

Jiran sebelah kanan pulak, Melayu tapi balik rumah, hujung minggu je....... itu pun jarang-jarang.....
So, kiranya OKje ni hidup orang-soranglah kat tengah-tengah ni ........ tak yah susah payah nak berPR bagai, layan BLOG ajelah! hehe....

Berbalik pada cerita tadi tu, risau jugak OKje....... kang tiba-tiba je FORENSIK sampai!
Makkkk jugak kena jadi saksi!!....

52 comments:

  1. HEHEHE .. DEQ NI JIRAN DEPAN LAPPY .. CEPAT TEGUR2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe,...eleh Okje dah tegur banyak2 tadikan,....

      Delete
  2. Betul tuh kena prihatin tuh...
    Kot balik kampung tinggal keta kat umah yer okje..? tak pun demam ker..cuba ketuk2 pagar sikit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau 3 hari dari hari ni tak bergerak keta tu UA...OKje akan gegar itu pagar haha

      Delete
  3. Agaknya dia pegi melancong tu okje (pikir positif jak hehe)....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agaknyalah kot Mia...anak dia pun ada duk Australia...

      Delete
  4. hahhaha.... otsetesen kot.. tapi kalau Pn. Bayu nak balik kg. lama..selalunya bagaitau jugak lah kat jiran sebelah... kot la ada pape..diorang boleh la nengokkan ye dak? Diorang pon kekadang camtu... best dapat jiran yang prihatin..tapi bukan yang kaki gosip..hahahah (jiran-jiran ku juga cina.. nanti nk buat entri pasal jiran jugak la... :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe...yelah tu...
      Kalau jiran tak bertegur pun tak best jugakkan PB...
      Buatlah... nanti kita baca!

      Delete
  5. beli kereta baru kot dia kak..tu yg x jln keta lamanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadang2 pun memang dia tukar-tukar keta pun CAP...pelik kita dibuatnya

      Delete
  6. UApn sama jer, maklum le dok KL, ala2 arus KL sebenar, pagi2 kuar keja, balik jer terus terperap dlm umah, paling idok pn depan lappy, gitu gak masa hari2 cuti, tanah kt depanpun tak sempat nak pijak, maklum le blogger tegar, ahakkkkk....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh? awak dah pindah KL ke UA?
      Atenya bizi memanjang ye...

      Delete
  7. ayokkk cer OKje jadi CSI jengok2 dia ada ke tak dlm rumah.. ke balik kampung ke, dah kawin baru ke.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia kata kawen pun manyak susah...semua mau wang! maksudnya tak akan kawenlah tu Zaza...hehe

      Delete
  8. Cer ketuk2 pintu rumahnya tak pun tawaf2 keliling kot2 ada bau. Seram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...jangan JA.... meremang bulu roma kang!

      Delete
  9. jiran belah kanan melayu, depan melayu, kiri india... hu hu hu... tapi occaylah diaorang... x banyak hal...

    *agaknya gi holiday tu...

    ReplyDelete
  10. Satu famili ke takde?maybe gi holiday or blk kg kot.takpun cuba2 la gi jenguk2 umah dia

    ReplyDelete
  11. balik kampung halaman kut..hahahahaha

    ReplyDelete
  12. Dah kawin baru agaknya dinda tu yg duduk rumah bini baru hihi...
    Tapi tak kan dua-dua bapak dan anak pun tak ada kan.. Ala.. makan anginlah tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..pandai kanda buat maharaja lawak....
      Agaknyalah tu kanda...atau mungkin 'time' tu tak sama ngan dinda keluar rumah tu yang tak nampak dia

      Delete
  13. bagus jiran prihatin..hahaha, tido umah anak dia la tu gaknya..

    ReplyDelete
  14. kena g siasat tuu...

    (huhu letih beb,..menaip pun tak larat)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.... memang kurang air kentang tu gayanya....sampai lemah cenggitu!

      Delete
  15. suruh arjuna ketuk pintu tengok ^_^

    ReplyDelete
  16. ish mintak simpang la kan kalo jadi apa2 yg buruk.. dia bercuti ke mana2 kot.. cuba panggil detektif conan siasat.. ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe....Detektif Conan on call banyak kes... tak leh datang!

      Delete
  17. hihihhii..cuba2 lah akak ketuk pintu rumah jiran tu..hehe..kot2 tengah tido ker? harap2 jiran tu sihat lah ya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap-haraplah Atie...tp Okje tengok keta dia dah tak de Atie...dah keluarlah tu

      Delete
  18. prihatin gak OKje ni yerk..
    kena gak amek taukan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenalah bizi body jugak CZ... kesiannnn..

      Delete
  19. nak jiran ngn akak la.. prihatin ngn jiran.. lgi bgus tau.. ;)

    ReplyDelete
  20. Dah namanya hidup berjiran...Cer ketuk tanya khabar :)
    Jiran sebelah...berkongsi dinding tu, sana ketuk...sini pun dengar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu BM.... kadang tu dia ketuk kuali masak maggi pun OKje boleh dengar!

      Delete
    2. Agak je masak maggi tu.... tu aje yg paling senangkan kalau orang bujang hehe...Tapi dia ni pernah bagi okje agar-agar laici tau BM...
      Nak makan...'tak sampai hati'...huhu

      Delete
  21. Ye la..heran lak tetiba xde....

    ReplyDelete
  22. wahh prihatin nye akak Okje ni :D


    ReplyDelete
  23. yer la kan, karanga okje pulak kena naik turun court opsss. touchwood.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hoho....tapi petang tadi kereta dia dah tak de... maksudnya adalah tu...cuma time lari!...

      Delete
  24. baik okje pi jenguk2... risau jugakan?!

    ReplyDelete
  25. Cuba pg ketuk pintu tgk umah die...ntah sakit ke ape ke...sian gak die...

    ReplyDelete
  26. so....sekarang apa ceritanya....

    ReplyDelete
  27. hidup lagi ke dia sekarang....

    ReplyDelete