Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, 1 February 2014

Khatam dah tahlil buat NENDA

Salam Sabtu korang.......
Rasa macam hari Ahadlah pulak bila semalam cuti.....

Semalan ada kenduri arwah dan khatam Al Quraan untuk Allahyarhamah nenda Papa Zir kat Setiawangsa...... Kali pertama dulu buat kat kampung! Tulah untungnya bila anak ramai arwah nenek ni, anak-anak dibahagi tugas menghabiskan beberapa juzuk Al Quraan seorang dan majlis khatam untuk kali yang kedua ni dibuat di sini selepas maghrib, rumah yang diduduki arwah nenek 3 tahun sehinggalah pemergiannya.


Acara wajib tentulah makan makankan..... hehe...
Tapi pic ni suasana lepas tahlil, KATERING sebelum maghrib lagi dah balik ........ Nasib datang pukul 5, sempat le makan Laksa Johor dan kuih muih cuma terlepas KAMBING GOLEK ! huhu....
Mama Zir ni cuma berani snap pic dari jauh jer...... nak jadi bahan bukti dalam entri katanya! hehe...  MIL tu tgh duk bincang dengan adik beradiknya! Menantu...syoh...syoh.....pergi duk jejauh!!....hehe


Salah satu nikmat dunia......
Hidup dalam mahligai yang serba mewah, anak sedara menantu dapat tumpang tempiasnya sekali sekala jadilahhhh......

Tahniah buat Pak Andak yang mendapat darjah Dato' Seri baru baru ni......
Tahun lepas dapat Dato', 2 tahun berturut-turut. Itulah berkat memelihara ibu agaknya...

37 comments:

  1. Assalamualaikum...
    tempias pun okje.. kan..janji ikatan persaudaraan tu ttp kukuh...amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah beb.....tempias dapat makan kambing golek jadilah hehe....

      Delete
  2. alhamdulilah….bagusnya majlis tahlil beserta khatam mcm ni. semoga anak2 kita nanti pun blh bt mcm ni kan utk kita

    ReplyDelete
  3. Nampak gah majlisnya, patutla Dato Seri yang buat...
    alhamdulillah, anak cucu ingat kepada arwah ya.. sama2 meraikan ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia panggil sekali jemaah yg uruskan arwah maknya dulu AN....selain adik beradik dan kaum kerabat ......
      Tulah untungnya anak ramaikan arwah nenek ni...13 orang!

      Delete
  4. salam sisi macam best jer tengok deconyer. moga rohnya bersama orang beriman ya

    ReplyDelete
  5. selamat bercuti hujung minggu. ini salah satu doa untuk hadiahkan kepada mereka.moga mereka aman bahagia di sana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Suri.....salah satu cara kita berbakti pada org tua...mengirimkan bacaan al Quran padanya...

      Delete
  6. alhamdulillah.. berkat yg melimpah ruah pd keluarga yg menjaga silaturahimnya.. =)

    ReplyDelete
  7. Selesai dah...gitu ler berkatnya jaga ibu bapa kan okje...mmg murah rezeki...

    ReplyDelete
  8. woohooo....rupanya bizi kat situ..
    selamat berhujung minggu mak..

    #psstttt...tajuk tu ce belek balik.betoi ke?ke typoooo "khatam dah tahlil buat nenda"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betullah....nenda Papa Zir .....
      yg baru baru ni meninggal!

      Delete
    2. Okje....typo error tu... 'khatam DAN tahlil ...." sepatutnya kan..... (mulalah ni akak nak ngajo orang menulis, ngengada tau...ooppss ...minta maaf tumpang lalu jap!)

      Delete
    3. hoho....baru perasan weyh....Tq cik, Tq MD.... Tu terlepas makan kambing golek tu...kalau makan.... tak taulah apa jadinya hehe

      Delete
  9. besanya rumah kak okje. dengan alunan al quran mesti bergema :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syuk ni bukan rumah okje ler....ni rumah Pak andak aka pakcik Papa Zir aka rumah adik kepada MIL......entri OKje ni tunggang langgang ke?

      Delete
  10. mengeratkan tali silaturrahim tu Kak... bergema dgn bacaan tahlil lah ye kak rumah...besor nampak tu... berkat doa org tua, anak2 pasti berjaya...:)

    ReplyDelete
  11. Kenduri camni boleh mengeratkan lagi tali silaturahim sesama sedara kan OKje....tahniah untuk pak andaknya untuk pangkat Dato Seri tu ye... :D

    ReplyDelete
  12. Klu klrga MF biasa buat mlm raya... Mmg h macam acara rutin setiap thun..

    ReplyDelete
  13. besar sungguh rumah ni.. alhamdulillah slesai juga majlis.

    ReplyDelete
  14. bagusnya buat majlis gini. Yang penting tali persaudaraan tetap utuh. kita patut rasa bahagia bila melihat org lain bahagia dan berjaya.
    Memang berkat hidup jika ikhlas menjaga ibu bapakan

    ReplyDelete
  15. Wah...majlis khatam dan tahlil pun grand! Ada rezeki apa salahnya, lagi baik buat majlis sebegini.
    Benar...keberkatan hasil dari keikhlasan. Ibu bapalah yg mendoakan kesenangan dan kebahagiaan hidup kita...

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah..selesai majlis sudah...

    ReplyDelete
  17. alhamdulillah, bagus meramaikan sama majlis2 sebegini okje !

    ReplyDelete
  18. tempias, tempias pun basah juga kan?

    ReplyDelete
  19. mudah2an murah rejeki kepada keluarga Pak Andak..
    tempias2 pun dapat merasa.. itu yg best nya hehe

    ReplyDelete
  20. Oh patutlah nampak kemain lagi majlisnya..dato' seri yg sponsored yer okje..takper dapat bau2 pun takperlah okje ..heheh

    ReplyDelete
  21. Wah, lepas balik rumah Dato Seri pastu nak type entri terus tertypo error gitu... khatam DAN tahlil yang sepatutnya kot...

    Nasib baik terlepas kambing golek OKje...kalau tidak entah berapa kilos kolesterol yang menyelinap masuk :)

    Untung ada anak-anak ramai begini kan...

    ReplyDelete
  22. berkat jaga ibu..rezeki bertambah kan okjer...moga roh nenda dicucuri rahmat

    ReplyDelete
  23. rezeki pak andak..Alhamdulillah nenda mesti bangga kalau beliau masih ada..

    ReplyDelete
  24. majlis tahlil pun grand eh.. rezeki... berkat doa ibu jugak tu kan kak.. alhamdulillah..

    ReplyDelete
  25. sedara mara dato' seri la ni...patut la nampak grand gitu...alhamdulillah...bila jaga ibu...rezeki mencurah2 masuk...

    ReplyDelete
  26. alhamdulillah.
    setiawangsa kat mana ni. hihi

    ReplyDelete