Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 4 June 2014

Ngeeeee... SERIOUS ini bukan rindu!

Salam Rabu........

Semalam, sambil mata dan tangan ni berblogwalking, mulut pulak bising suruh anak dara 2 orang tu siapkan homework mana yang ada. Budak budak sekarang tau ajelah, yang sorang sebok layan Running Man, yang sorang sebok melukis. Kalau suruh ngadap buku, bukan main lagi helahnya depa ni tau! Si TLBD tu pulak kalau tak maknya pot pet, esok nak sekolah, malam ni baru dia sebok siapkan homework. Stress kamek!

Boleh pulak dia menyanyi lagu kartun tapi tukar senikata 'Aku bukan anak yang dikagumi......bla...bla....' banyak kali. Adik yang kat sana tu mesti tak macam adik yang kat sinikan kanda!

Berskype buat pertama kalinya......


Ngeeeeee.......... SERIOUS ini bukan rindu!
Korang nikannnn.... suka tak percaya mak tau!!!..... Betulllll.... sikit pun Mak Jilap tak rindu. 



Rindu emak, sayang emak, kasih emak dengan anak, memang melebihi rindu, sayang dan kasih anak dengan emaknya! 

Gitulah emak emak kita agaknya kan...... 

60 comments:

  1. Yalah tu, yalah tu....Kita percaya ajelah ni bukan rindu tapi lebih daripada rindu menggebu seorang emak pada anaknya. La ni dah pandai berskype-skype, skipping-skipping, tak payahlah ke Tronoh tiap minggu, ya tak?

    Oh, lupa ....tadi baru baca katanya nak buka bank akaun pulak. Eh, SA tu tak cukup umur lagi ke? Tak leh buka akaun sendiri ke lepas 18 tahun? Sajalah tu, alasan memanjang.... Tapikan OKje, kalau anak saya le yang gi belajar tak boleh balik rumah hari-hari, mahu saya bertafakur depan pintu gate tempat belajarnya. Memang kena halau baliklah gamaknya ... huhuhu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, yeah! Ah kak first mengomen hari ni.... (adalah tu dia nak bahankan lagi bila kita jadi pengomen pertama) Neighbour sebelah ni memang jeles dengan keramahan dan kekecohan mulut ai tau .... Huhuhu ....

      Delete
    2. Biarlah dia nak rindu anak dia.. anak bujang dia hensem..kan kalau tak jaga2 kan kena ngorat..

      Delete
    3. Esok Papa Zir cuti, ingat nak gi PD terus balik kampung, pas tu baru pergi Tronoh .....tapi nampaknya terpaksa tukar plan.... sebab Jumaat si SA free, Isnin dia full, bolehlah buat Akaun bank dia hari Jumaat.... Lepas ni, mungkin lama lagilah kita ke Tronoh hehe...
      Dia tak cukup 18 tahun lagi MD...bulan 9 ni....tu yg kena omak ke apaknya jadi Ac holder...... nak apply PTPTN sebonar eh...dapat separuh payment jadiklah for the first year ni....

      Hehe...nampaknya orang tu lagi teruk dpd kita menunggu anak hehe

      Ohhhhh PB ni yg sayang ketat ketat ni....memahami mak hehe

      Delete
  2. ye la tak rindu..nampak gaya cam dok kesat air mata jer tu kak..
    baru sorang berjauhan ni..nanti kang turn si angry bird plak..kejap jer masa berlalu..pantas dorang membesar..

    ReplyDelete
  3. Pandai berskype dah mak yg dalam rindu-rinduan nie yer..heheh...yo lah anak bujang sorang mau tak rendu..takper lelamer nanti mak dah terbiasa kang suatu hari nanti SA balik ngan keta ngan orang dapur dia mak kena dok blakang keta lak yer...heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu hp Papa Zir UAA ..dia yg berskype mulanya.....
      Dah bila kits nk stop anak bujang pulak ckp kejap lagi....layan ajelah hehe.....Terus dapat idea nk buat entri terus capai tudung hehe...
      Redho ajelah time tu...hehe....masa tu faham sendiri sudah hehe...

      Delete
  4. ye la okje..bukan rindu..saja nak tengok muka anak je kaaannnn hi hi

    ReplyDelete
  5. Hahaha.. saja tak mengaku RINDU ye hainom.. apa hal sampai berskype tu... RINDU LAH NAMANYA TU ... tak leh nak tipu Kamek ibu2 ni tau :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stress kamek !!! Semua orang nuduh kamek! Hehe...

      Delete
  6. yelah tu bukan rindu namanya....heee..terubat hati kan hainom tengok muka anak tu...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha....bagus bagus .....ada orang back up kamek!

      Delete
  7. Hehehe...memang sah rindu kat anak tu OKje...saya masa abanglong masuk U dulu pun tak keruan betul...teringatttt aje...tapi kalini abangngah masuk pulak, saya dah dapat kawal perasaan saya...sebabnya kalau dia dok rumah lagi saya risau sebab banyak main game...hikhik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah Zz...anak bujang okje pun suka betul main game naik geram ek!

      Delete
  8. eleeeeeeeeeeeeeehh tak mo ngaku nampak ekekeekekek.... takpe okje, paham ...okje malu kan nak ngaku rindu heheehehe.... isy tgk entry okje ni baru pasan, dah lame betul tak ber skype vidoe gini.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni sorang lagi nuduh kamek rindu....ngeeee....
      Tak....sebenarnya kamek biasa biasa aje...hehe...

      Delete
  9. haha.. tau... memang Okje tak rindu sangat-sangat.. ngeehhhh :p

    ReplyDelete
  10. betul la tu... itu la perasaan mak2 kita kan...

    ReplyDelete
  11. lamwer juga xkesini...anak bujang dah sambung belajar jauh erk...

    ReplyDelete
  12. Salam singgah pagi. mudah nyer nk berkomunikasi skang yer aunty

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg PV....mudah sangat sekarang ni...

      Delete
  13. Eleh... kanda ni kan ibu juga kenapa nak malu-malu kata rindu pada anak sendiri. Memang dah rindulah ni sebab itu berskype bagai. Tak puas dengar suara aje kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak dia kat sana kanda, dinda tak pernah call dia...ber WA aje... yang banyaknya Papa Zir call balik sebab dia call itu pun rasanya 2x jer kot.. Ye ....dinda biasa biasa aje idaklah rindu mana pun...

      Delete
  14. Yalah hainom masih tak ngaku ke rindu2an....biasalah ibu mana yg x rindu anak duk jauh2 .tapi akak ni dah lali dgn 4 ank dari seawal sek men dh duk asrama.
    Anak akak Iman pun sama je cuti sekolah buku pun cuti juga....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak ngaku cam ne SI.... mmg tak delah rindu ....sebab dah jumpa tiap tiap minggu hehe

      Delete
  15. amboi lamanya skype..rindu ler tu..hihik

    ReplyDelete
  16. hihi sweet mak dgn anak ni =)

    ReplyDelete
  17. betullah..macamana kita rindu pada anak bila duk jauh..sama lah mak kita pun. cuma mak2 kita tak pandai nak luahkan..

    ReplyDelete
  18. Bila saya sendiri jadi seorang ayah. ..baru boleh memahami erti sayang..rindunya seorang ayah/ emak pada anak anak nya..:)

    ReplyDelete
  19. x ngaku la plak...macam tu la mak2 kita rindukan kita...tp skang ni dah canggih...dah boleh tengok2 muka...kalo dolu2...nak dengar suara pun susah...apa ntah lagi nak tengok muka kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'akan noe....petik jer komputer tu...hehe

      Delete
  20. skype kan ada..

    .dah jauh rindu2 plk ye..dkt2 gaduh2 manja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus duk jauh jauh ni tau Knor......betul awak cakap tu...

      Delete
  21. nasib lah zaman sekarang dh macam2 teknology canggih.
    dapat tengok anak2 yg jauh setiap hari kan~
    kalo boleh hari2 nak tgk wajah anak kan OKjer~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak jugaklah Zura...kamek ok jerrr hehe

      Delete
  22. Salam Kak... rinduuu lewww tu.... hahaha.. biasalah kak, normal sebagai sorg Ibu... kasih pd anak mana boleh di pisahkan ...hehe

    ReplyDelete
  23. alah sedihnya..macam ni lah kot mak kita bila rindukan kita.sebab tu apa saja kita minta bila blk kg jarang2 ni,semua benda dibelinya untuk dimasak.i luv u mom

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu UA....kita tak perasankan.....sebab kita pun dah ada keluarga sendiri...

      Delete
  24. Rindu2kan anak bujang ...sementara dia solo...dah kawen nanti...berbagi rindu pulak...
    Faham sesangat walaupun tak tunjuk...kan sama2 ibu jugak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe betullah Bunda...esok dah ada bini tak heran de ngan ibu dia ni....Ibu dia pun kenalah fahamkan...hehe

      Delete
  25. Biasa laa bila berjauhan mesti laa rindu kan.. dah ada kemudahan gini gunakan laa yer tak.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah rindu tu biasalah tp sejujurnya tak delah okje rindu pun....dah biasakan ...dia tak de kat rumah dr tingkatan 4

      Delete
  26. Apa kata dlm Papa Zir tak bawa jumpa anak, rasa2nya ada org nangis sbb rindukan lelaki tunggal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ** dlm seminggu,

      ** anak lelaki tunggal..

      Delete
    2. Geng...serious ni kita tak delah rindu pun....tp kebetulan ada aje halnya tu yg kena gi Tronoh jugak tu....Alah setakat tak jumpa berbulan bulan apa ada halnya.....skypekan ada hehe....

      Delete
  27. heheh..ye la tu..ni baru sorang dok jauh dah rindu2..nanti yang lain pun dok jauh cemana la ye??heheh..mau setiap jam dok ber skype..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua org nuduh kamek rindu......Tak kamek biasa biasa aje....haha ...

      Delete
  28. salam hainom ..
    wahh ... kangen banget karo anak bujang ngay yor ..
    mau ndelok dak nasir wahab nyanyi neng kilauan Emas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ndelok.....hehe.....seh nganteng yor!

      Delete
  29. datang melawat OKje..lama tak jenguk awak

    ReplyDelete
  30. Ala, saya baru datang. Agaknya lepas entry ni dah berskype berapa kali lagi? Hihi..

    sweetnya gitu. Dah tahu nak jadikan entry ya? Semoat capai tudung masa nak berskype tu.. kalau tak kena edit pulak gambo seksinya tu. Mujur kecanggihan bahagian ni banyak membantu kita yang berjauhan kan..

    Jenuh nak paksa budak 4 tahun kat rumah ni biat homework.. yang dah besar pun sama kes juga ye..alahai. padahal keje mat Naim ni satu muka surat tu bukan banyak pun, tapi ada saja yang dia jadikan alasan tak nak buat. Sabor jelah mak..

    ReplyDelete
  31. Ok....memang sangat percaya okje tak merindu.......kihkihkih.

    ReplyDelete
  32. Okje dah jadi mak mak nie baru paham macam mama kat sana merindu nguuuuuu

    ReplyDelete
  33. emang serious riko ki kangen kambek anak lanang mu,
    iyo lah kok anak ei adoh nang kono,
    mengko de eh coti mesti ilang kangen ey :)

    ReplyDelete
  34. percayalah sgt maknya tak rindu anak..teknologi skang berskype je mak jilap ye..ya penting melepas rindu kan

    ReplyDelete
  35. serius ke ni tak rindu okje..
    nampak benor nipunya.. hihi..
    bila dh jadi mak nanti tahulah perasaan yg okje alami skrg..
    doakan saya dipermudahkan hingga akhirnya ye okje.. :)

    ReplyDelete