Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 19 June 2017

Poskad Raya kesian

Salam 24 Ramadhan....

Cergas nampak ? Macam baru lepas sahur je? Eh !! Ada kan orang sahur pukul 9. Sahur orang ABC haha....

Weyh.....korang dah dapat Kad Raya ke tahun ni? 
Mak adalah jugak dapat. Itu pun sekeping je. Nasiblah Ira nak bagi, kalau tidak memang nan hado haha...... 

Inilah Poskad Raya kesian daripada Ira @ budakbucuk.blogspot.com haha....


Terima kasih Ira

Cerita pasal Kad Raya ni, teringat pulak zaman mak kapel kapel dulu. Tertunggu tunggu Kad Raya daripada pak we. Pantang dengar motor posmen lalu, terus laju laju jenguk tingkap. Dapat Kad Raya terus masuk bilik baca banyak kali sambil baring atas katil haha.... Kalau dapat Kad Raya yang muzik lagi syok wooo..... 

Tapi itu zaman maklah. Zaman sekarang ni sure lagi advanced ek. Tak payah dah hantar hantar kad pengganti diri. Video Call je terus haha.....    

Kad Raya sekarang ni pun dah semakin advancedlah. Tengoklah.... kena skan bagai pulak. Hakak tak lepas lepas skan lagi ni Ira dari hari tu haha......


33 comments:

  1. Dapek jugak kad raya tu nom..
    Den dapek name kad jer..
    Beli langsir tu hari kat nilai 3..
    Pastu beratus duit terbang 😆😅

    Ramai kapel kapel ko nom..
    Tentu byk kad raya kan..
    Pastu gantung kat dlm bilik 😊😀

    Mmg advance skrg ni..
    Mcm2 cara ada..
    Nak bagi atau tidak ajer..

    ReplyDelete
  2. Masa merubah zaman.
    Zaman anak2 kita sekarang dh tak main kad2 raya ni.

    ReplyDelete
  3. untunglah mak..tak dapat apa pun.selamat hari raya mak jilap.takut tak online dah

    ReplyDelete
  4. Untung akak masih dapat kad raya.... saya tahun ni tak mandang pun kad raya... Lama dah tak dapat.

    ReplyDelete
  5. best kan kalu dpt poskod atau kad raya skrg nih...

    ReplyDelete
  6. Untunglah masih dapat kad raya walaupun setakat poskad .. mia langsung tak ada sudi yang memberi isk isk.
    Kad raya yang ada muzik tu wajib dapat daripada si dia masa zaman bercintan cintun .. hehe

    ReplyDelete
  7. Ramai peminat Mak ni. Siap dapat kad raya lagi hehe...

    Sekarang wish selamat hari raya thru wasap je ye dak Mak? Pantas & tuntas gitu.

    ReplyDelete
  8. Salam kak..
    Hehe.. Untung la kak dpt pakwe rajin nk htr kad raya. Mcm pakwe ira x kuasa dia. Haha.. Siap suruh bg kad raya lagi, punya la teringin nk dpt kad raya dpd pakwe kan.. Yg muzik2 tu lg la xde nya..

    La.. Xdpt scan lg ye..
    Scan kat gambar tu kak..
    Yg ada kartun n ucapan selamat hari raya tu..

    Sama2 kak, saje nk kembalikan nostalgia dulu..hihi..
    Tapi tu la, nk menulis 1 kad tu pun jenuh.. 😅😅

    ReplyDelete
  9. Feeling dpt kad raya Tu x Sana dgn wish melalui WhatsApp Kan..

    ReplyDelete
  10. Ada juga terima kad raya, Hainom. Sekarang ni dah jarang orang kirim kad ucapan, kan? Selalunya pakai whatsapp jer untuk beri ucapan. LL pun dulu seronok terima kad, ada jugak debaran hee..hee.. Kisah lama...

    ReplyDelete
  11. tahun nie tak dapat kad raya pun kak..

    ReplyDelete
  12. dah beberapa tahun xdpt kad raya dan xsempat pown nak buat kad raya....hehehe....

    ReplyDelete
  13. tak dapat kad raya banyak tahun dah kak. jaman kad2 ni jaman masa kita sekolah2 dulu ja rasanya. seksrang orang juai sampul duit raya lagi laku dari jual kad raya. hihihi. selamat hari raya kak. :)

    ReplyDelete
  14. dapat sekeping kad raya dari seorang rakan blogger
    JanjiKita

    ReplyDelete
  15. Kad Raya kesian pun at least dapat jugak Mak Nom.. Tahun ni saya lgsg x dapat kad Raya. Mana nak dpt kalau x rajin hantar, huhuhu ingat artis? 😁

    ReplyDelete
  16. Hahahahaha tang tunggu posmen lepas tu masuk bilik, baca banyak kali tu macam sama la... hahahah

    ReplyDelete
  17. tahun ni x dapat lagi.. sejak zaman moden melalui e-card ni..dh lama x dpt kad betul2 mcm dulu2.. rindu.... tp biasa tiap thn slalu trima 2-3 keping drp beberapa org kwn blogger lama..

    ReplyDelete
  18. Salam Aidilfitri
    Maaf Zahir & Batin

    ReplyDelete
  19. hahahaha zaman mak2 dh berlalu.. dpt jugak sekeping sob2. slmt hari raya okje sekeluarga 😬😬

    ReplyDelete
  20. Adei.. :D Selamat hari raya semua.

    ReplyDelete
  21. Alhamdulillah dpt jugak 1 kad raya..Sy dah beberaoa tahun tak pernah dpt.hehe..

    Dikesempatan ini nk ucap Selamat Hari Raya Maaf Zahur Batin Mak Jilap.Maafkan salah silap tergurau tersenda sepanjang kita kenal ye

    ReplyDelete
  22. Alhamdulillah dpt jugak 1 kad raya..Sy dah beberaoa tahun tak pernah dpt.hehe..

    Dikesempatan ini nk ucap Selamat Hari Raya Maaf Zahur Batin Mak Jilap.Maafkan salah silap tergurau tersenda sepanjang kita kenal ye

    ReplyDelete
  23. saya masih antar 5 kpg kad raya kpd kwn2 yg bertukar2 kad dgn sy.

    ReplyDelete
  24. Selamat hari raya Mak..
    Maaf zahir dan batin..

    Masih pergi beraya lagi ke tu?...

    ReplyDelete
  25. Selamat hari raya mak, untungnya dapat kad raya dari bf

    ReplyDelete
  26. Lamo coti rayo mak hainom wey..
    Update lah entri rayo hang tu..
    😆😀

    ReplyDelete
  27. Mrs. A dapat dua je.. satu dari blogger Nina Mads satu lagi official kad raya dari DSU (semua orang pun dapat huhuhu)

    ReplyDelete
  28. Alhamdulillah.. Ada juga yang mengingati..

    ReplyDelete
  29. aida dpt 1 aje nom thn ni.
    dari Sha :)
    alhamdulillah...
    iye la. aida pun tak bagi kat org.
    next year nak diy la kad raya utk frens :)

    ReplyDelete