Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 23 October 2018

Celup Tepung

Salam Selasa korang.....

Alooooo rindulah dengan ikan kembong fresh celup tepung panas panas! Sedap sangat wei! Tak pernah  jumpa ikan kembong sesedap macam tu kat KL ni! Serious tau......

Pak King cakap belilah ikan kembung pas tu goreng sendiri kat rumah! Haaaaa..... memang confirm tak sedaplah kalau kena goreng sendiri hihi....

Dahlah ikan fresh, gemuk pulak tu....pergh!


Ini semua Bijen dengan Dr Pinky Cat punya pasallah..... Siapa suruh acah acah ajak mak makan Celup Tepung kat Pok Nong! Kan mak dah betul betul sampai Terengganu hahahaha....

Apa istimewanya Warong Pok Nong ni mohon tanya orang Terengganu. Tanya Bijen ke, tanya   Mak G ke hihi...Tapi malangnya Warong Pok Nong tutup sepanjang 2 hari mak kat Kuala Terengganu. Pok Nong seram kot gergasi datang nak makan hahahha..

Tutuppppp......



So makan ajelah kat Warong Adik Beradik yang tak jauh dari Warong Pok Nong tu. Banyak jugak pilihan celupan tepung dia.....

Kiranya Celup Tepung kat belah Pantai Timur ni macam kudapan untuk minum petanglah ek. Kalau mak, minum petang takat makan pisang goreng cicah sambal kicap aje hihihihi....Itu pun dah kira handal tau! Selalunya tak de minum petang langsung hahahhaa..... Kat Pantai Timur tak mainlah tu semua.... terus lauk pauk jadi kudap kudapan petang, lagi handal!





Sambil makan Celup Tepung tak hingat dunia, sambil menikmati keindahan pantai ciptaan Allah.... Untunglah orang tu boleh hadap pantai cantik hari hari...

Panas panas buta pun sanggup makcik posing sebab jakun tengok buai hahahaha.... Takut nak naik buai oiii, kang makcik terhempap kayu buai, acane?? Tak dapat makan kepok leko hihi....

Subhanallah, cantiknya pantai Kolam ni



25 comments:

  1. Assalamualaikum kak.. Lama tak jalan sini..
    Warong Pok Nong tu memang best.. Sha pernah sampai sekali.. Jenuh beratur.. kikiki..

    ReplyDelete
  2. Cantik pantainyaa...alahai..Pok Nong tutup kedai pi bercuti ke...

    ReplyDelete
  3. amboi kak.dtg terengganu xrojer..hihi.. banyak ke borong kepok lekor?

    ReplyDelete
  4. warong pok nong tu femes la n rmi org beratur...tutup plak ye...nasibaik ada yg berdekatan ye bole la mkn ikang celup tepung..hah buaian tu ada lg ye sbb yg kes ada yg terhepap aritu dgrnya smua buaian kt pantai ganu diarahkan cabut

    ReplyDelete
  5. tak pernah sampai lagi warung adik beradik, kena selera tak goreng-goreng dia?

    ReplyDelete
  6. ha ha ha ha ha sgt la benar.
    kena goreng sendiri, tak sedap!!! ha ha ha ha...
    aida wajib singgah makan celup tepung ni kalau ke pantai timur.
    normally time nak balik ke melaka la.
    lepak tepi pantai. krup krap krup krap...

    ReplyDelete
  7. Alahaiiii tiba2 termengindamlah pula.. πŸ€”πŸ€”πŸ€”

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum Nom..
    Alahaiii lama nya kaknoor tak jenjalan sini
    Maa Shaa Allah sedap nampak ikan celup tepung, tak tanya ke apa secret dia haha

    ReplyDelete
  9. Aku pon tak reti nak wat ikan celup twpung sendiri, tepungnya tak jadi rangup, jadi kalu blk teganung aku pun cari kan celup tepung gik. Tapi sbnarnya dia sedap makan sbb ada aos cicah tu, kalau takde tak sedap juga

    ReplyDelete
  10. Mau pok nong tak seram..
    Baru jer seru, terus sampai...

    Ok la, balik jap lagi nak cari ikan kembung celup tepung,
    Ok, babai..

    ReplyDelete
  11. Ooohhhh...ke Terengganu ye, Hainom? Ikan celup tepung tu zaman dulu2 LL punya grandma ada buat. Dia panngil "genang ikan". Yang pakai udang tu "genang udang". Hah...Hainom dah bagi LL inspirasi untuk try masak ikan celup tepung. Tapi kena cari ikan dulu...

    ReplyDelete
  12. Sygnya kak... poknong dia punya seafood semua fresh2... mmg mantops... tp kedai lain pun ada yg bst jgk... jnji fresh n mkn pns2 kn... tp bila msk sndiri kt umah... xjd sdp gitu lak kn

    ReplyDelete
  13. Wah..akhirnya spai gak ke Ganu yer..

    ReplyDelete
  14. Krup ..krap..krup..krap. Jangan tergigit lidah sudah yer kak Nom. HAHAH~ wei...tapi sedapnya lahai yang dapat dinikmati sesambil kena angin pantai. Syok kot.. (minus cuaca yang panas lit lit)

    ReplyDelete
  15. Alahai takde rezeki nak makan kat Pok Nong ya.... maknanya Pok Nong minta datang lagi lain kali tu. Wah! gemoknya kembong tu mesti banyak isi sambal pun nampak sedap

    ReplyDelete
  16. assalamualaikum... bestnya jalan ganu... apapun, ini pertama kali singgah kat sini.. dah follow juga. jemput singgah blog saya SIS HAWA DOT COM. Terima kasih

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum Mak...sorry. Lama kita tak singgah sini.
    Sedap nampak tu..dah le belum makan lagi..#nakikan...

    ReplyDelete
  18. celup tepung memang sedap wei, salah satu sebab nak ke KT ni lah dia

    ReplyDelete
  19. Kiranya ikan celup tepung ni cam kuih utk minum petang lah kan okje. Teringin pula nak mkn. Klu buat sendiri mmg confirm tak sedap πŸ˜…

    ReplyDelete
  20. Minum petang pun seafood orang ganu ni yeπŸ‘Œ..kita sini..takat jumpa pisang ke keledek je la bila kuis2 dalam serdak2 krup krap gitu😁

    ReplyDelete
  21. Perghhhh mung dah mkn ikang celup tepung..
    Tak boleh jadi ni..
    Nak gak pekena 10 ekor ikang celup tepung 😜

    ReplyDelete
  22. Sedapnya celup tepung..
    Kengkawan opis yg dr pantai timur ckp,dekat pantai penarik sedap dan murah celup tepungnya. Tapi kalau hari cuti, mmg ramai org.

    ReplyDelete
  23. pantai memang best ... dengar suara ombakkkk ;)

    ReplyDelete