Kuih Feveret Ramadhan

Salam Khamis.....

Salam 4 Ramadhan korang..... 
Dah petang baru mak berkesempatan memunculkan diri wei, maklumlah puasakannnnn, letih hihi.....

Soklan wajib.....,buka apa semalam? hihi...
Mak buka macam dalam gambar ihsan daripada Pak King tu lah.... Tak clear pulak ek gambarnya.... Masak you hari hari, ingat apa!!

Semalam menu mak Ayam Butter, Ikan Cencaru Bakar, bakar togel je, tak de de sumbat sumbat serunding ke hape, pas tu Sayur Kobis Goreng, Sambal Tumis Ikan Bilis semalam punya pun ada hihihi..... Heiii! Jangan tak tau.....sambal tumis ni semakin diperangat semakin sedap tau......garing garing gitu ikan bilis dia....


Kat rumah ni asal bulan puasa je, mulalah tekak memasing ngengada nak kena ada kuih kuihan sebagai menu sampingan. Padahal kalau hari biasa, cukup je makan nasi tu. Jadi, jawabnya memang kena cari kuih jugaklah kat Param. Nak mengharapkan mak buat kuih, memang tunggu lain tahun ajelah hihi..... ..

Murtabak Singapore tu antara faveret kitaorang sejak puasa ni..... Boleh tahan jugak harga dia tu wei. Beli hari hari, mau Pak King potong bajet baju Raya tahun ni!hihi..... Yang faveret semua, yelah murtabak tu, belum lagi kuih yang faveret masing masing, si abang suka Keria Gula Melaka, Buah Melaka, si TLBD pulak suka Puding Sagu, maknya  pun sebok nak jugak kuih faveret dia, Sardin Gulung .... aduhailah emak, sama naik pulak dengan anak anak ....
   
Menu faveret family korang pulak macamana ?


Comments

  1. Meriahnya menu berbuka.
    Boleh habis semuanya ke

    ReplyDelete
  2. kak nom mmg la rajin masak hari2... dana pun masak hari2 tp menu simple2 tak serajin kak nom hehehhe...

    murtabak singapure lbh kurang murtabak johor, murtabak kl ni banyak bawang ngn tlr je kak nom....

    ReplyDelete
  3. Wah...penuh satu meja nie....
    Kita tak dan nak beli kat bazar Ramadhan...ade karipap frozen kita goreng jew..

    ReplyDelete
  4. Saya paling suka pulut panggang...Anak No 1 suka makanan berasaskan tepung... Yang no 2 suka nasi dangan bihun...yang lain tak kisah sangat,...apa apa pun boleh

    ReplyDelete
  5. Klu cikna semua benda nk bedal, semuanya nmpk menyelerakan, huhuu...;-)

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Anom...

    Kakcik berbuka dan sahur macam makan hari-hari lain juga. Adalah En Suami beli kuih sikit-sikit. Itu pun jenuh pesan jangan beli macam-macam... :)

    ReplyDelete
  7. kuih ferevet banyak sangat. pendek kata, pantang jumpa, boleh makan semua. hahahahahaa

    ReplyDelete
  8. Salam Ramadhan kakNom & keluarga..meriah bila semua dapat berkumpul berSama gni tahun ni,kan..juadah wajib penuh meja👌Sama la kita😉

    ReplyDelete
  9. salam ramadhan
    apa2 kuih pun saya bedal
    hihi semua fav

    ReplyDelete
  10. Biasalah mak, bulan puasa ni semuanya terliur hihi...

    ReplyDelete
  11. Bestnya nmpk teringat masakan ibu d kg

    ReplyDelete
  12. selamat menunaikan ibadah puasa :)

    ReplyDelete
  13. Hahhaa.. bab kuih tu kita sep dengan akak.. memang taklah nak membuat pelbagai jenis kuih tapi makannya dua ketul je.. hehehe.. Sha kalau bulan puasa memang feveret abuk-abuk/tepung gomak.. Encik suami cam biasalah karipap dgn berger malaysia.. Anak-anak pula suka donat coklat, seri ayu dan kuih sampan.. nampak tak selera bulan puasa.. hehehe..

    ReplyDelete
  14. Budak2 ni, asal gi param mesti cari Roti John..
    mak budak2 setakat ni tak rabun mata lagi gi param..
    Diet weyh, kata nak bergaya bila raya... hahaha

    ReplyDelete
  15. meriah menu berbuka tu kak, kami takde yang feveret pun semua cekik je hahaha. tp semalam kerajinan melanda terus buat kuih 3 jenis terusss untuk buka puasa

    ReplyDelete
  16. btul tu..kalo ari biasa tkde plak kuih tkpe kn tp kalo bln ramadhan mmg nk kena ada kuih hehe...paling suka tepung pelita & akok...akok dh dpt sbb adik buat...tepung pelita belum lg sbb tk singgah bazar ramadhan..aritu ada adik ipar beli tp tk sempat nk mkn..rmi yg ngap haha

    ReplyDelete
  17. Nampak dua ekor ikan bakar di situ. Samalah pulak jenis ikannya dengan yang kat rumah Mrs. A selalu menu beruka mesti ada ikan bakar.

    Kalau kuih feberet Mrs. A tepung pelita.

    Ada sekali Mr. A beli murtabak singapore tu ingatkan telor dada muahahaaaa... unfortunatelya tak kena la pulak dengan tekak ni anak-anak pun tak suka sangat.

    ReplyDelete
  18. Ni buat mama nak Cari murtabak la plak

    ReplyDelete
  19. meriah menu tu OKje... ate...banyak ler kuih muih nya ...dah semua nak faveret masing2 hihi...

    ReplyDelete
  20. banyaktu... kalau habis okjerkan.... kuih kalau buat sendiri dapat satujer... haritu buat agar2 jenuh nak habiskan... pi Paramler best. pilih ikut selera masing2.. tapi murtabak singapore hari2 memang kena potong belanja raya.. ha..ha.

    ReplyDelete
  21. Wah rajin okje menulis di bulan puasa ni. Saya xde pulak idea.. Idea pun puasa sama kot ye.. Haha..

    Sama pesen suami saya ni. Bulan puasa je dia suka sgt g bazar beli kuih.. Bini masak byk lauk pun tetap beli kuih.. Padahal bulan biasa xde nampak makan kuih pun.. Nafsu org puasa agaknya..

    ReplyDelete
  22. Anak2 den suko sgt puding sago Tu nom..

    ReplyDelete
  23. Takda menu fav kot. Iolss diet makan nasi besaq penumbuk ja pastu dok diam2 tidoq memang takda menu sampingan. hahaha

    ReplyDelete
  24. Nonton Bola Online Streaming Bola Live Yalla Shoot TV Malam Hari Ini Cara Nonton Bola Online Live Gratis. Nobar Streaming Bola Live Siaran Langsung Sepak Bola Yalla Shoot TV Kualitas HD

    #bola #streaming #live #yalla #shoot #liga #hari #yalla shoot #malam #malam hari #shoot tv #bola live #bola online #streaming bola #online #streaming bola live #yalla shoot tv #live

    www.NOBARTV.top

    www.NOBARTV.top

    www.NOBARTV.top



    Nonton Bola Online Streaming Bola Live Yalla Shoot TV Malam Hari Ini Cara Nonton Bola Online Live Gratis. Nobar Streaming Bola Live Siaran Langsung Sepak Bola Yalla Shoot TV Kualitas HD

    #bola #streaming #live #yalla #shoot #liga #hari #yalla shoot #malam #malam hari #shoot tv #bola live #bola online #streaming bola #online #streaming bola live #yalla shoot tv #live

    www.Lihatbola.live
    www.Lihatbola.live
    www.Lihatbola.live



    Nonton Film Streaming Movie Layarkaca21 Lk21 Dunia21 Bioskop Cinema 21 Box Office Subtitle Indonesia Gratis Online Download - Layarkaca21 Box Office Cinema21 Bioskop Terlengkap Terbaru

    www.Layarkaca21indo.com
    www.Layarkaca21indo.com
    www.Layarkaca21indo.com



    Nonton Film Streaming Movie INDOXXI Layarkaca21 Lk21 Dunia21 Bioskop Cinema 21 Box Office Subtitle Indonesia dan English Gratis Online Download - INDOXXI Box Office Cinema21 Bioskop Terlengkap Terbaru.

    Bioskopkeren, Nonton Movie 21, Dunia21, Lk21, Jurangan21, Nonton Film21, Indoxxi, Nonton streaming, Nonton Drakor

    www.Bioskopgaul.com
    www.Bioskopgaul.com
    www.Bioskopgaul.com

    ReplyDelete

Post a comment

Popular Posts