Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 27 May 2013

'BERKAT' semalam.....

Pagi tadi kitaorang breakfast 'BERKAT' semalam'.....

Nasi briyani

Kalau dah ada Nasi Briyani, lawannya dah tentu Daging Briyani.......
Ayam panggang.... .. rugi rasanya tak meratah ayam panggang panas-panas semalam! huhu  
Oleh kerana 'rajin' sangat membungkus...... itu ajelah dapatnya! haha.....
Yang paling best semalam, tentunya UBI REBUS...... Untuk mengelakkan kempunan, kena rasa jugak, padahal perut memang dah kenyang! huhu.....

Ikan talapia masak pecal!
Penuh satu pinggan, OKje belasah ...... hehe 

 

36 comments:

  1. ok...terliur...tapi sorry...x ley makan nasik sekarang allergic...sedey dan kesian kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai siannya.....tak pe..... Demi dak kecik dalam perut tu!

      Delete
  2. Nasi orang kawin memang sedap!.. plus air sirap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelahkan Elly...... Ada masa teringin jugak!

      Delete
  3. okje tayang nasi beriyani lagi...huhuhu..memang menggoda nie...
    apsal tak rajin2 menapau banyak2..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perut kalau tgh kenyang UA..... Faham faham aje le.....hehe

      Delete
  4. alahai ..sdapnya nasi beriani tu..:)

    ReplyDelete
  5. wah membedal sungguh tuu..ehe..tapau banyak ak ?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak tak banyak.......cover pagi sampai tengahari jugaklah! Hehe

      Delete
  6. mmg berkat tuuuuu.... sbb sedappppp....hihihi.... seksi betul la tgk ayam panggang tu..huhu

    ReplyDelete
  7. yummy...terliur plak tgk ayam panggang....huhuhu...

    ReplyDelete
  8. sedappp nya... lapar nengok nya..susah nak jumpa nasi beriyani yg sedap kt sini..nak masak sndiri tak reti...hehe:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah kita Atie.... masak tak reti...takut tak sedap!!!

      Delete
  9. Aduh.. ngiler kakak dibuatnya (tau tak ngiler hihi.... tanya org Muar).
    Kalau dah nama berkat sikit ke banyak memang sedap betul tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ngiler?...macam pernah dengar....tapi makna sebenar dia kurang pasti! hehe....emmm cer teka yeh....macam terleleh air lir ke kanda? hehe

      Delete
  10. Alhamdullillah rezeki tuh.. sedap walaupun semalam punya.. :)

    ReplyDelete
  11. Salam hainom
    Klu dh jenengngay BERKAT, pastinya sedap.
    Sbb ada keberkatan dlm makanan tu. Orak ngono. Huhu

    ReplyDelete
  12. Yoooo.... bener kuey....
    Riko ngerti Ngiler opo ?

    ReplyDelete
  13. sedapnya ayam tuh...memang berkat gitu hehe

    ReplyDelete
  14. kalu cenggitulah gayanya, mak aihhhhhhh makin berisilah gamaknya OKje..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe..... Kena pasa sebulan nampaknya lepas ni UA....

      Delete
  15. mak ai...meriah sungguh...lapo dibuatnya..

    ReplyDelete
  16. slurttttttttttttttttttttttt...telan liur lelaju..sis memang sengaja nak buat cik terliur kan...eiiiiiii.....kat mane lah cik mencari nasik bryani ne..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siannya... .... Kat sana tak de ke Cik?

      Delete
    2. ade...tapi kene masak sendiri lah cite nyeeee...

      Delete
  17. heaven, malm malam jenguk blog kak okje, lapar mula terasa. yaa

    ReplyDelete
  18. sedapnya tgk nasi dengan ayam tu.

    sy tak pernah makan ikan talapia masak pecal lagi

    ReplyDelete
  19. hmm sedapnya tengok ayam n nasi beriani tu..nway ubi rebus tu pun nampak menggoda..yummy..

    ReplyDelete
  20. perrgghh terbaek lah tengok ayam tu hehe

    ReplyDelete
  21. nasi briyani.... !!! nak gak hehe

    ReplyDelete
  22. best.. memang nampak best ayam tu.. pekena msa panas memang meletup... tak pe, bulan pose tak lama dah.. time tu nanti diet lah... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betullah MFM...... sementara boleh makan, belasah ajelahkan,..... Hehe

      Delete
  23. mak oiii...terlir ambe tgk ayam tu...;)

    ReplyDelete