Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, 5 May 2013

Demam Pilihanraya

Akhirnya demam jugak Jumaat baru-baru ni....... Sejak hari tu lagi dia kata, angin nafas dia panaslah, lidah dia panaslah, tapi bila OKje rasa kat leher, biasa-biasa  je. Cari peluang nak ponteng sekolahlah tu....... hehe

Dalam pada demam tu, masih lagi nak mengekor ke mana je ibu ayah dia pergi ( ibu dia memang tidak boleh dipertikaikan lagilahkannnn......... haruslah ambik peluang keemasan ini! hehe )
Sampai nenek dia kata  ' Tak yahlah ikut ibu, duk umah, rehat....... nenekkan ada!' hoho.........
Tak monya dia.......

Tapi malam tadi start balik panasnya...... Ah ! sudah....... tulah tak mo dengo cakap nenek! huhu....
Doktor kata, tonsil dia bengkak sikit sebelah tu........ so dia bagi pilihan, nak ambik antibiotilk ke nak tunggu lagi 2 hari? Emmm...... so OKje pilih 'wait and seelah....' sebab TLBD kata dia tak sakit tekak.

Yang ngerinya TLBD ni ......... demam dia lambat nak kebah! Tu yang risau tu!
Moga cepatlah baik demam dia kali ni.......

Emmm..... ni memang betul-betul DEMAM PILIHANRAYA! haha.....


Oklah...... nak buat bekfes,  ( buat air je ...hehe ), pas tu tak sabar nak pergi memangkah......huhu......
Nak pangkah LADYBIRD haha,,,,,

30 comments:

  1. Siannya anak ibu ni...makan ubat dan banyakkan rehat ye..

    Awal tu okje keluar mengundi, bagus2... Kat rumah ni, tak ada siapa pun yg bersiap lgi , entah nk kluar pukul bpe.. Pangkah okje betul2 tau...

    ReplyDelete
  2. Oisshh...demam ngundi lak yer TLDB nie..sib baik tak layak ngundi lagi kan..heheh..

    selamat memangkah yer okje..jgn 'rite' plak..heheh

    ReplyDelete
  3. tgu hubby balik ambik, dia bertugas lak kt sana..

    ReplyDelete
  4. Kesian TLBD demam ye...moga cepat sembuh..rajin2 makan ubat.. mama ada, boleh jaga dgn baik.. Selamat memangkah Kak...:)

    ReplyDelete
  5. alalala..ciannya..selamat mengundi ye ok je..

    ReplyDelete
  6. moga cepat sembuh TLBD... :)
    selamat mengundi kak...
    sy sudah!! ^_^

    ReplyDelete
  7. semoga cepat sembuh ... apalah result malam ni yer ...

    ReplyDelete
  8. salam hainom ..
    mesti dah undikan
    kita tunggu jer keputusannya mlm nih ..

    ReplyDelete
  9. La kesian nya... cepat sembuh ye sayang...

    ReplyDelete
  10. la, mmg betul demam rupanya.. get well soon TLBD....
    OKje, kucing samo pernah buat entry pasal tonsil.. ubatnya kena makan aiskrim...
    boleh check link ni...
    http://pinkycat-mylife.blogspot.co.uk/2013/03/acute-tonsilitis-aiskrim.html

    ReplyDelete
  11. hahahaha , sian dye , CP pulak kalaw demam , siang okei , malam panas balek , dmam malam , ahahahah !!

    ade ker ???

    tapi memg cmtuh ... semoga TLBD cepat sembuh :D

    nak mintak tolong ni , jom terjah entry nih :D

    http://dariilhamkehati.blogspot.com/2013/05/warga-tua-dan-aktiviti-kesihatan.html

    ReplyDelete
  12. errkkkk syiannya TLBD.. tahi lalat kemain manis kat dagu tu..
    semoga cepat baik yer sayang :)

    ReplyDelete
  13. olololo siannyer tahi lalat bawah dagu,.. sihat dah ke?

    ReplyDelete
  14. pilihan raya kali ni mmg panas :D

    ReplyDelete
  15. aik...nak pangkah ladybird? apa apa pun semoga TLBD cepat sembuh...

    ReplyDelete
  16. janji pangkah..kih2..
    alolo, sian nya dia

    ReplyDelete
  17. la..kesiannya..get well soon ya...

    ReplyDelete
  18. demam pulak si TLBD ni...rase mcm baru je lagi demam kan...semoga cepat sembuh ye...si Mama die ni jgn lupe serve kan ubat ye. hehe...
    Pangkah ladybird tu maksudnya apa ya?hikhik;p

    ReplyDelete
  19. Dah sembuh ke dear? Mmg demam betoi2 la ni..

    ReplyDelete
  20. Sampai merah2 muka......
    Kesian dia...
    Sekarang musimlah kak...
    Tak boleh buat apa...

    ReplyDelete
  21. skng ni mmg musim.. deqla haritu dah hampir nak demam.. tp cpt2 telan air 100 plus tu.. demam pun x berani nk singgah..hihi...so skng ni dia dah smbuh lom?

    ReplyDelete
  22. dah baik ker demamnya tuu... ??

    ReplyDelete
  23. dah ke sekolah TLBD ni... kita hari tu pergi mengundi kat sekolah depan rumah je..

    ReplyDelete
  24. kali keberapa memangkah undi ni OKje...

    ReplyDelete
  25. Memang betul dmam pilihanraya ni hahahaa

    ReplyDelete