Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 21 May 2013

MIMPI makan-makan....

Malam tadi MIMPI makan-makan......

Punyalah banyak makanan dan tersangatlah enjoy OKje makan dalam mimpi tu....... Yang buat kacau, bila OKje tersedar masa Arjuna bangun mandi pukul 5.35 am..... ( Orang keje jauhkan..... kenalah bangun awal! huhu...)
  
Agaknya ini semua angkara entri Nasi Briyani petang semalam dan tengok Master Chef malam tadi........ sampai terbawak-bawak ke alam MIMPI! hehe....

Oleh sebab OKje dah puas makan di alam MIMPI malam tadi, so hari ni OKje masak simple jelah.....hehe

Kobis dan Pak Choy Lemak putih....
Nun duduk di tepi tu, Anak Bawal Putih goreng....
Ikan Keli 'zaman batu' Goreng Belado........ sebab dah lama sangat
duk dalam fridge sebenarnya....hehe dan
 YANG PALING MEMBUKA SELERA  tentunya Ikan Kering Kapak,  import dari Muar !!
Atau...... mungkin jugak duk baca blog Nazlee.com pasal lauk ni semalam! Cuma Sambal Belacan je malas nak buat!

45 comments:

  1. kecur air liur akak nie..haha

    ReplyDelete
  2. walaupun simple tapi sdap... erkss...mimpi makan2? cam tetau jer nak jemput makan? wakakakaka...tapi bukan sekarang lah...tunggu ek...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke?...... Open house Raya eh! Hehe.....

      Delete
  3. Ikan kapak masin makan dgn ubi rebus sedap tau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kanda ni suka buat dinda teringin...... Ubi rebus tu......

      Delete
  4. Itulah malam tadi tgok masterchef, diorang masak pasta, ttbe rasa nak mkn pasta + spagheti pulak..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pizza Hutlah kita hari nI nampaknya .......hehe

      Delete
  5. hmmm ikan keli goreng sambal tuh mmg feveret UA okje..kena sgt ngan sayur putih tuh..sambal belacan tuh beli jer...heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha......mmg senang gitu UA.....beli! Jangan pun tak pijar kena cilikan......

      Delete
    2. Tangannn bukan jangan....

      Delete
  6. ikan kapak masin..pertama kali dgr ni

    ReplyDelete
  7. wahh cukup simple tp menyelerakan ;)

    ReplyDelete
  8. ikan kering tu yang nampak sedappppppppppp....dah lame cik tak makan benda tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jemulah Cik asyik makan ayam je......

      Delete
  9. Hihi..amboi sampai termimpi2 noo makan2...
    sedapnya Kak ikan masin tu... ikan keli pun sodap tau..sini susah nak cari ikan keli..klu ada pun mahal..huhu..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah Atie....... Tak taulah macamana boleh sampai termimpi makan makan pulak.... Agaknya tidur time lapo kot! hehe

      Delete
  10. termimpi2.. kahkah... hebak betul penangan master cheff!!

    ReplyDelete
  11. Replies
    1. Terpaksa SH........hehe semalam dah beli! Takkan hari ni pun nk beli jugak!

      Delete
  12. Pekena simple mcm mantop okje...... berselera mkn ni ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ikutkan mmg nk bertambah CH.....tp kena tahan nafsu!

      Delete
  13. amboiiii bestnya mimpi tu... masakan simple yang sedap... ;) ikan kering tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaupun Ikan kering......tp penangan dia mmg dahsyat Mia.....

      Delete
  14. ikan masin kapak tu ada di johor je..ngences dah ni. kat sini banyak pekasam..huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha......kalau ngences suh Cik Abe lap Anim.....tp pekasam pun bikin okje ngences jugak ni hehe....

      Delete
  15. Samalah kita okje, kalau tgk tv atau blog yg tunjuk makanan, ada masanya teringat2 kat makanan tu.. Kalau dpt pergi atau buat selalunya akan buat atau cari

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nape kita jadi gitukan AN?...... Adakah salah tekak kita yg teringin......haha

      Delete
  16. ikan kapak masin... ???..pestime tau nie..huhuhu...org lama kata,..kalau mimpi makan...perut dah terlampau keyang ler tuu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke? Ke perut terlampau lapo sebab diet hehe.... Boleh percaya ke diet? Tak de maknanya.....

      Delete
  17. Kenapa ikan keli berlada tu tak masuk dalam gambar Okje..kesian dia..nway kita suka makan ikan keli actually..yang salai punya best..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adalah Raudzahhhh...tapi nun sipi sipi je haha

      Delete
  18. amboii bestnya mimpi okje. mujur tak sampai mengigau kan hehehe

    ReplyDelete
  19. ikan kering kapak tu ... hish terliur doh . kat sini mmg x de jumpa . Kalau balik Batu Pahat , mmg pi borong ikan masin yg pelbagai ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat Johor je kot banyak ikan kering tu....tp nikmat dia mmg lain dari yang lain....( tp dah namanya ikan masin...masin jelahkan....huhu )

      Delete
  20. Sedapnya kubis n pak choy masak lemak.kena plak ngan ikan goreng nsambal belacan.pergh!!

    ReplyDelete
  21. tak pernah pun masak cam gini... masih kurang ilmu didada ni... :)

    ReplyDelete
  22. kalu ada sambal belacan, lagi meletop ni..

    ReplyDelete
  23. sedapnye lauk kak..mimpi mkn yg x tahan tu..ok je kuat mkn eh..hehe

    ReplyDelete