Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 14 May 2013

'TER' .... bukan sengaja!

Ohhh....... pagi ni akak ada task!.......

Cabut bulu kening MIL! Bukanlah nak bagi halus macam Che Ta tu..........hehe.......
Cabut sehelai dua uban yang terselit kat celahan bulu kening yang hitam tu...... ( Nasib bulu kening je! )
Suruh cabut yang putih, menantu hantu ni tercabut jugak bulu yang hitam.......hehe..... bukan dengki tau.... 'TER'........ bukan sengaja!

Dosa ke? Hish....... subahat nampaknya OKje ni......
Habis tu ? Berani nak derhaka ngan MIL? haha....... Nasib tak suruh cabut rambut uban ke, picit kaki ke, mandikan ke......

Mak OKje kat kampung pun rajin menyuruh CABUT UBAN, tapi rambutlah........... sebenarnya OKje kurang suka buat kerja cenggini.... ! Tapi kalau mak dah suruh tu, tak sampai hati pulak nak engkar! Lastly cabutkan jugaklah dengan mulut muncung macam TLBD! haha.......

Tau dah....... apa yang kita serve sekarang ni, itulah yang kita akan dapat suatu masa nanti......
So nampaknya kena bersedia dari sekaranglahkan...... emmm...  



35 comments:

  1. hehe..amboi ade tugasan baru nampak..hehe..

    ReplyDelete
  2. masa kecik2 dulu saya selalu juga cabut uban arwah ayah. 10 helai uban dapat 10 sen. Tapi adakalanya TERcabut juga rambut hitam.hehehe.

    ReplyDelete
  3. tercabut jgk yg hitam ye.. hahaha.. klaka la akak ni..
    tp TLBD tu ape erk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gelaran anak bongsu okje TLBD Tahi lalat bawah dagu

      Delete
  4. samalah okje, KY pun tak suka, tapi kalau dah disuruh tak buat tak kena kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib uban kening KY......Tak banyak... Kalau rambut jenuh jugaklah...... Hehe

      Delete
  5. wah... setiap hari ada jer tugasan baru ek...he he he...takper pahala tu OKje...he he he... yelah...kalau rambut putih tu dah berada di celah2 rambut hitam yang banyak..memang akan ter punya... bukan sengaja kan?

    ReplyDelete
  6. Nakal dia nie ye:)
    Jgn main-main tau. kalau MIL tahu mahu dia tak nak bermanja lagi.
    Boleh tahan dia sayang betul dgn dinda kan... sukalah kanda kalau macam ini.

    Ala... kanda tahu hati dinda tu mulut je cakap tapi tetap tak sampai hati kan tu yg buat:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe...... Setakat gitu gitu.....dinda okje kanda.... Yg malasnya kalau jadi rutin......startlah jeles ngan biras lain hehe, dia tak kena pulak.....mulalah buat dgn tak ikhlas.....hehe, Terukkan dinda!

      Delete
  7. Sib baik UA tak perlu sampai kena cabut uban mahpunkening MIL ..setakat tolong potong kuku tuh adalah sbb matanya tak nampak..heheh...Okje mmg lagi diuji kesabaran kan..bagus, kurang2 okje sanggup jgk memanjakan MIL ..heheh

    ReplyDelete
  8. Nanananaaaaaaaaaaaaa....tengeh syok cabut bulu kening putih letewwww sampai tercabot yang hitam jugakkkk..kehkehkehhh

    ReplyDelete
  9. patut le MIL sayang bangat sama itu OKje..

    ReplyDelete
  10. dah x sengaja xpelah okje... hehehe byk pahala tu

    ReplyDelete
  11. wah makin berwarna warni hari hari sis yer sekarang ni,..good luck,..semoga terus jadi menantu yang terbaik.... MIL sayang sangat dah tuu

    ReplyDelete
  12. Bsgus nya Akak..tolong juga cabutkan..menantu kesyangan lah tu...betul kata KakZakie :)

    ReplyDelete
  13. mak saya pun suka suruh cabut uban huhu

    ReplyDelete
  14. hehhehe, cabut je lah kak....dapat pahala, hehhe

    ReplyDelete
  15. haha mula2 baca tu lucu juga..
    tapi kalau dah TER tu mintak mahap lah yer MIL hehehhe

    ReplyDelete
  16. Wahh menantu mithali ni....hehehe

    ReplyDelete
  17. Tak perlu cabut...biar byk putih barulah sedar diri skit, mcm saya :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha...... PIL pun cakap tadi toksah dicabut.... Okje samakin galak mencabut haha!

      Delete
  18. kihkih.. camne pun mesti tercabot gak yg hitam..deqla pun mcm tu gak bila cabut uban hubby,..haha.. hubby ada uban??.. bkn tua tp byk berpikir..kohkohkoh.. ;p

    ReplyDelete
  19. tang citu jgk uban tu nk menempek..

    ReplyDelete
  20. kalau dah kata ter oklertu...
    akak memang suka cabut uban opah ngan emak akak...
    sebabtu jadi kesayangan... boleh mintak perjer

    ReplyDelete
    Replies
    1. CZ cabut uban kat rambut tak suka.... tapi kalau setakat ubat kening yang sehelai dua tu no problem hehe....

      Delete
  21. tak pernah tolong cabut uban

    sbb ibu kite tak suka. haha

    ReplyDelete
  22. Wahhh so mesra arrrr.... hahaha...... alhamdulillah, syukur dapat menantu ikut kata ni.... hehehe...

    kita tak pernah lagi lah dimanja2kan camtu... lum nak suruh bermesraan camgitu, nak sembang dekat2 pun cam janggal je... :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut kata? Terpaksaaaa...... hehe...
      Kadang2 tu degil gak MFM.... haha.... kalau ikut kata sangat nanti kena suruh saja!

      Delete
  23. Wah mesranya dia ngan mil hihi kita x penah lg buat,'task' tu hihi.enjor your new task hihi

    ReplyDelete
  24. malas nak cabut uban sebab malas nak mencarinya hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janji jangan cabut uban kepada!haha

      Delete
  25. hahahah ye ke TER tu?! macam mmg sengaja je :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.... Sambil menyakat yeh NK.....

      Delete