Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 8 July 2013

Pungut REZEKI

Assalamualaikum.......
Moga hari Isnin ini walaupun BLUES ......... tetapi masih ada keceriaan disebaliknya......

Jumaat lepas buat exercise kaki, mendaki tingkat 4........ Semput jugaklah mak! hehe....... Selalu exercise kaki jugak, tapi jalan mendatar, idaklah terasa penatnya!

 
Dengan satu tujuan, nak Pungut REZEKI!..... Lepas ni, 2 bulan lagilah gamaknya baru boleh collect balik hehe.....


Sebenarnya ni rumah sewa pertama kitaorang selepas berkahwin sampailah anak yang sulung tu umur 3 tahun dengan sewa RM400. Lokasinya memang strategik. Dekat dengan tempat kerja OKje........

Bila dah beberapa tahun menyewa kat situ, rumah ni kena lelong! Dari situlah bertitik tolaknya kitaorang beli rumah ni. Walaupun rumah kos rendah, tapi tak molah lepaskan peluang masa tu, selain masih belum ada rumah, mana nak dapat rumah kat area KL kan? Dan sekarang, kitaorang masih lagi sewakan dengan kos RM400  pada orang.


38 comments:

  1. Alhamdulillah. ..at least ada sumber buat tambah2 kan...

    ReplyDelete
  2. Rezeki tu okje....pendapatan sampingan....

    ReplyDelete
  3. Mana nak dpaat lagi tuan tanah yg baik hati mcm okje sekarang ni, napa tak naik kan sikit duit sewa ? Mmg baik hati...

    ReplyDelete
  4. rumah kos rendah disewakan lagi untung sebab permintaan tinggi, tuan rumah pun bayar rendahkan, alhamdulillah, bukan senang nak beli rumah kos rendah di lembah klang. tak de peluang!!

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah..side income...:)

    ReplyDelete
  6. tetap punyai pendapatankan w/pun OKje suri rumah.. alhamdulillah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi boss le UA...kalau boss hati baik bagi separuh...kalau idak, putih mata! hehe

      Delete
  7. Pelaburan hartanah tak merugikan Okje, lagi2 kt tempat yg strategik mcm KL. Sy lebih cenderung beli tanah.

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah... asset yg baik dinda.
    Cuma rumah sewa ini kadang nasib dapat yg penyewa ok kita senang kalau sebaliknya menjeruk rasalah.

    ReplyDelete
  9. rumah kos rendah pun tempat berlindung yang selesa.. apa salahnya.. :) kan.. sama lah kita..

    ReplyDelete
  10. rumah saya beli pun sewa gak dgn student UTEM kat bandar Melaka.....pelaburan hartanah nie menguntungkan kalau kena caranya.....hehe

    ReplyDelete
  11. wahhhh....tengah kutip rezeki tu...mane nak cari sewa 400...sekarang kos ume dah bertambah...

    ReplyDelete
  12. Rezeki tu. Tambahan pulak dapat rumah lelong harga bawah pasaran. Untung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak jugak JA...dia ikut harga pasaran...rumah tu 25k asalnya...masa lelong tu OKje dapat 65k...

      Delete
  13. boleh disimpan untuk kegunaan kecemasan :D

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah..walaupun rumah kos rendah, tetap rumah kan?

    ReplyDelete
  15. Rumah...aset yang bernilai tinggi, tidak rugi melabur...xakan turun harganya.
    Bolehlah tambah koleksi baju raya...hehe
    (jemput datang jamuan...)

    ReplyDelete
  16. Mana nak cari landlord sebaik Okje... sewa tak pernah naik... saya dulu pernah diberi notis utk pindah oleh tuan rumah... dah la masa tu sarat ngandungkan Aisyah.... suami pula duk jauh... sedih tau, tapi rezeki kami dapat sewa rumah sebelah jer, kebetulan ada kawan nak pindah.... rupanya dia nak bagi sewa kat orang dgn lebih mahal....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak delah baik pun Bijen....janji mereka tak mengelat bayar, itu yang penting, bayar 2 bulan sekali pun masih boleh lagi...selagi mana Landlord tak semput hehe

      Delete
  17. Bagusnya okje ada umah sewa gini..leh jgk wat side income kan..
    cam familiar jer rupaflat nie..katner yer?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah habis dah UA hehe...kitaorangkan kuat mengukur jalan hehe..
      Kuchai Enterprenours Park UA...

      Delete
  18. saya pun baru sewakan umah kesayang sebab berpindah..bulan ni baru 1st time terima bayaran...

    ReplyDelete
  19. Memang susah nak dapat dengan harga ni dah

    ReplyDelete
  20. Bestnya. Nak cari rumah lagi utk buat umah sewa, tapi umah mahal bebenor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak larat dah OKje nengok hubby bayor hutang Fiza....cukuplah apa yg ada...Fiza muda lagi bolehlah cari rumah lagi!

      Delete
  21. Alhamdulillah.. rezeki.. aset untuk masa depan.. ;)

    ReplyDelete
  22. Alhamdulillah.. rejeki tu..
    Mana nak dapat lagi sewa rumah dengan harga RM400 tu.. ;)

    ReplyDelete
  23. dah ada sumber pendapatan yg lain kita ok jelah heee

    ReplyDelete
  24. alhamdulillah..dapat jugak duit sampingan kan..

    ReplyDelete
  25. deqla pun ada rumah yg disewakan kat gombak.. sebulan 500..hihi..

    ReplyDelete
  26. RM400 tuk tempat strategik kira murah la tu...walaupun rumah kos rendah...elok la tu x naik kan...niat tuk membantu...moga ditambah rezeki lg..

    ReplyDelete
  27. ok la tu ok je..ade gak side income..
    done klik2 nuffnang..(duit raya utk ok je)

    ReplyDelete
  28. Wow, akak kayolah rupanya ada rumah sewa lagi tu...kutip hasil aje padanlah tak kisah pun tanam anggur kat rumah!

    ReplyDelete