Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 9 August 2013

Sirap panas!

Salam 2 Syawal......
Pergh..... beraya sakan nampaknya korang yeh....
Rasa macam kekok pulak nak menulis bila dah lama tak menjenguk blog.....

Apa lagi yang nak dibuat bila Hari Raya ni kan, kalau tak beraya...... 
Raya dan terus beraya sampai perut penuh dengan air sirap dan biskut rayalah.....hehe...

Teringat zaman masa kecik dulu, kalau beraya rumah sedara belah arwah abah kat Bukit Gambir,
air yang dihidangkan mesti SIRAP PANAS.... cukup tak suka, tapi zaman tu, budak budak bukan demanding ! Suka tak suka minum ajelah .......
Zaman tu rasanya boleh dikira dengan jari orang yang ada fridge kat rumah....

Bercakap pasal ziarah ni, OKje baru je balik beraya rumah Kak Long di Yong Peng........kata orang, yang tua didahulukan.  Tak sangka jammed jugak jalan Yong Peng - Muar ni.....

Hajat dihati nak upload gambar, barulah ceria sikit entri, tapi apakan daya.... tenet macam siput! Lembab Ya Rabbi! Tapi, dah dapat keluar entri pun dah kira bernasib baik!



28 comments:

  1. Salam Syawal...selamat hari rayaaa..

    ReplyDelete
  2. hehe, kak okje , kalau komen dapat duit raya tak ?

    ReplyDelete
  3. mesti banyak makan rendang ni ..
    hu..hu..

    ReplyDelete
  4. UA lagi teruk, sekeping gambar raya anak beranakpn xder, huhuhu

    ReplyDelete
  5. Selamat hari raya kak, terlambat pulak wish.
    Maaf zahir & batin kalau ada komen2 Teena yg terguris hati akak..

    ReplyDelete
  6. selamat hari raya okje.maaf atas segala salah silap.hati2 dijalanraya.wah...ada juga sirap panas ye?hehe

    ReplyDelete
  7. saya tak suka sirap.. walaupun dia sejuk, apatah lagi kalau panas..... lebih rela minum air suam kosong

    ReplyDelete
  8. dulu bolehlah.... sekarang nak yang ais je budak2 ni... huhuh

    ReplyDelete
  9. Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Dan Batin.

    Hotlink satu

    iskandarx[dot]com

    ReplyDelete
  10. weehhuuu sakan beraya ke OKje?? banyak dapat duit raya?? hehe

    ReplyDelete
  11. Selamat Hari Raya OKje..
    sirap suam selalu la minum tapi kalau versi tak penah la..hehe

    ReplyDelete

  12. Salam Aidilfitri buat Okje sekeluarga, maaf zahir batin.

    ReplyDelete
  13. Uih... sirap panas... sedap tu.... selamat hari raya okje... Maaf zahir batin, kalau ada komen yg menyakitkan hati... huhuhu

    ReplyDelete
  14. Dulu2 selalu teh o panas.. nsk cepat sejuk tuang dalsm piringnyer ...

    ReplyDelete
  15. Salam pagi.. singgah jengok OKje kejap ;)
    bz mengutip duit raya lagi kat kampung ke OKje hehe??

    ReplyDelete
  16. musim2 raya ni mana tepat pun jam..selamat hari raya maaf zahir batin

    ReplyDelete
  17. Suka gak sesekali minum sirap panas ni bila dlm pantang hihihi

    ReplyDelete
  18. Selamat Hari Raya OKje,

    kenangan sirap panas masa kecik2 dulu memang tak boleh lenyap walaupun pelbagai jenis air enak yang terhidang sekarang ni. Hehehe... tapi sebab nak duit raya kena lah jugak minum dedulu.. hahaha...

    ReplyDelete
  19. raya2 pun smpat lagi buat entri eik.,

    ReplyDelete
  20. selamat hari raya buat Hainom dan keluarga.. ;)
    teringat masa kecik dulu..

    ReplyDelete
  21. slalu minum sirap ais je..hihi.. rajin akak kite ni update blog.. deqla baru harini start keje, baru harini gak la jengok blog smula...huhu..salam 7 syawal kak... =D

    ReplyDelete
  22. Selamat Hari Raya akak

    :D

    Maaf jika ada terkasar bahasa ye

    ;)

    ReplyDelete
  23. sirap minum sejuk2 baru sedap..hee

    ReplyDelete
  24. musim raya memang terenet mcm ciput! hari ni baru ok skit kat sini line ternet...klu line ternet jammed mmg membantutkan mood nak berblogging kan...huhu

    ReplyDelete