Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 13 February 2014

Lepas tu dan lepas tu....

Salam Khamis.....
Macam selsema pulak hidung ni....tersrottt.....srottt mak sambil basuh pinggan tadi.....
STRESS kot? Hehe...........Eh? Ada kaitan ke seme dengan stress.....hoho....

Sambil buat bekfes tadi...... ( Mak buat APAM bakar pagi ni cicah dengan sambal telor hari tu..... sabor je le dengan menantu yang pemaleh ni hehe....) sambil tu mengopeng PIL bertekak......
Alah bukannya bertekak apa, biasalah MIL tu kan parkinson, serba serbi nak kena minta bantuan. Tu belum mintak picit lagi.......( Nasib kali ni mak selamat sebab Sudden Attack ada! )
Tulah kan namanya pun manusia, walaupun suami, ada kalanya kurang sabar jugak, yang sakit apa tah lagi...... Banyak kali dah suruh ambik maid tapi PIL macam tak nak je...

Nak harap menantu yang ada tu ( Mama Zir )...hehe dah aternya hantu.....Tak pelah Mama Zir serahkan pada anak kandung mereka dulu ....Tu kan lebih afdhol. Boleh gitu? Mama Zir buat masa ni kosongkan fikiran ajelah sepatah kata UAA....hehe.....

Tulah... manalah ada jalan mudah nak meraih pahala..... Syurga tu mahal harganya tau!...

MIL mintak resepi roti...... hari tu Mama Zir buat lagi untuk kesekian kalinya, bagi mereka rasa, agaknya kena dengan tekak mereka le tu..... Mau mak tak bangga!!  HANTU pandai buat roti hoho.......

Ok lah weyh mak nak bersiram....lepas tu nak masak.....lepas tu......lepas tu....lepas tu....
Byeeeeee.....





43 comments:

  1. Nampak macam sopan aje MamaZir semenjak dua menjak ni...Hohoho...dapat pujian mestilah nak buat roti lagi dan lagi dan lagi! Sibuk betul ya semenjak dua menjak ni yalah, nak jadi menantu mithali bukan mudah, apatah lagi nak cari lebih pahala!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.....mestilah sopan weyh....katanya berlakon....sampai terbawak bawak sopan mak dlm alamaya....hoho

      Delete
  2. lor..baru nak bersiram.. ??.. bkn mandi sebelom subuh ke.. muhehehhahaa.. gurau je beb.. jgn stress nnt naik kedut.. hihih..
    wah..bila mertua daah suka roti menantu..tu dah dikira piala laa .. tahniah.. mg lepas ni terus raji yer.. i sokong u.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yerlah...berpoloh poloh den tau.....dah mcm charlie chaplin berlakon hehe.......

      Delete
  3. Nak jugak resepi tu. Nanti share tau

    ReplyDelete
  4. hantu bt roti sedap ekk. gimik MIL je tu takut kena cekik dgn hantu plak :P :P

    ReplyDelete
  5. mama lama tak singgah sini kak... bz beno..

    ReplyDelete
  6. ater dh jd hantu roti lah gamaknyer skang ni yer okje hehehe

    ReplyDelete
  7. kat opis pikir cuti ni nak rehat puas2.. tp bila balik rumah banyak kerja..
    tak habis2. leps tu..lepas ni plk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org yg bekerja mmg penat PB...kerja ofis lagi kerja rumah lagi....mmg lepas tu dan lepas nilah hehe...

      Delete
  8. Hehehe..paham sangat situasi okje nie..cam UAA nie MIL ade sini..dia pun dah tua sangat..semua nak kena serve..sib baik tak cerewet..UAA kan ade anak kecik yg kena 24hrs serve jugak..kalau semuanya kita kena buat mmg boleh balik tempah kita gie tanjung r lah kan..sib baik en asben yg mengambil 80% tugas serve mak dia sampai masak makanan mak dia sekali..kita cuma tlg panaskan jer ..tuh pun ngan susah payah anak kecik nangis..blom kira anak yg lebih besar meragam lg tuh..huhu ..sama2 sabarlah yer...

    ReplyDelete
  9. okje menantu yg baik per
    sggup jaga MIL tau..
    semoga okje stiasa diberi ksabaran..

    ReplyDelete
  10. Waa pandai meroti ye Okje, mesti best yang buat sendiri kan.
    Jaga orang sakit memang kena banyak sabar, ummi pun pernah melaluinya.

    ReplyDelete
  11. kehkehkeh...ni bukan menantu hantu dah okje...tapi ni le menantu mithali hah...siap meroti n bagi dieorg rase lagi....auwwww!!!

    sedapnye apam bakar...lame dah tak makan....payah nak cari kat sinie...cicah plak sambal...perghhh mmg terangkat la okje oi!

    ReplyDelete
  12. jap nanti kaji dulu ada kena mengena tak flu tu dengan stress...he he he...

    ReplyDelete
  13. Gamaknya ptg nnt OKje uli roti lg erk.. inilah yg buat UA jeles 150%, teringin nak makan tp bab nak menguli itu le yg lecehnya, ngan kata lain 'TAK SUKA' susah2, nak senang jer, apa kata OKje pos jer ke sini roti yang dibuat dengan kasih sayang khas buat 'MERTUAKU' barang seketul dua, boleh le merasa hasil air tangan sahabat alamayaku, ahakkkkk...

    ReplyDelete
  14. apa hantu pulak okje.
    siap minta resepi roti lgi tu. hi ihi

    ReplyDelete
  15. hehe...kesian dia
    tak mengapa, lama-lama oklah tu
    walau hati tak rela =)

    ReplyDelete
  16. pengalaman akak jga mk mertua sakit 3thn....ada kala tension juga

    ReplyDelete
  17. haha...baik nya menantu..tengok tu siapkan buatkan roti lagi...tup2 depa suka plak tu..mmg berkenan lah tu nak makan roti dr air tangan akak...hehe..
    sabor lah kak.. slow-slow...:)

    ReplyDelete
  18. Banyaknyeeee lepas tuuu.
    hahahaahha.. bertabah lah menantu kesayangan.
    okeh.. lepas nih OKjer buat roti banyak2.
    buat stok kekdahnye. senang nak suh mak mertua kunyah2.
    lagi pon roti menantu dia mesti lebih sedap dan berkhasiat kan~

    kalo ade lebih lagi roti tuh, boleh kirim ke shah alam barang sebungkus dua. muahhaha

    ReplyDelete
  19. Macam sedap jer bunyi Apam Bakar tu hainom... cuba2 lah kongsi resepi tu ye..... lambat ko mandi hainom pukul 10 tu :)

    ReplyDelete
  20. haa tuukann mentua dah sangkut kat roti muh..kompom muh buat ber yest kan kasihsayang dan keikhlasan..hehe
    moq ngan pok mentua muh tu suka dok ngan mantu nyer..sebab kome layan depo semua cukup makan serba serbinyer..betuah depo dapat mantu yang kadang kala nyerr menyerupai ' hantu ' tu muh yg cakap noh ! hehe..

    sabare too mak eah..:)

    ReplyDelete
  21. Sayang betul kat menantu hantu sampai minta buat roti berkali-kali.

    ReplyDelete
  22. Urmm... bab ni Nurul faham, bukan mudah kalau PIL nak duk sekali ngan kita.. tak dapat la jadi bak kata pepatah tu " jauh bau wangi, dekat bau tahi".. bau tahi je la sentiasa nampaknye.. uhukksss

    ReplyDelete
  23. Singgah sini kak okje. aterr roti hantu. hahaha

    ReplyDelete
  24. kadang2 menantu yang hantu ni la yang dok ada jaga depa hehehehe

    ReplyDelete
  25. hamboii..bangga lah tu...bangga lah.....cik tahu ape yang akak rase saat di puji tu..mesti rase macam kat taman2 sambil menari girang bersama peria tampan hencik arjuna tu ...kohkohkoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Koh...koh...koh....pandai yek teka perasaan orang.....

      Delete
    2. opkosss lerrrr...kohkohkoh

      Delete
  26. hahaha, kak okje pandai la karang cerita >.<"

    ReplyDelete
  27. eh mau tak bangga... kalau I terus tepek resepi dan gambar roti tu berkali kali kali kat blog tau. Tu la, payah ngan orang tua ni, dalam sayang sayang pun ada yang terasa, kalau bukan deme, kite...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah banyak kali tempek MJ....takut org boring pulak....hehe....
      Hehe gitulah MJ....bukan mudah nak meraih pahala...

      Delete
  28. menantu hantu pun rajin buatkan.. rajin lynkan... pahala tu kak okje.... haaa... kihkih...

    ReplyDelete
  29. haloh haloh halohhhh.. menantu yang dibelakangnya hantu ni pandai amek hati PIL buat roti yer.. pssttt masa buat tu mesti tak rentung kannn hehehe

    ReplyDelete
  30. kena selalu masak memasak ni supaya lg teror buat roti gebu.. senyum pun dh dpt pahala la okje.. hehehe

    ReplyDelete
  31. Waa kemain lagi okjer aka menantu comey ni pandai amik hati...rotinyer sedap ooo nanti pos sini sikit ek

    ReplyDelete
  32. dah lama tak menyinggah kat sini.....

    ReplyDelete
  33. Kikikiki....ada PIL kt umah rupa2nya...huhu....menantu bapak......

    Teruk ke pakinson pak mentua okje tu?

    ReplyDelete
  34. haha hantu pandai buat roti..siap mintak resepi tu..atnya tak puji sekali menantunya yg hantu ni pandai meroti?hehe

    ReplyDelete