Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 27 April 2012

Catatan pertama....

Baru belajar menulis dalam blog ni...nak tengok apa jadi...he..he...sekurang2 nya berkongsi kata2 nasihat pun satu ibadah bukan?? Apa yg saya nak kongsikan ni...emmm....nampak tafsiran Al-Quran.....La..ni baru bukak padahal dah lama dok atas almari...OKje...OKje...ish..ish... 






Keterangan dari surah ke 107 Al- Maa'uun ( Pertolongan )...
       Orang yang mengusir anak yatim dan tidak suka memberi makan orang miskin, adalah termasuk golongan orang yg mendustakan hari pembalasan atau Agama Allah; meskipun ia mengaku bahawa ia Muslim sejati, kerana tiada faedahnya perkataan itu, jika tidak disertai amal kebaikan.
       Allah menyediakan neraka Wailun untuk orang sembahyang yg lalai hatinya dari sembahyang (tidak menumpukan hatinya kepada Allah) serta riak lagi enggan berzakat.

8 comments:

  1. hehehe..saje bukak naskah lama ni..xde apa nak komen pun..cuma nak bgtau jer..

    H lagi suka panggil hainom, instead of OKje..xtau la kenapa..rasanya panggil 'hainom' tu lagi sedap dan lagi mudah..cuma 2 sukukata berbanding OKje yg perlukan 3 sukukata..:D

    ReplyDelete
  2. Ha..ha... macam-macamlah H ni..... OKje tau H suka sukukata yg pendek-pendek... mcam nama dia 1 sukukata aje...he...he...

    ReplyDelete
  3. Oh ini n3 pertama ye. Nostalgia ni. Kata2 pun baik sahaja. Hehehe.

    ReplyDelete
  4. Mfm....masa ni belum tunjuk belang lagi hehe....

    ReplyDelete
  5. wah entry pertama...
    bagus perkongsiannya...
    masa ni,..masih kerja ke dah berenti da ??..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah berhentilah Izan..... kalau kerja tak sempat nak berblog...hehe

      Delete
  6. Hahaha... 'sopan'nya OKje.... ni masa mula nak testing-testing the waterlah ni, kan.. Saya gelak ni, gelak ni sampai tak boleh tutup mulut nih.....

    ReplyDelete