Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 30 April 2018

Selamat Honeymoon Pengantin

Salam Isnin

2 minggu sudah, mak balik kampung sebab anak bongsu kakak no 2 kawen... Takkan tak balik pulak kot, mau ada  yang kena pulau dengan kakak Raya nanti hihi.... Bercakap pasal kenduri kawen ni, teringat pulak kat Mrs A yang suka sangat pergi kenduri kawen. Katannya hobi hihi...... 

Nasiblah katering, jadiknya tak payahlah susah payah nak rewang bagai. Yahooo!!! hihi... 

Anak sedara mak yang lelaki tu. Gitulah nasib jadi adik bongsu, memanglah tak de adik, tapi anak sedara berjembik jembik..... lepas sorang, sorang yang kawen, berpeluh dahi makcik  🤦🏻‍♀️ ....

                    


Biasalah kenduri kawen zaman sekarang ni, macam macam ado! Dah tak lalu nak makan nasi minyak boleh makan aiskrim....

Sorry aiskrim tak dapat nak promote ...., tak clear pulak tulisannya                  
Jemu makan aiskrim, boleh makan cakoi! Sedap oii cakoi dia. Rugi pulak tak makan banyak masa tu... Selalu macam tu ek, dah lepas baru teringat ingat 🙄.

HRS Baby Cakoy Muo..... 5% jangan lupa hahaha                  
Cakoi zaman sekarang banyak pilihan sos oii ...... Cakap je nak cicah apa? Cheese? Coklat? Kaya? Sambal?  Tak padan tekak kilauan emas .... nak jugak cicah dengan coklat ......hahaha....



Yang ni budak budak confirm suka! Ada pulak coklat leleh tu....

   

   

Masa masa ginilah pun dapat berkumpul kan... dapat jumpa sepupu sepapat yang dah lama tak jumpa...



Dapat sakat cucus.... suruh cucu posing cekci kaki bersilang sambil jari telunjuk lekat kat bibir awww hihi.... 

                   


Malamnya ada kuda kepang jugak....

Mesti banyak belanjakan buat kenduri kawen ni... penat lagi. Esok mak buat kecil kecilan sudahlah! Makan roti canai jer, muai sikit hihi ... boleh jemput ramai orang! Jemput korang sekali .....

Mak bapaknya dah tentulah penat, pengantin jugak yang seronok 😂...

Selamat Honeymoon Pengantin!


Friday, 27 April 2018

Menjengah Kuburan

Salam Jumaat....

Sempena hari Jumaat yang mulia ......


“Siapakah dikalangan mukmin yang paling bijak? Rasulullah SAW

bersabda; “Mereka yang paling banyak mengingati mati dan yang paling baik 

persediaannya untuk selepas daripada mati, mereka itulah orang-orang yang

bijak”.
(Riwayat Ibnu Majah).

                  


Kalau dulu selalu menjengah arwah mak dan abah kat rumah, sekarang hanya mampu menjengah di kuburan je..... 

Begitulah..... apabila mati je anak Adam, segala apa yang menjadi kepunyaannya ditinggalkan kecuali 3 perkara, amal jariah, ilmu yang bermanfaat dan doa dari anak aak yang soleh. Semoga jubah hijau arwah abah yang Pak King pakai ni menjadi amal jariah yag menyambungkan amalan arwah di sana.

Sempat pulak tu posing tu hihi...

                 







Thursday, 26 April 2018

My kakaks semommy sedaddy....

Salam Khamis.....

My kakaks, semommy sedaddy ......



Umur kakak duduk dari kiri.... 72, 69, 64 dan umur si bongsu ? Dah tentu, Biarlah Rahsia haha..... Kakak mak pakai tudung bawal oi !! Adik dia memang selalu ketinggalan pesen..... tudung lilit dari zaman dulu sampai ke sudah ! hahaha...








Monday, 9 April 2018

Semua pun sudah, nak apa lagi?

Salam Isnin....

Kak Ton tau sangatlah...... mak kalau sampai bulan besday, memang lupa daratan sikit ye korang. Memang kalah Fasha Sanda sambut besdaylah gamaknya hahaha.....  Mohon hadam ajelah dengan gambo mak laki bini yang bersepah dalam entry ye.  Uiks Kak Ton, tak payahlah nak betapa lama lama sangat, kang cramp pulak jari jemari tu, bawak bawaklah mengomen makcik oii!.......  

Puas dah hari hari masak weyh, takkan hari istimewa pun, Besday Gurl kena masakkan??? Haruslah berganda ganda malasnya haha.... Malam besday tu mak anak beranak makan kat Nandos dekat dengan rumah je. Ada orang tu siap surperisekan mak dengan kek aiskrim lagi you! Emmm..... surpriselah sangat haha..... Ok lah....oklah.... bolehlah di kira surprise jugak, sebab umur dah maghrib baru dapat merasa potong kek aiskrim kan ....   

( besday 4 April ) meh kita raikan sama sama weyh!

Pada mak, kalau nak rasa puas makan aiskrim Baskin Robins, baik beli yang guna scoop kat kaunter tu, boleh pilih flavour yang kita suka. Kalau beli kek macam ni, dah tentulah terhad pilihannya kan...... 



Kata hari jadi kannnn...... wajiblah ada hadiah! Tak de hadiah majuk setahun! Hihi.... Hadiah yang tak berapa nak surprise sebab pilih sendiri! Alang alang suruh pilih, marilah kita pilih yang yang berkenan di hati. Lepas ni, mak jemur baju pun pakai handbag hokey hahaha...... Phong Hong harap you puas hati meh.....




Kek sudah, makan sudah, hadiah sudah, duit Pak King pun dah separuh susut, marilah kita kembali ke pangkal jalan hahaa....

Minggu ni sampai hujung bulan mohon berulamkan timun aje ye mak hihi...... 









Tuesday, 3 April 2018

Bezday Gurl Purba


Salam Selasa .......

Hari ni lenguh tangan mak tau, sebab mereply ucapan Hari Jadi daripada kengkawan hihi....... 
( harap maafkanlah bezday gurl purba yang terlebih perasan hari ni ye...). 

Ucapan dari suami dan anak anak dah tentulah yang terawalkan. Terima kasih my sweetheart.....
*Pesanan buat Pak King, jangan buat buat lupa pulak pasal hadiah ye hihi..... 



                              Image result for happy Bday to me image



Bila umur dah semakin purba ni, apa lagi yang kita harapkan selain mengharap Allah memberikan  keberkatan umur, memberikan kesihatan yang baik dan aafiyah dunia dan akhirat. Tak denya nak celebrate potong potong kek ni haih.....  

Terima kasih korang kerana menjadi sahabat alamaya yang baik dan saling mendoakan..... Moga Allah merahmati korang jugak ye.....  




Monday, 2 April 2018

Weyh, bila korang nak belanja mak pulak ni?

Salam Isnin.....

Ada terliur korang??? hihihi..... Sorilah ye pagi pagi mak dah tayang Sizzling Steak..... 
Sizzling Mix Grill @ Orchid Bistro

Kisahnya hari Jumaat hari tu, mak membawang dengan jiran! hihihi... Biasalah, nak membawang mana boleh ramai ramai, bajet lari pulak kang tukang belanjanya hihi.... 


Jiran mak belanja makan dekat Orchid Bistro, katanya dapat bonus! Wahhhh...... kalau dapat bonus rugilahh pilih menu yang murah murah kan.... ( Memang tak guna punya kawan kalau macam ni hihihi......). Apa lagi!! Mak terus pilih yang paling mahallah kan..... Terus ambik Sizzling Mix Grill @ Rm 32 henggit youuuuu, include sekali air Apple Lemon. Alahhh, setakat RM32 henggi, apalah sangat  kalau banding bonus yang berbonus bonus tu kan.....hihihi

Memang puaslah makan, apa taknya macam macam ada! Daging, ayam, kambing, sosej, telur..... Sedap weyh! Tengoklah lengan memasing, tu diaaa..... setaraf dengan body builder perigkat kebangsaan dah tu hahaa....

Tukang belanjanya yang tengah tu..... 




Terima kasihlah beb berkongsi rezeki, ..... moga semakin berlipat lipat gandalah rezeki ko tu, nanti kalau dah berganda ganda tu, jangan lupa belanja lagi! Takkan kat Orchid Bistro lagi, hotellah pulak ek! haha....



Weyhhhh bila korang nak belanja mak pulak ni???