Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 28 August 2018

Selesai sudah.....

Salam Selasa.....

Pejam celik, pejam celik, sorang lagi anak mak dah masuk U. Alahai..... terasa semakin kertu kertas pulak mak paknya weyh.... 

Daftarnya hari Ahad baru ni. Walaupun masa perjalanan dari rumah cuma ambik masa lebih kurang sejam setengah, tapi Pak King nak bermalam jugak kat Alor Gajah tu hihi..... ( kita tuduh Pak King ajelah yang nak tido ye bukan mak, hahahaha) acah acah anak dapat U jauhlah tu kononnya hihi.....

Proses daftarnya sekejapan aje....... sebab mungkin tak ramai kot. Ahamdulillah dapat hostel baru.... Macam kondominium oii! 

                 


Bestlah hostel dia, macam konsep apartment gitu. Dalam satu rumah ada 4 bilik. Tandas, bilik air, tempat jemur baju semua dalam rumah, memang selesa sangatlah...... 


Roomate pun roomate yang sama masa kat Matriks dulu. Memang dah berjanji nak daftar sama sama pun. Tu yang boleh mintak duduk sebilik tu. Lagi pun senang jugak dapat roomate yang dah kenal ni, dah tau hati budi...


Kebetulan pulak boleh terjumpa dengan coursemate mak kat sini. Alahai keciknya dunia! Memang lama sungguhlah tak jumpanya. Last rasanya tahun 1994. Tup tup Allah jumpakan balik kat sini. Allahu Akbar! Rupanya anak kawan mak ni pun matrik kat Arau jugak. Tak pulak kita terserempak  kat sana ye Zie....

                                      


Bye dik! Jaga diri, ibu ayah sentiasa doakan kejayaan adik dunia akhirat...
Mak nak sedih pun tak sempat oii..........sebab hari ni kakak dah boleh balik cuti. Cuti Merdeka! Sessi suai kenal disambung minggu depan gamaknya.

                         





Thursday, 16 August 2018

Hai koranggggg

Salam Khamis korang.....

Lama betul tenggelamnya tuan punya blog kan hihi.....Timbul timbul dah masuk bulan Zulhijjah.  Orang yang dapat panggilan haji pun semua dah sampai Mekah dah hahaha.....Entah apa yang disebokkan agaknya. Emm...... nak senang cite, kita salahkan ajelah hormon yang tak menentu ni ek hahaha..... 

Si sulung mak dah nak habis intern hujung minggu ni. Terasa sekejap pulak 8 bulan. Bulan depan dah start masuk U balik, sampailah bulan Mei tahun depan. Lepas tu, insyaallah .... panjang umur sihat walafiat, tahun depan dapatlah merasa tengok anak konvo macam Kak Saniah. Pak King pun dah bolehlah tarik nafas lega lepas tu hihi...

Sessi presentation dengan lecturer minggu sudah. Hentahlah macamana agaknya anak Pak King tu! 



Si kakak pulak akhir bulan ni masuk Uitm. Alhamdulillah, dapat course yang dia nak, Sarjana Muda Perakaunan. Tempat pun dekat. Cuma mak ajelah sedikit kuciwa sebab tak boleh makan angin jauh jauh hahaha....

Bila anak pompuan yang nak mula sambung belajar balik ni, macam macam benda nak kena beli balik. Baldilah, hangerlah, penyangkut dindinglah...... cermin jangan lupa pulak haha..... Cermin lama dah kena tinggal kat Perlis. Tak ceria hidup kalau tak de cermin oi hahaha.... Baju yang dah ada pun banyak, nak jugak tambah baju lagi, ohhh 🤦🏻‍♀️. Moh le kita cari kat Kenanga Pak King. Lagipun dah lama jugak mak tak ke sana tu hihi..... 

Dah Allah kata hari ni awak berezeki berjumpa dengan dia, maka tengoklah sapa yang mak jumpa kat sana! 

                               


Masa tengah menunggu makanan kat Restu Resepi Kenanga tetiba masuk FB messanger ! 

Makan apa tu kat Restu Resepi katanya ?????

Alamak!!!  Si Ana ni mesti ada kat sini jugak ni. Terus toleh kiri kanan mencari cari empunya message. Nasiblah mak selalu je terperasan muka femes Ana Suhana Suhaimi tu lalu kat wall FB promote barang sponsor hihi....... Jadinya tak menjadi hal sangatlah nak cam muka Ana kat luar 
walaupun first time jumpa kan......

Kalau dah 2 blogger bertemu, nak buat apa lagi? Mestilah berwefie je kerjanya kan hihi.... Hadap ajelah muka makcik yang semakin sentol dari sehari ke sehari huhu.....

                               


Terima kasih Ana sebab sudi tegur hakak. Harap harap satu masa nanti kita dipertemukan lagi ye.