Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, 14 July 2012

Aktiviti yang mengENJOYkan!

Biasa la......aktiviti wajib OKje every weekend.... dah tentu melawat si Abang di TIKL
( sekolah OKje dan Arjuna jugak! )........  borak-borak, makan-makan, huloq footlus  pas tu baliklah......... janji dapat melepaskan rindu pada satu-satunya anak 'jantan' OKje...........  betullah pepatah orang-orang tua, 'kalau dekat bau taik.... bila jauh, bau wangi.....'

Aktiviti yg ke 2 pulak  ........ mestilah melawat ibu dan ayah mertua ku.... he...he... bukan ke redho Allah tu daripada  redho mak ayah....... bawak le buah tangan sikit  ( sebab OKje kan terlampau  RAJIN beno masak! ahaks....... ) Orang tua ni bukan le nak makan sangat sebenarnya.....  selera makan dia mungkin dah kurang...... apa yg dia harapkan sedikit kasih sayang daripada anak-anak, kalau boleh mereka nak anak-anak dekat dengan mereka....... tapi mana mungkin......  anak-anak juga ada rancangan mereka sendiri....  Sampai masa nanti OKje juga akan merasai situasi begitukan.....

Aktiviti yg ke 3... confirm-confirm melawat shopping complex, tengok wayang ke.....he..he......window shopping je..... tanya lah mana shopping complex yg baru bukak..... confirm! OKje dan Arjuna dah sampai....... dari sejak belum kahwin sampai le anak dah beso-beso ni........ memang menjadi aktiviti wajib kita orang. he...he... masih belum JEMU lagi! Agaknya tunggu sampai sakit lutut kot.....baru berhenti.......



Aktiviti  ke 4 pulak........ kalau dah kat luar tu....mana mungkin OKje nak masak kan....... dahlah weekday pun masak....takkanlah weekend pun nak kena DERA kena  masak juga......      Nasiblah Arjuna memang cukup sporting dalam hal ni...... ( terima kasih Arjuna.....) ke sebab OKje ni masak tak sedap kot?!!!  Apa-apa pun tak kisahlah Arjuna...... janji OKje dapat makan ORANG MASAK! he....he.....



Aktiviti ke 5......kadang-kadang tu OKje gi Pasar Tani....... Seronoknya gi Pasar Tani ni dapat cuci mata...... selain lauk mentah ..... OKje suka tengok tudung.....tengok baju..... kuih muih pun banyak.............. Yang bestnya OKje dah jumpa KEROPOK LEKO yg SEDAP  ....... sebijik macam kat Terengganu...... pencicah dia pun sodap ! Dia ni jual dalam 8 batang RM10.00..... Tapi memang puas hatilah....  Tapi jangan terkejut orang JOHOL, NOGORI SEMBILAN yg buek! OKje kan penggemar keropok! Dapatkanlah di PASAR TANI SAUJANA IMPIAN! Pasti tak menyesal..... cuma OKje belum lagi jumpa keropok biasa yg sedap.....Kat ne ek cari keropok yg mantop ni?

Apa-apa pun OKje ENJOY dengan aktiviti kitaorang ni!

1 comment:

  1. Bab melawat kawasan tu OKje memang sampai tak boleh jalan pun masih menebal dalam dada kita ni... Itulah riadah paling berharga buat kita orang perempuan, kan...

    Eh, OKje duk kat Saujana Impian ke? Ingatkan selama ni cerita pasal pasar tani, pasar tani yang dekat ngan rumah MD ni aje... :D

    ReplyDelete