Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 31 July 2012

Ku harap Redho Mu.....

Hobi OKje yang dah terbantut 2 hari kembali semula.... he...he... Punyalah penat hari ni..... gi TESCO, cari  lauk mentah ..... pas tu masak untuk juadah iftar hari yang ke 10...... Ya Allah! dah 10 hari kita berpuasa yek...

UDANG ..... masak tah pape...main belasah je...he...he...

ASAM PEDAS Muo beb!....
 SUP SAYUR yang lain 'TUNJUK' je... he...he...

Akhirnya abah admitted jugak.... untuk monitoring doktor...... Condition abah stabil, boleh berjalan dan bercakap macam biasa setelah di beri ubat.  OKje tak melawat abah pun.....  bertanya khabar melalui Arjuna ajelah..... Arjuna pulak keletihan .... semalaman di hospital....

Esok bermulalah kehidupan OKje meneman bonda mertua. Bonda, seorang bekas guru penghidap Parkinson sejak 16 tahun yang lalu. Penghidap penyakit ini akan mengalami keadaan luar kawalan dimana kaki  atau mana-mana bahagian tubuh akan menggeletar dan kejang. Cara untuk melegakan adalah dengan 'mengurut'. Bukan itu saja......... penghidapnya jugak akan mengalami pergerakan yang lambat.........  Diketika inilah bantuan OKje diperlukan!..... macam 'SUPERWOMAN'lah pulak..... he...he....

Bukan mudah untuk meneman bonda mertua yang berada dalam keadaan sebegitu...... Apalah yang boleh diharapkan daripada seorang menantu seperti OKje ni?  Tapi selagi masih ada daya....... Insyaallah........  OKje akan cuba setakat mana yg mampu....... Ramadhan kali ini memang cukup menguji......Bukan mudah untuk memujuk hati untuk redho dengan apa yang bakal dilakukan...... Tapi inilah ketentuanNya. OKje amat yakin ada hikmah tersembunyi yang tidak diketahui.   Setiap kali doa OKje mengharapkan DIA meminjamkan limpahan kasih sayangNya untuk dipinjamkan kepada OKje......   untuk mengasihi insan yang bernama BONDA MERTUA..... insan yang telah melahirkan dan membesarkan  Arjuna........

Rupanya ..... bukan mudah untuk mengumpul pahala ...... ALLAHU AKBAR!





6 comments:

  1. wwhooah.. beznye asam pedas ~ hehe =)

    ReplyDelete
  2. btul...sgt setuju.... nk mengasihi bonda mertua sama seperti ibu kite sendiri..... semoga okje tabah ye.... besar pahala yg menanti tu.....

    ReplyDelete
  3. After I initially commented I seem to have clicked the
    -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on each time a comment is added I get four emails with the exact same comment.
    Perhaps there is a means you can remove me from
    that service? Thanks!
    Also see my page: filing bankruptcy in florida

    ReplyDelete
  4. Verу nіce post. I just stumbled
    uροn уоur weblog and ωanted to ѕаy that Ӏ've truly enjoyed browsing your blog posts. In any case I'll
    be subsсribing to youг rss feеd and I hope you writе agаin soon!



    mу web sitе - same day loans

    ReplyDelete
  5. Hello there, You have done а great jοb.
    I'll certainly digg it and personally suggest to my friends. I am confident they will be benefited from this web site.

    Also visit my site: payday loans

    ReplyDelete