Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, 26 August 2012

Masih lagi dalam MOOD RAYA.....

Assalamualaikum......


'SIRIH DAH PULANG KE GANGGANG'.........Masih dalam mood RAYA lagi walaupun dah seminggu..... bukan ke Syawal sebulan lamanya...... selagi masih dalam bulan SYAWAL.... selagi tulah balang kuih kat atas meja tu masih ada ... he...he.... So...  'turn' beraya dengan jiran-jiran kat sini pulaklah.......

Memang puaslah beraya kat kampung.... Kak Long, Kak Siti, Kak Ros, Bang Kamar, Pak Ngah, Mak Uda, Pak Cik, Pak Usu semua OKje redah..... kasi pukul sama rata.... bagi adil .... keluarga OKje dan keluarga Arjuna... naik lenguh le kaki....bukak pakai kasut je...he....he... CUMA tak ambik gambo je dengan diaorang....

 Bersama BONDA OKje kat kampung.... 

Merakamkan kenangan bersama AYAHANDA DAN BONDA MERTUA di rumah salah seorang pakcik Arjuna....

  
Dan semestinya bergambar bersama KELUARGA sendiri dan di RUMAH sendiri di PAGI SYAWAL pada tahun ini cukup bermakna....


Masa OKje balik KL dari kampung hari Jumaat hari tu..... konon-kononnya OKje nak cari MEE KUNING le untuk standby nak buat MEE BANDUNG manalah tau ada tetamu ke, tapi mee HABIS!!!!! ( tapi sampai laaa ni.... batang hidung tetamu pun tak nampak! he...he...)   Dahsyat sungguh orang KL ni..... Agaknya diaorang beli untuk 'OPEN HOUSE' kot! Maklumlah musim-musim perayaan macam ni....

Tiba-tiba TEKAK OKje ngan Arjuna ( samalah pulak tu! ) teringin nak makan 'MAKANAN RAYA' so hari ni, dengan sepenuh tenaga OKje masak! Ulang tayang.... masak punyalah banyak....manalah tau ada orang tersesat nak singgah..... tapi habuk pun tak de.... Tengah pening ni nak bagi sapa le lauk yang banyak tu....... hu...hu.....


7 comments:

  1. boleh lah pos kat akak nie.. Selamat hari Raya :)

    ReplyDelete
  2. Selamat Hari Raya untuk untuk awak juga...

    ReplyDelete
  3. raya sampai sebulan, mood raya biar konsisten satu bulan tu hehehe

    ReplyDelete
  4. baguihnye..smpi tunggu2 tetamu nk dtg ye....sy x bg tetamu dtg lg...tuggu open house nnti baru dtg skali...huhu...x pyh nk masak byk kali...

    ReplyDelete
  5. okje bagi ssue!! sue nakkkk hehehe okje bukan tak tau kan sue neh kalau bab makan huhuhu

    ReplyDelete
  6. OKje, pelik tak kalau nak ucap SELAMAT HARI RAYA 2012.. sebab dedulu tak kenal OKje.. hehe.. cantik ek kaler coklat sebenarnya..

    ReplyDelete
  7. haha...lawaklah MFM ni... tapi OKje je...layannnn haha

    ReplyDelete