Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 13 August 2012

Tak Sangka Biskut Raya dah Banyak!

Assalamualaikum Geng!..

Jumpa lagi malam ni.... malam ke 25....... Sambil 'mentong' mee hailam...... jari jemari OKje laju je mengetuk keyboard...  tapi dah tak tau nak cite apa lagi.... macam dah kehabisan modal pulak! Balik-balik cite yang sama ... hu...hu...... mesti boring ek!

Akhirnya siap jugak bilik air OKje........ Invoice pun dah dapat ....... Peh!!! ngeri nak tengok........  kejam mata aje le Arjuna membayarnya! OKje tumpang kesian je....he..he...

Hari ni dapat buat 2 adunan lagi BISKUT SUJI........ Kali ni bentuk square pulak... hari tu bulat.....he...he....ikut suka je! So jumlah terkumpul BISKUT RAYA OKje dah macam niiiii...... !!!  Padahal tak banyak mana pun.......  3 jenis je..... Bersusun macam nak jual jek!!! Tak sangka tahun ni OKje 'Raya sakan!' dengan biskut buatan tangan OKje sendiri! Sedar pulak diri sendiri.... dah tak keje... rajinlah pulak OKje buat biskut, kalau dulu jangan harap..... BELI memanjang. Mungkin jugak ini salah satu hikmah tersembunyi yang Allah berikan.  OKje bukan apa..... nak menolong bisnes orang-orang melayu ni... ahaks!


Macam biasa la rutin kehidupan seorang yang bernama 'IBU', memasak dan memasak dan terus memasak Selagi nyawa dikandung badan .... he..he...

So hari ni OKje masak DAGING KICAP dan KENTANG BERLADA je.....


Pas tu ala-ala MEE HAILAM...... he...he...  


Itu AJElah...........

10 comments:

  1. Bagusla Okje buat sendiri biskut,sekarang mahal kot biskut kalau beli dekat kedai.

    ReplyDelete
  2. huhuhu nak daging dengan mee hailam tuh dah lama tak makan mee hailam huhuhu. okje kena jadi cheff neh huhuhu

    ReplyDelete
  3. Mak aih , banyak nyer ...bagi sikit. Ty lik Penang nanti baru gi amik kuih raya dekat kakak sulung mak (bayar lah)..

    ReplyDelete
  4. mcm besa tahun ni intan beli je kuih raya....6 jenis plus kerepek 3 jenis..... teringin gak nak wat kuih sendiri tp byk benda lain nk kena settle..so tunjuk n pay je la..huhu.... pos kat cni sket kuih yg melambak tu.... mesti lg sedap dr kt kedai sbb buat sendiri..xde cut cut ingredients dia kan???

    ReplyDelete
  5. Arham ~ Memang mahal biskut raya sekarang.... tapi senang tak yah susah payah nak buatnya.... kalau ada duit beli je senang! Macam OKje, Arjuna dahlah tak suka biskut raya pas tu nak suruh beli.... memang taklah he...he... Masa OKje keje dulu pun OKje beli je...

    Natasha ~ Apa yg uniknya....

    Sue ~ OKje memang buat mee hailam khas tuk Sue... he..he...

    Yanty ~ OKje dah pos choc chip tuuuu.... tungguuuuu

    Tukang Karut ~ Alahhh.... biskut ngarut-ngarut jek...

    Intan ~ Eceh..ceh...ceh.... yelah tu...apa agaknya yg nak disettlekan.... he...he... (jangan mare!). Biskut beli ngan buat sendiri sama je... yang penting beli ngan orang yang kita dah tau rasa biskut dia...

    p/s Okje pun tak tau nape tak leh reply satu-satu.... hu...hu..

    ReplyDelete
  6. huhuhu.. sma ngan miss z..buat..buat..buat.. last2 banyak rupanya huhuhu..jimat duit

    ReplyDelete
  7. Alamak petang2 ini tengok kuih raya dan makanan,,hemmm!!!

    ReplyDelete
  8. nampak kat widget ada gambar kuih raya tu yang berjalan kat sini ni.. saya ni memang suka tul makan kuih raya tapi bukan time raya.. mak aih, rindu lah pulak kat kuih raya ni. langsung teringat nak tempah baju raya, tak lama dah kan nak raya, ni dah bulan 3, kita raya bulan 8 kan tahun 2013 ni.. hahaha

    ReplyDelete